Camera voor in de stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hollywoodluc

Camera voor in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:12

Ik ben op zoek naar een camera systeem voor in de paardenstal en paddock.
De camera's in de stal moeten infrarood camera's zijn die in de paddock niet perse.
Graag zou ik op internet willen volgen hoe het met mijn paarden gaat.
Weet iemand hier een eenvoudig niet te duren op lossing voor.
Ik weet dat er al meerdere topics over dit onderwerp bestaan maar ik kan daar eigenlijk niets bruikbaars tussen vinden. Misschien heeft iemand een recentere oplossing of bestaat er inmiddels een nieuw systeem.

Vjestagirl

Re: Camera voor in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:14

Je zou een webcam kunnen instaleren, maar die moet wel naar een computer. Je kunt een goedkope cameraset kopen bij de gamma of karwei, maar die zullen geen infrarood hebben én zullen bekabeld zijn. Als je echt draadloos over grotere afstand (meer dan 500meter) en infrarood wil zal het een duurdere oplossing worden...

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:17

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:52

Leuk jouw topic, ik heb me er onlangs ook in verdiept. Waarom wil je camera's ophangen? Voor beveiliging of om ze in de gaten te houden voor een bevalling?

Een webcam is een handige / goedkope oplossing, maar je kunt je afvragen hoe goed de beeldkwaliteit is op grotere afstand.

Bij de Makro hebben ze ook camera systemen van Elro bijvoorbeeld. Daarvan zijn diverse soorten, waaronder ook die aan jouw eisen voldoen. Dan kost het zo'n beetje 500 euro voor een set met camera en recorder (soms zelfs 2 camera's).

Als je het door een beveiligingsbedrijf laat doen, kost het al gauw 450 euro per camera en dan moet je er nog een recorder bij kopen van 1200 euro.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:54

Vjestagirl schreef:
Je zou een webcam kunnen instaleren, maar die moet wel naar een computer. Je kunt een goedkope cameraset kopen bij de gamma of karwei, maar die zullen geen infrarood hebben én zullen bekabeld zijn. Als je echt draadloos over grotere afstand (meer dan 500meter) en infrarood wil zal het een duurdere oplossing worden...

Er zijn internet camera's met eigen IP adres die je zo aan internet aansluiting kunt hangen (via een router)
draadloos via wifi router kan ook met zulke camera;s heb je geen pc ertussen nodig.
Via GSM kan tegenwoordig ook, bel je de camera "op" en even later heb je beeld van je stal op je telefoon.

Keuze genoeg inderdaad b.v: http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/beve ... rkcameras/

Zou als je pegels genoeg hebt wat meer uitgeven voor een camera met wat beter beeld.
De meeste standaard cam's hebben maar onscherp beeld n.l.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

IK lees ook mee. Prettig gevoel om altijd waar je ook bent, te kijken hoe je paarden erbij staan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Ik heb twee camera's te koop, http://www.bokt.nl/markt/their-ads/57520. Als je hier een receiver bij aanschaft, kan je die op een modem/router aansluiten en overal ter wereld de beelden bekijken. Voorwaarde is dus wel dat je een internetverbinding op stal hebt, maar dat geld ook als je een webcam gebruikt. En deze twee camera's leveren een stuk beter beeld dat de gemiddelde webcam.

KootMiraDrum

@Peetstap, is dat tegenwoordig al wat goedkoper? Ik heb een aantal weken met de Iriscamera gedaan (inbellen op je telefoon) maar dat was flink prijzig. (beeldbellen)

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:58

hihi dit idee had ik laatst ook! Lijkt me echt geweldig om 24/7 mijn paard te kunnen zien! :D ben benieuwd :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:19

KootMiraDrum schreef:
@Peetstap, is dat tegenwoordig al wat goedkoper? Ik heb een aantal weken met de Iriscamera gedaan (inbellen op je telefoon) maar dat was flink prijzig. (beeldbellen)

Yep, met GSM beelden versturen betaal je de minuten , maar als je geen internet vlakbij je stal hebt is het een oplossing.
Die bokt ook altijd met z'n reklame's : http://www.bewakingscamera.nl/camera-vo ... Dgod7yldtA :D :D :+ nou ja anders was er geen forum he..
dit is voor mij nieuw item: http://www.bewakingscamera.nl/specifiek ... eb-server/ en dus handig als je bestaande camera op internet wilt zetten.

Maar b.v. het afgebeelde plaatje op deze site krijg je echt niet met een standaard camera, dan heb je toch HD materiaal nodig en die beeldinfo is te groot om via gsm te versturen.
Bekijk maar es de beelden van deze webcam: zeegat.nl in vlissingen, en das prof. materiaal wat er op dit balcon hangt.

Je moet dus een keuze maken:
* internet vlakbij : IP camera
* geen internet in de buurt: GSM
* stroom / accu heb je altijd nodig.
* een camera / recorder op locatie lijkt me zinloos of je moet bang zijn voor diefstal van je paarden ?
Dan kun je een alarm systeem koppelen aan een GSM melder en wordt je gebeld bij alarm.
Moet je de camera NIET op je paard richten want als ie z'n staart beweegt heb je alarm melding :D :D

hollywoodluc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:25

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken.
Mijn stal staat ongeveer 40 meter van mijn huis vandaan. In huis heb ik internet verbinding. Ook eventueel draadloos.
Ik zou het prettig vinden om snachts als ik gerommel hoor in de stal niet uit mijn bed te moeten om te gaan kijken of er 1 vast ligt of zo. En overdag als ik ben werken zou het leuk zijn als ik eens kan kijken hoe mijn paardjes het maken.
Ik heb een camera set gevonden voor een redelijke prijs.http://www.camerashop24.nl/products/3-b ... amera-s-1/
maar ik weet niet wat ik er nog bij moet kopen en ik weet al helemaal niet wat ik dan moet doen om op internet te komen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:22

hollywoodluc schreef:
Dank jullie wel allemaal voor het mee denken.
Mijn stal staat ongeveer 40 meter van mijn huis vandaan. In huis heb ik internet verbinding. Ook eventueel draadloos.
Ik zou het prettig vinden om snachts als ik gerommel hoor in de stal niet uit mijn bed te moeten om te gaan kijken of er 1 vast ligt of zo. En overdag als ik ben werken zou het leuk zijn als ik eens kan kijken hoe mijn paardjes het maken.
Ik heb een camera set gevonden voor een redelijke prijs.http://www.camerashop24.nl/products/3-b ... amera-s-1/
maar ik weet niet wat ik er nog bij moet kopen en ik weet al helemaal niet wat ik dan moet doen om op internet te komen.

Een IP / Wifi camera is echt genoeg: http://www.camerashop24.nl/product/ip-c ... 3b6c8d1540
recorders etc heb je niet nodig.
Twijfel wel over de 40 meter te overbruggen voor een normale Wifi router.. zit er veel steen e.d. tussen dan kon dat wel eens niet echt betrouwbaar zijn, en heb je meer uitval als beeld.
Die verbinding kun je es vooraf gaan testen door met je laptop en wifi in je stal te gaan internetten , laat je paarden maar wat mooie soortgenoten zien :D :D .. als je met je laptop in je stal dan een goede verbinding hebt (sterkte kun je in beeld zien aan aantal groene balkjes, daar moeten er toch wel 4a 5 van groen staan) dan kun je de gok wagen.

Geen mogelijkheid om een kabeltje te trekken naar je stal ? / alternatief als wifi niet werkt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:58

ik heb camera's met nachtzicht in alle stallen en op alle weides en erf (met uitloop) voor de pan/zoom camera heb ik 2 IR beams. Mijn stallen zijn ook 40m van mijn huis, ik heb wel gewoon bekabeling (moest toch nog een kraan laten komen voor andere dingen) omdat dat het meest betrouwbare systeem is. De camera's kunnen via Inet bekeken worden door iedereen voor wie ik een account aanmaak en op mijn HTC via DMSS-Pro. Allemaal Sony's De camera's in de stallen hebben bereik van 15m, de 2 op de weides 100m en de pan/zoom ook 100m (dus ook snachts). De DVR kan 6 camera's tot 2wkn terug bekijken (1000gig) en kostte rond de 100euro, ik dacht ook eerst dat dit onzin was- maar ben er achteraf heel erg blij mee! geloof me.

Voor IR beams of PZ camera heb je een locaal stopcontact nodig, maar ik neem aan dat je ook licht in de stal hebt, dus dit is niet zo moeilijk.

Ik heb een scherm in mijn slk waar alle camera's op te zien zijn, tegenwoordig gebruik ik echter gewoon mijn HTC via wifi. Wifi reikt overigens geen 40m, althans die van mij niet :-)

Kabels trekken en de camera's ophangen kun je in principe zelf, installeren is een ander verhaal. Gemiddeld itc bedrijf kan dit dus niet is mijn ervaring, ik heb daar verschrikkelijk veel tijd mee verloren door de locale itc bedrijfjes een kans te geven- blij dat ik daar achteraf niet mee in zee ben gegaan!. Je moet iemand hebben die bekend is met netwerkbeheer. Een vast IP voor de router is ook aan te raden (je kunt je router hier op instellen- en dat gaat goed totdat je i-netprovider ineens een beveligingsactie doen net als zeelandnet vorige week)

welke regio woon je ?
Laatst bijgewerkt door Mist op 01-03-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:00

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:31

Eerst vond ik het een Bertje raar een babyfoon alleen nu ik ga denken i het toch wel handig. Alleen werken ze nog wel op een grote afstand?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:32

Bertje is beetje sorry zit op de iPad die verbeterd alles in iets wat ik niet wil. Super irritant.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:05

Als je er nog geen gekocht hebt kun je misschien naar deze aanbieding kijken:

http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... _64&a=1646
"Met bewegingsdetector en nachtvisie tot op 10 meter. De pan tilt camera is eenvoudig op afstand te besturen met je telefoon of een ander elektronische apparaat. Deze ultieme digitale waakhond kan 270° om zijn as draaien en tot 120° kantelen waardoor je alle hoeken van de ruimte kan zien."

Die aanbieding is vanaf nu 39 uur geldig. Maar, dan is er idd wel internet nodig op die locatie. Verder werkt 'ie met wifi (bereik van zo'n 100 meter).

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:54

Verto schreef:

"Met bewegingsdetector en nachtvisie tot op 10 meter. De pan tilt camera is eenvoudig op afstand te besturen met je telefoon of een ander elektronische apparaat. Deze ultieme digitale waakhond kan 270° om zijn as draaien en tot 120° kantelen waardoor je alle hoeken van de ruimte kan zien."

Die aanbieding is vanaf nu 39 uur geldig. Maar, dan is er idd wel internet nodig op die locatie. Verder werkt 'ie met wifi (bereik van zo'n 100 meter).
lijkt leuk maar deze beeldkwaliteit kost geen 299,-- / stuk (LOL) :D :D
€ 69 voor 1 draadloze internetcamera inclusief verzendkosten (waarde € 299) >> das erg grof gelogen van deze aanbieder..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:00

ik heb ook camera's in de stal,infrarood.
Maar die hebben misschien bij elkaar 150 euro gekost.Een kit ontvanger met camera en twee losse camera's erbij.Schakelt automatisch tussen de drie camera's.
Dat is zonder scherm,maar ieder klein flatscreentje met een HDMI ingang werkt daarop.
Maar die heb ik hier in frankrijk gekocht.

(http://www.bricodepot.fr/perigueux-trel ... de/1223115)

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:09

Peetstap schreef:
Verto schreef:

lijkt leuk maar deze beeldkwaliteit kost geen 299,-- / stuk (LOL) :D :D
€ 69 voor 1 draadloze internetcamera inclusief verzendkosten (waarde € 299) >> das erg grof gelogen van deze aanbieder..

Hoezo heeft de aanbieder gelogen? Ik heb er verder ook geen verstand van hoor, misschien dat je je post wat kan toelichten?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:58

Verto schreef:
Hoezo heeft de aanbieder gelogen? Ik heb er verder ook geen verstand van hoor, misschien dat je je post wat kan toelichten?
299,-- voor IP webcam is nogal prijzig, ga effe voor je
zoeken wat zo'n ding mag kosten normaal.
vergelijkbaar: http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi8918w-black.html

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:51

Aah dus het is eigenlijk geen aanbieding qua prijs, nu snap ik wat je bedoelt.

Zo trappen mensen idd wel in zo'n "aanbieding". Da's niet netjes van ze!

Maar 70 - 100 euro is dus een redelijke prijs als ik de aanbieding die jij linkt bekijk?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:05

Ik heb een draadloze camera niet via internet.
Helaas is het beeld niet geweldig vooral niet als er enkele machines hier aan gaan, maar het is te doen.
Ik heb er verschillende gehad en een hoop deden het hier absoluut niet, zorg dus dat je hem uit kan proberen en weer terug kan brengen.
Ik heb geweldige camera's gezien alleen die prijs |o je heb ze die je zelf kan sturen via internet echt super :j

hollywoodluc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:50

Mist schreef:
ik heb camera's met nachtzicht in alle stallen en op alle weides en erf (met uitloop) voor de pan/zoom camera heb ik 2 IR beams. Mijn stallen zijn ook 40m van mijn huis, ik heb wel gewoon bekabeling (moest toch nog een kraan laten komen voor andere dingen) omdat dat het meest betrouwbare systeem is. De camera's kunnen via Inet bekeken worden door iedereen voor wie ik een account aanmaak en op mijn HTC via DMSS-Pro. Allemaal Sony's De camera's in de stallen hebben bereik van 15m, de 2 op de weides 100m en de pan/zoom ook 100m (dus ook snachts). De DVR kan 6 camera's tot 2wkn terug bekijken (1000gig) en kostte rond de 100euro, ik dacht ook eerst dat dit onzin was- maar ben er achteraf heel erg blij mee! geloof me.

Voor IR beams of PZ camera heb je een locaal stopcontact nodig, maar ik neem aan dat je ook licht in de stal hebt, dus dit is niet zo moeilijk.

Ik heb een scherm in mijn slk waar alle camera's op te zien zijn, tegenwoordig gebruik ik echter gewoon mijn HTC via wifi. Wifi reikt overigens geen 40m, althans die van mij niet :-)

Kabels trekken en de camera's ophangen kun je in principe zelf, installeren is een ander verhaal. Gemiddeld itc bedrijf kan dit dus niet is mijn ervaring, ik heb daar verschrikkelijk veel tijd mee verloren door de locale itc bedrijfjes een kans te geven- blij dat ik daar achteraf niet mee in zee ben gegaan!. Je moet iemand hebben die bekend is met netwerkbeheer. Een vast IP voor de router is ook aan te raden (je kunt je router hier op instellen- en dat gaat goed totdat je i-netprovider ineens een beveligingsactie doen net als zeelandnet vorige week)

welke regio woon je ?

Ik woon in Belgie. Achel om precies te zijn.
Ik vind het allemaal heel moeilijk met die camera's.
Er moet toch een goedkopere en makkelijkere manier zijn?

hollywoodluc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:02

Peetstap schreef:
Verto schreef:
299,-- voor IP webcam is nogal prijzig, ga effe voor je
zoeken wat zo'n ding mag kosten normaal.
vergelijkbaar: http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi8918w-black.html

Deze is inderdaad niet zo duur maar hoe krijg je die camera's dan op het internet aangesloten.
Ik wil graag 3 camera's. Zijn daar speciale beeldschermen voor te krijgen?