Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vjestagirl schreef:Je zou een webcam kunnen instaleren, maar die moet wel naar een computer. Je kunt een goedkope cameraset kopen bij de gamma of karwei, maar die zullen geen infrarood hebben én zullen bekabeld zijn. Als je echt draadloos over grotere afstand (meer dan 500meter) en infrarood wil zal het een duurdere oplossing worden...
KootMiraDrum schreef:@Peetstap, is dat tegenwoordig al wat goedkoper? Ik heb een aantal weken met de Iriscamera gedaan (inbellen op je telefoon) maar dat was flink prijzig. (beeldbellen)
hollywoodluc schreef:Dank jullie wel allemaal voor het mee denken.
Mijn stal staat ongeveer 40 meter van mijn huis vandaan. In huis heb ik internet verbinding. Ook eventueel draadloos.
Ik zou het prettig vinden om snachts als ik gerommel hoor in de stal niet uit mijn bed te moeten om te gaan kijken of er 1 vast ligt of zo. En overdag als ik ben werken zou het leuk zijn als ik eens kan kijken hoe mijn paardjes het maken.
Ik heb een camera set gevonden voor een redelijke prijs.http://www.camerashop24.nl/products/3-b ... amera-s-1/
maar ik weet niet wat ik er nog bij moet kopen en ik weet al helemaal niet wat ik dan moet doen om op internet te komen.
Verto schreef:lijkt leuk maar deze beeldkwaliteit kost geen 299,-- / stuk (LOL)Als je er nog geen gekocht hebt kun je misschien naar deze aanbieding kijken:
http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... _64&a=1646
"Met bewegingsdetector en nachtvisie tot op 10 meter. De pan tilt camera is eenvoudig op afstand te besturen met je telefoon of een ander elektronische apparaat. Deze ultieme digitale waakhond kan 270° om zijn as draaien en tot 120° kantelen waardoor je alle hoeken van de ruimte kan zien."
Die aanbieding is vanaf nu 39 uur geldig. Maar, dan is er idd wel internet nodig op die locatie. Verder werkt 'ie met wifi (bereik van zo'n 100 meter).
Peetstap schreef:Verto schreef:lijkt leuk maar deze beeldkwaliteit kost geen 299,-- / stuk (LOL)Als je er nog geen gekocht hebt kun je misschien naar deze aanbieding kijken:
http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... _64&a=1646
"Met bewegingsdetector en nachtvisie tot op 10 meter. De pan tilt camera is eenvoudig op afstand te besturen met je telefoon of een ander elektronische apparaat. Deze ultieme digitale waakhond kan 270° om zijn as draaien en tot 120° kantelen waardoor je alle hoeken van de ruimte kan zien."
Die aanbieding is vanaf nu 39 uur geldig. Maar, dan is er idd wel internet nodig op die locatie. Verder werkt 'ie met wifi (bereik van zo'n 100 meter).![]()
![]()
€ 69 voor 1 draadloze internetcamera inclusief verzendkosten (waarde € 299) >> das erg grof gelogen van deze aanbieder..
Verto schreef:299,-- voor IP webcam is nogal prijzig, ga effe voor jeHoezo heeft de aanbieder gelogen? Ik heb er verder ook geen verstand van hoor, misschien dat je je post wat kan toelichten?
Mist schreef:ik heb camera's met nachtzicht in alle stallen en op alle weides en erf (met uitloop) voor de pan/zoom camera heb ik 2 IR beams. Mijn stallen zijn ook 40m van mijn huis, ik heb wel gewoon bekabeling (moest toch nog een kraan laten komen voor andere dingen) omdat dat het meest betrouwbare systeem is. De camera's kunnen via Inet bekeken worden door iedereen voor wie ik een account aanmaak en op mijn HTC via DMSS-Pro. Allemaal Sony's De camera's in de stallen hebben bereik van 15m, de 2 op de weides 100m en de pan/zoom ook 100m (dus ook snachts). De DVR kan 6 camera's tot 2wkn terug bekijken (1000gig) en kostte rond de 100euro, ik dacht ook eerst dat dit onzin was- maar ben er achteraf heel erg blij mee! geloof me.
Voor IR beams of PZ camera heb je een locaal stopcontact nodig, maar ik neem aan dat je ook licht in de stal hebt, dus dit is niet zo moeilijk.
Ik heb een scherm in mijn slk waar alle camera's op te zien zijn, tegenwoordig gebruik ik echter gewoon mijn HTC via wifi. Wifi reikt overigens geen 40m, althans die van mij niet![]()
Kabels trekken en de camera's ophangen kun je in principe zelf, installeren is een ander verhaal. Gemiddeld itc bedrijf kan dit dus niet is mijn ervaring, ik heb daar verschrikkelijk veel tijd mee verloren door de locale itc bedrijfjes een kans te geven- blij dat ik daar achteraf niet mee in zee ben gegaan!. Je moet iemand hebben die bekend is met netwerkbeheer. Een vast IP voor de router is ook aan te raden (je kunt je router hier op instellen- en dat gaat goed totdat je i-netprovider ineens een beveligingsactie doen net als zeelandnet vorige week)
welke regio woon je ?
Peetstap schreef:Verto schreef:299,-- voor IP webcam is nogal prijzig, ga effe voor jeHoezo heeft de aanbieder gelogen? Ik heb er verder ook geen verstand van hoor, misschien dat je je post wat kan toelichten?
zoeken wat zo'n ding mag kosten normaal.
vergelijkbaar: http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi8918w-black.html