Weet iemand hier meer van?
Als dit niet goed staat dan graaaag verplaatsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
branka16 schreef:http://www.dierenbescherming.nl/fileupl ... it_def.pdf
Heel informatief om te lezen
Dingen die mij opvielen:
9. Het belemmeren van stereotype gedrag is verboden.
Je mag dus een paard dat lucht zuigt geen halsband meer om doen etc?
10. Paarden die buiten worden gehouden beschikken over permanent toegankelijke
schuilgelegenheid.
Mijn punt...
4. Prikkeldraad rond een verblijf waarin paarden worden gehouden, is verboden.
5. Het spenen van een veulen gebeurt niet eerder dan 6 maanden na de geboorte
van het veulen. Het veulen wordt op geleidelijke wijze gespeend.
Veulens worden bij ons vaak op 5 maand verkocht...
Ook hebben wij prikkeldraad om de koeien weide...
1. De houder van een paard heeft een vakbekwaamheidsbewijs behaald waaruit
blijkt dat hij kennis heeft van het natuurlijk gedrag van paarden, de kosten en de
tijdsbelasting die bij het houden van paarden horen, de verzorging van paarden
en de fysieke belasting die een paard aan kan.
2. De eigenaar van het paard moet geregistreerd zijn bij de registrerende instanties.
3. In het paspoort van het paard wordt opgenomen voor welke functie het paard kan
worden ingezet.
Dit lijkt me erg ernstig...
3. Paardenmarkten zijn verboden.
Daar gaat de zuidlaarder markt?
hestejente schreef:branka16 schreef:De verplaatsbare stallen mogen toch altijd?
Nee niet meer, de regels daarover zijn een paar jaar geleden veranderd.
Snackie schreef:En hoeveel mensen worden werkloos, als er geen paardenmarkt meer mag zijn.
Snackie schreef:Misschien geregistreerd paarden houden ofzo?
Ibbel schreef:Als zo'n wet er door zou komen zou dat betekenen dat gemeentes op álle agrarische percelen bouwblokken moeten gaan aanwijzen. En dat kan, zonder dat er verder bestemmingsplannen gewijzigd hoeven te worden. Kwestie van intekenen.
Bouwblok betekent mogen bouwen, en de gemeente kan dan prima de normale regels hanteren mbt afmetingen, hoe het er uit ziet etc. Wildgroei hoeft dus echt niet op te treden.
kanniet schreef:Ibbel schreef:Als zo'n wet er door zou komen zou dat betekenen dat gemeentes op álle agrarische percelen bouwblokken moeten gaan aanwijzen. En dat kan, zonder dat er verder bestemmingsplannen gewijzigd hoeven te worden. Kwestie van intekenen.
Bouwblok betekent mogen bouwen, en de gemeente kan dan prima de normale regels hanteren mbt afmetingen, hoe het er uit ziet etc. Wildgroei hoeft dus echt niet op te treden.
Of andersom, maar net zo goed mogelijk: Misschien betekend het dat je, op stukken waar geen schuilstal mag staan, gewoonweg geen paard mag houden.
branka16 schreef:Ik hoorde van iemand dat ze een schuilstal verplicht willen maken voor paarden die 24/7 buiten staan.
Weet iemand hier meer van?
Als dit niet goed staat dan graaaag verplaatsen
branka16 schreef:Je hebt ook stallen waar wielen onder zitten.
Die zijn dus verrijbaar achter de trekker en kan met de kudde mee verhuizen naar nieuw land.
Daar is voor zover ik weet geen vergunning nodig omdat het niet vast staat.
En die ijzeren dingen met een soort plastick er over dan die volgens mij ook niet.
Al 2 mogelijkheden..
HorseTopShop schreef:Oke, hoe zou dit dan in zijn werk gaan:
Ik heb 3 stukken land. Op 2 stukken land staan 2 en 3 stallen (dus 5 bij elkaar) met betegelde uitloop ervoor. De stallen staan altijd open zodat de paarden zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten gaan staan.
Het 3e stuk land noemen we onze "wisselwei". Als op beide weides weinig gras meer is, gaan de paarden allemaal naar de wisselwei. Dat is alleen in de zomer. Maar daar staat geen stal o.i.d. op, omdat er gewoonweg helemaal niks opgezet mag worden.
Dus het zou betekenen dat we dit stuk land gewoon niet meer mogen gebruiken en maar moeten gaan maaien?
Mri schreef:buiten het schuilstuk gedeelte vind ik het stukje over het afspenen van veulens ook dubbel...
tuurlijk is het het beste om moeder en veulen zolang mogelijk bij elkaar te houden. Maar sommige merries kunnen het lichamelijk niet aan om het veulen 6 maanden te spenen...