Gevolg is dat mijn halve weiland nu vol mest ligt...

Iemand een idee wat we kunnen doen? Ik moet echt snel een oplossing vinden, want mn weiland gaat er aan zo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@opisop_shop : op een vloeistofdichte plaat mag je mest opslaan, maar het blijft een rotgezicht op een weiland.
Een verdiepte put kun je heel makkelijk aan het oog onttrekken door er wat boompjes langs te plaatsen.
Leorah schreef:Dus als ik ruimte vrij maak, dan mogen we ook gewoon op de grond een mesthoop maken die ik dan één keer per half jaar oid laat ophalen door een loonbedrijf? Dat zou dan wel een goede optie zijn denk ik.. Dan kan ik het loonbedrijf vragen wat de kosten zijn voor het afhalen ervan. Ik dacht al dat een mestplaat toch pas verplicht was vanaf 5 paarden?
Leorah schreef:Dus als ik ruimte vrij maak, dan mogen we ook gewoon op de grond een mesthoop maken die ik dan één keer per half jaar oid laat ophalen door een loonbedrijf? Dat zou dan wel een goede optie zijn denk ik.. Dan kan ik het loonbedrijf vragen wat de kosten zijn voor het afhalen ervan. Ik dacht al dat een mestplaat toch pas verplicht was vanaf 5 paarden?
DubbelDun schreef:Leorah schreef:Dus als ik ruimte vrij maak, dan mogen we ook gewoon op de grond een mesthoop maken die ik dan één keer per half jaar oid laat ophalen door een loonbedrijf? Dat zou dan wel een goede optie zijn denk ik.. Dan kan ik het loonbedrijf vragen wat de kosten zijn voor het afhalen ervan. Ik dacht al dat een mestplaat toch pas verplicht was vanaf 5 paarden?
Groot misverstand !!
Het bijhouden van een mestboekhouding is vanaf 7 paarden verplicht, maar het storten op kale grond is te allen tijde verboden !! Dat heet milieuwetgeving.
Storten mag, maar dan wel op een vloeistofdichte bodem mét opstaande rand om hemelwatervermenging en uitvloeiing te voorkomen.