Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammyoo schreef:Kijk eens in mijn profiel hoe wij met weinig ruimte een fijne plek voor de paarden hebben gemaakt!
Deb100 schreef:Ik lees even mee. Ik heb ook sindskort een woning gekocht met een stukje grond. Ik denk erover om mijn c-pony en zijn vriendin bij huis te stallen. Er is bij mij ook ruimte voor stallen en een paddock van ongeveer 20x30. Wij hebben aan beide kanten buren met pensionstallen en land, waar we wellicht een deal mee mogen maken of de pony's in de zomermaanden (tegen betaling) gebruik mogen maken van hun land (dit ga ik wel eerst uitzoeken voordat de pony's thuis komen te staan). Beide pony's staan nu in pension en hebben een kleine uitloopstal en gaan dagelijks een paar uur naar buiten. Groot voordeel van stallen en paddock aan huis vind ik dat ze altijd buiten kunnen zijn, ik zelf toezicht heb op wat ze eten, gezelligheid en de kosten zijn minder.
Heb jij geen boer in de nabije omgeving waar je gebruik van land mag maken?
@Sammyoo: wat een mooie stek voor de paarden. Zit er goed uit!
Britt schreef:Gras heeft een paard niet per se nodig, zeker een sober ras hou je waarschijnlijk beter in z'n vel met alleen goed hooi. Qua ruimte is het idd behelpen. Wij hebben de paarden in de winterperiode ook op zo'n afmeting staan, maar in de zomer veel ruimer. Is het idd geen optie de paddocks te koppelen?
Sammyoo schreef:Kijk eens in mijn profiel hoe wij met weinig ruimte een fijne plek voor de paarden hebben gemaakt!