Al een paar weken maalt het door mijn hoofd en wil nu toch eens de mening van mijn mede-bokkers weten

Ik heb 2 verzorgpaarden op twee verschillende locatie's.
Locatie 1:
Pensionstalling.
- In de zomer 7 á 8 uurtjes op wei, de rest op stal. Word buitengezet behalve op zondag. Mooie weien met veel gras in het weideseizoen.
In de winter hele dagen op stal.
- Iedere dag uitgemest, dus altijd wel een schone stal.
- 2x per dag een kleine pluk hooi en 2x per dag krachtvoer.
- Je mag absoluut geen stro of hooi bijpakken, word weer uit de stal weer gehaald.
- Paard word iedere dag gereden, gelongeerd etc.
- 1 binnenbak, 2 buitenbakken.
- Stapmolen.
- Binnen poetsplek.
- Wasplaats met warm water.
Locatie 2:
Bij een boer.
- 24/7 op een wei met schuilstal. Met een bestraatte paddock voor de stal.
- Staan het hele jaar door op dezelfde wei dus niet heel erg veel gras in het weideseizoen.
- 2x per dag een flinke pluk voordroog en onbeperkt hooi.
- Je mag nog kuil/hooi bijpakken als je wilt.
- Ongeveer 3x per week word de schuilstal gemest, ( dit betekend dus niet altijd een even schone stal, maar helaas gebruiken de paarden het als toilet, binnen no-time en bende) als je daar bent mag je het zelf doen en mag je zoveel stro pakken als je wilt.
- 1x per dag zelf gekozen en naar behoefte krachtvoer.
- Verder geen fassiliteiten, geen water en licht etc.
- Paard word paar keer per week lekker gepoetst, in de zomer spelen in de wei, af en toe buiten wandelen etc.
Waar is een paard het gelukkigst?
Eerst dacht ik altijd meteen plek 2, 24/7 buiten met vriendje en schuilstal, en onbeperkt ruwvoer.
Maar plek 1 heeft ook zijn voordelen, mooie weides in het weideseizoen, alles ontzettend netjes en luxe, en mooie wasplaats en poetsplekken.
Altijd een nette stal, is natuurlijk ook erg belangrijk!