Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:In een potstal kan daar weldegelijk gebruik van worden gemaakt, want als het paard kan liggen op een dikke laag schone stro waaronder een laag oppotting zit, zal het paard dat waarschijnlijk wel als comfortabel kunnen ervaren.
Nikass schreef:Ja maar dat blijft toch niet? In stal zie ik er geen dampen vanaf komen, zeker niet als de mest bevroren isUiteindelijk koelt dat toch af? En afgekoelde pisplekken zijn toch juist kouder omdat het nat is?
doei schreef:Ik vind potstallen gewoon smerig en ongezond![]()
Een paard moet gewoon frisse lucht hebben en geen plaslucht,
Daarbij val je in de prijzen wat rotstralen betreft...
Bij mij gaat iedere dag plas en mest eruit en hebben de paarden een heerlijk schoon strobed.
Een paard met dekens of wintervacht heeft het warmzat, dus ik begrijp de meerwaarde niet.
R0oszs schreef:Ik vind oppotten ideaal. Mijn paarden staan altijd droog en een lekker bed. Ik haal wel elke dag de drollen eruit en strooi dagelijks wat bij (lang niet elke dag).
aikon schreef:Ammoniak ruik je ook bij een gewone normale laag bedekking. In genoeg stallen geweest die dagelijks mesten en opstrooien, en toch ruik je ammoniak. Ligt ook aan wat je voert. Mijn jongste paardebeest zijn urine stinkt meer door het eten van (voordroog) kuil dan wanneer hij hooi krijgt. Of dat ik elke dag zijn box mest of oppot (nu dus) geeft geen verschil. Ben wel voorstander van oppotten.