144 een beetje vreemd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

144 een beetje vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:18

Hoi,

Ik heb net een poging gedaan om en melding te doen van verwaarlozing.
Maar dat gaat toch een beetje raar.

Je moet je complete adresgegevens opgeven en je telefoonnummer + e-mail.
En als je ernaar vraagt waarom dat is, dan zeggen ze dat het wellicht gewoon bekend gemaakt aan de eigenaar.

Dat is toch een aanfluiting dan?
Dan kan je beter gewoon zelf langsgaan.......dan weet je in elk geval zeker hoe je over komt.

TolineS

Re: 144 een beetje vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:22

ja das idd raar.. je kunt het dus niet anoniem melden?? Nou, fijn idee.. Iemand die zijn dieren verwaarloosd lijkt mij niet echt gecharmeerd van een melding hiervan en als ze dan ook nog gaan zeggen van wie het komt, doe de deur dan maar op slot..

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:23

Serieus?

Ja dan zou ik liever zelf gaan idd.
Zo krijg je een grote kans op ruzie dan lijkt me.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:24

Nee, je kan dus niet anoniem melden....

Ben er wel kwaad om...
En dan vragen ze ook nog: Heb je zelf ook paarden?

Voelt een beetje als een bedreiging..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:26

Misschien dat ze zo minder "onzin" meldingen krijgen. Dat je niet even kunt bellen om iemand te pesten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:27

Je schijnt idd niet anoniem te kunnen melden...... ik vind dat oook raar.

horseforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:27

hmmm, vreemde zaak. daarmee kan ik me voorstellen dat veel mensen geen melding durven maken uit angst voor persoonlijke consequenties. het zal allemaal zijn redenen hebben misschien maar hierdoor zal de uiteindelijke opbrengst en verbetering dus door dit nummer wel veel minder zijn dan gehoopt. jammer!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:28

Nou ik denk dat ze dat zo een beetje willen polsen of je door dat je eigen paarden hebt
wellicht eerder kunt zien dat het echt om verwaarlozing gaat.
Ze krijgen misschien wel vaker klachten van mensen met geen paarden dan wel?
Betekend dus ook minder kijk op dingen.

Dus daar kan ik ergens wel inkomen, maar over dat NIET meer annoniem bellen .. vind dat toch een kwalijke zaak eigenlijk..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:34

Dat je niet anoniem kunt bellen is wel een goede zaak, voorkomt denk ik misbruik
Maar dat het aan de 'dader' kan worden doogegeven :n heel raar

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:36

Dat ben ik met je eens Nibbit.....
Om die reden heb ik het gewoon allemaal doorgegeven.....

Maar dat het bij de eigenaar kan komen, daar pas ik voor!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:37

Nou ik vind het helemaal niet goed... stel!!!! onze buren verwaarlozen hun paard, dan zou ik wel willen dat er wat gebeurt maar ik zou niet willen dat de buren mijn naam door krijgen en dan vervolgens dwars gaan zitten met bijv vergunningen..

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:38

Klinkt inderdaad erg vreemd ! Dat je evt. wat informatie nodig hebben, zou ik nog kunnen begrijpen.
Er zullen denk ik ook genoeg 'valse' meldingen komen, en wss ook van dezelfde personen. Maar om er zo
makkelijk over te praten dat ze het dan openbaar kunnen maken aan de eigenaar :x
Laatst bijgewerkt door Tmara op 11-02-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:38

Dat je je gegevens aan hun moet doorgeven vind ik niet zo raar, mocht je idd een valse melding door willen geven kunnen ze je daarop straffen. Maar ik vind absoluut niet tot ze dat door moeten geven aan diegene waar ze de melding over binnen krijgen. Zo ga je idd ruzie's uitlokken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:39

Dus.... grote kans dat we weer gewoon terug gaan naar de struisvogelpolitiek......
Het staat ook nerges op de site, dat het niet anoniem kan en WAT ze met je gegevens gaan doen.

Lekker zinvol :roll:

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:42

Ik snap wel dat ze daar je gegevens willen hebben.
Op die manier kunnen ze ook zien of er van meerdere verschillende personen klachten komen, of dat 1 persoon 10 keer per dag belt.

De vraag of je zelf paarden hebt snap ik heel goed.
Je hoort vaak zat dat mensen het nu zielig vinden dat paarden buiten lopen omdat het koud is.
Als je zelf paarden hebt kun je de situatie beter inschatten.

Kwam laatst van iemand hier op bokt een topic tegen, die had paarden buiten in de wei, en daar was wat modder.
Iemand had geklaagd daarover bij 144, en nou moest ze de paarden maar binnen houden 8)7

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:44

HTM: Dat vind ik ook belachelijk......dan je paarden maar binnen houden :x

Maar ik vind niet dat de melder tegen zijn wil bekend mag worden gemaakt aan de eigenaar van de verwaarloosde dieren.
Das vragen om ongelukken....

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:59

Hoe heb je het nou gedaan, je hebt wel je gegevens gegeven maar gezegd dat je niet wilt dat je naam ed bekend gemaakt wordt of?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:00

Ik vind het ook erg vreemd...
ben benieuwd wat je nu hebt gedaan!

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:03

ja dat had ik dus ook! Complete adres gegevens, achternaam, voornaam. Je kan niet eens anoniem aangifte doen! Stel die eigenaar heeft kwaad in de zin en kan op die manier heel makkelijk aan al je gegevens komen? Dus ik heb ook gezegd dan zoek ik wel naar een anoniem nummer. Uiteindelijk wel gevonden, maar erg raar dat je geen anonieme melding kan doen bij 144. En dan ook nog vragen waarom ik al mijn gegevens niet zou willen geven?!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:03

Wat idioot dat ze jouw gegevens aan de dader doorspelen zeg! Dat kan ronduit gevaarlijk zijn! Op die manier werken ze zichzelf wel lekker tegen, want tegen de tijd dat dan iemand nog een melding doet moeten de zaken wel heel raar lopen IMO. Misbruik van de dienstverlening willen voorkomen, oké. Maar het doorgeven van de gegevens van de persoon die de tip heeft gegeven vind ik echt niet kunnen :n

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:12

Ik heb mijn tante gesproken over hoe meldingen gaan op 144, zij werkt op de meldkamer van de politie en krijgt ook deze meldingen binnen.

Je kunt idd niet anoniem melden maar je naam en adres e.d. wordt niet aan de "overtreder" kenbaar gemaakt!! daar hoef je niet bang voor te zijn. Het blijft alleen in het politiearchief gedocumenteerd, ze proberen ook terug te koppelen als er een inspectie gebeurd is.

Dat het niet anoniem kan is vanwege het feit dat er dan in sommige gevallen, burenruzie etc. geen treitercampagnes kunnen ontstaan.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:14

Toen ik aan ze vroeg van waar hebben jullie dat voor nodig, toen zeiden ze dat de gene die aangeklaagd werd het recht had om te zien wie hem had aangeklaagd, indien er een proces verbaal is. Dus dat zegt toch al genoeg?

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:15

Ik mag echt hopen dat het waar is wat Mist zegt!!
Zou het echt van de zotte vinden als ze mijn gegevens door zouden geven!?!
Dat ze het vragen heb ik verder geen problemen mee.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:16

ze gooien je vol met die spotjes

dan verwacht je toch wel dat eht anoniem is

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:21

Er zijn meerdere redenen waarom iemand niet anoniem kan melden en ik vind het een goede zaak.

- Om onzin meldingen beter te voorkomen of treitercampagnes, zoals Mist zegt.
- Om terug te kunnen koppelen, als er iets gedaan word
- Stel dat er iets met de melding gebeurd. De dieren worden echt verwaarloosd en in zo'n mate dat de eigenaar voor de rechter moet komen, dan is de melder in dat geval nodig als getuige. Je bent dan inderdaad niet meer anoniem.

Voor alleen een inspectie en dergelijke worden je gegevens niet vrij gegeven. Het is echt niet zo dat ze aankloppen en zeggen "Ow, Piet Jan Hijn heeft een melding gedaan van verwaarlozing. Hij woont op blablastraat 56 en dit is zijn telefoonnummer." Die gegevens komen echt niet bij de 'overtreder'. Natuurlijk niet.

De melding blijft anoniem, behalve als het echt nodig is en er een proces verbaal word aangemaakt, maar dat is niet meer dan logisch. Dat word ook wel uitgelegd aan de telefoon.