Goedkope stalling vinden, hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Goedkope stalling vinden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:35

Wie kan me helpen???

4 maanden terug heb ik met pijn in mijn hart mijn pony moeten verkopen. Dit vanwege de geboorte van onze dochter. finacieël werd het te duur.
Nu krijg ik net een sms dat het paard in de loop van volgende week naar de handelaar gaat. Ze kunnen er niks mee en ik ben niet eerlijk geweest. Dit is uiteraard niet waar, bij mij is ze nooit zo debiel en gevaarlijk geweest.
Ik vind dit heel erg, want eigenlijk wilde ik haar al niet eens verkopen.
Nu heb ik dus heel weinig tijd.
Wie weet hoe ik aan een stalling kom wat gewoon héél goedkoop is. Er moet iig een maatje zijn en evt schuilstal.
Als ze daar voorlopig kan staan heb ik in die tijd tijd om een ander baasje te zoeken.
Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen!

*Dit is geen advertentie, ik hoop dus dat het hier mag blijven staan*
Als iemand wel iets weet in de buurt van Gorinchem, Leerdam, Asperen, Leerbroek, Meerkerk of Vianen mag die altijd een PB sturen!

xRomana

Re: Goedkope stalling vinden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:46

Kan je geen advertentie plaatsen op bokt markt? En anders bij boeren in je buurt informeren, zo heb ik zelf ook een tijd een paard een winter lang gestald. Voor een prikkie, reed er die periode niet op dus wenzen had ik niet.
Succes.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:47

poeff
rondbellen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:48

Ik zou ook in de buurt rondgaan en bij weides informeren, weide + schuilstal zal nu wel het goedkoopste zijn.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:49

Wat vind jij héél goedkoop?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:49

Boeren langsgaan kan ik wel doen. Ik heb ook niet echt wensen. Enige wat ik wil is haar uit de handel houden!! Want hoe ze nu is beland ze gewoon bij de slacht :=

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:50

Je kan een advertentie plaatsen, bijvoorbeeld hier of op Marktplaats. Verder zou je eens de fiets of de auto kunnen pakken, gaan rondrijden en overal aanbellen waar paarden staan. Misschien is er nog wel een plekje over voor jouw paard. Het is misschien een beetje brutaal, maar nee heb je en ja kun je krijgen. Ik heb het overigens ook gedaan toen ik op zoek was naar een nieuwe stal, ik ben altijd vriendelijk ontvangen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:50

LindyH schreef:
Wat vind jij héél goedkoop?

Uhm, rond 50-100 euro. Echt puur alleen om even te staan. Niks geen luxe hebben we nodig.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:50

_Dune_ dat is wel een goede idd!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:51

Is het niet een optie om zelf voor de slacht te kiezen?

Klinkt hard, maar het is een optie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:52

Waanzinnig leuke pony trouwens!!!! Kan je man niet wat bijleggen tijdelijk zodat je het iets ruimer hebt?
Verder zeg ook ik: stap op de fiets, ga overal kijken en aanbellen... zet je liefste glimlach op, doe vooral niet wanhopig (ook al ben je dat nu wel), en geef aan dat je desnoods als tegenprestatie wel iets zou kunnen doen (op hun paarden passen id vakantie ofzo).
Zet wel een advertentie op Bokt en Marktplaats en vermeld duidelijk je woonplaats.

Voordat je verkoopt id toekomst, kun je beter eerst je alternatieven onderzoeken.... paarden komen erg vaak id molen terecht, totdat ze buiten je zicht zijn... en dat is zo verdrietig.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:55

LindyH: dat nooit! Pony is gezond en onwijs leuk! Een gezonde pony zal ik nooit bij de slacht brengen.

Ninx: manlief legt alles wat hij heeft bij om haar te kunnen onderhouden. Helaas is het met een baby én een paard niet echt makkelijk.
Als ik dit had geweten had ik haar nooit aan hen verkocht.
Ik heb toen gezegd dat ik een baasje voor ALTIJD zocht en dat ik dus niet wilde dat ze binnen mum van tijd werd verkocht. Had ik dit maar zwart op wit laten zetten.
Mensen waren betrouwbaar. We zijn met de pony wezen kennismaken. Toen was ze STRONT vervelend tijdens trailerladen. Ze wisten dus hoe ze kon zijn. Maar dat vonden ze alleen maar leuk zeiden ze. Pony met karakter hielden ze van.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:56

Aan iedereen die je tegenkomt vertellen dat je op zoek bent naar een plekje. Hoe meer mensen je het vertelt hoe groter de kans dat iemand toevallig iets weet. Ook mensen die niets met paarden hebben, kunnen wel kennissen hebben die een weitje weten of een stal overhebben. Vraag ook ouders en vrienden rond te vragen. Plaats een advertentie in de lokale weekkrant (je weet wel, van die huis-aan-huis kranten), daarmee bereik je meer mensen in de buurt dan via bokt of marktplaats weet ik uit ervaring.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:13

Misschien kun je eerst voor tijdelijk hulp krijgen via Bokt? Dan is het paard voor nu iig gered, en kun je iets meer de tijd nemen om te zoeken naar een plek.
Ik kan me voorstellen dat de helper een termijn wil afspreken waar binnen je iets nieuws moet hebben gevonden.
Ik zou dus een advertentie plaatsen, en aankomend weekend eens op de fiets stappen.

1 ding vraag ik me af: je zoekt nu naar een goedkoper adres om je paard te stallen. Wanneer je dat direct had gedaan, had je ook geld uit kunnen sparen, had je 9 maanden de tijd gehad een goedkope plek te vinden, en had je het paard niet hoeven verkopen.
Een baby is er niet van vandaag op morgen, en een eenvoudig rekensommetje had het paard nu niet in de puree doen belanden.

Soms denk ik dat het goed is wanneer mensen een beetje meer vooruit kijken..... no offence, maar ik zie het erg vaak....

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:17

Ik wilde het paard niet op een weiland hebben omdat ik niet wist of haar dat gelukkig zou maken :o
En omdat een paard veel tijd in beslag neemt leek verkopen mij de beste optie.
Heb dus rondgekeken, maanden, tot ik dacht het perfecte plekje te hebben gevonden. Veel buiten, een maatje etc. Dus dacht wel goed overwogen te hebben wat ik deed. Maar dat was dus niet zo helaas. Al dacht ik toen de goede keuze te maken.

Nu is een weiland wél een optie omdat ze dan iig beter terecht komt dan bij een handelaar of de slacht.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:38

Nou ja, we leren allemaal door vallen en opstaan.... Je had er het beste van gehoopt....
Nu maar het beste van de situatie maken! Dat moet lukken! ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:45

Morgen ga ik bij een stal kijken! Er was iemand zo lief op bokt om even te helpen!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:48

Nell_ schreef:
Morgen ga ik bij een stal kijken! Er was iemand zo lief op bokt om even te helpen!!

Ha, zo zie je maar!!! En nu direct beginnen met je spaarpot, dan kan die mooie poown oud worden bij jou!

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:48

ik hoop voor je dat het zo lukt voor je. misschien kun je hem verleasen ofzo? trouwens een ontzettend mooie pony om te zien!!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:53

Dankje! Ik ga idd proberen te verleasen en dan bij diegene laten stallen oid.
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:53

Nell_ schreef:
Hoop voor je dat je hierdoor je pony uit de handel kan houden.
Is wel een tijdelijke oplossing maar beter dan niks.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:55

misschien via via wat prive stalletjes of boerderijtje waar ze stallen hebben?

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:58

In Vianen weet ik nog wel een adres, maar daar staan ze dag en nacht op de wei.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:18

Ik weet wel iets goedkoop maar wel wat boven je budget.
Die stal is 190 euro wel fijne facaliteiten..

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:21

Barcelano schreef:
Ik weet wel iets goedkoop maar wel wat boven je budget.
Die stal is 190 euro wel fijne facaliteiten..

Ik vind 190 euro niet echt goedkoop zeker niet omdat TS aangeeft iets te zoeken tussen de 50/100 euro... ;)

Succes TS, hoop dat je een fijn plekje kunt vinden :)