kosten voor jullie ontwormen dierenarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

kosten voor jullie ontwormen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:40

Hoi,
Wat betalen jullie bij de dierenarts voor ontwormings pasta?
Ik haalde zelf de ontwormingspasta's bij Agradi, dan deed ik om en om, 2x in het jaar appelsmaak en 2x in het jaar een witte, weet neit meer welke. de appelsmaak was volgens mij 6/7 euro en de witte rond de 10.
Aangezien Agradi niet meer doet zonder recept, moet ik het bij de dierenarts halen, weet namelijk geen andere site. het is neit zo'n probleem opzich, maar vond het altijd fijner om via internet te doen. heb nu geen idee wat voor kosten ik bij de dierenarts kan verwachten (gewoon afhalen), dus wat betalen jullie er normaal voor?

Groetjes

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:41

Ik krijg altijd een jaarpakket mee van de dierenarts. Dit zijn 4 wormkuren voor 36 euro, inclusief 1 x Equest Pramox.

Keeltje135

Re: kosten voor jullie ontwormen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:08

dat is zeker niet veel geld ! weet niet of je bij onze een jaarpakket krijgt, maarja kan natuurlijk ook gewoon 4 wormenkuren vragen :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:10

Ik laat altijd eerst een mest onderzoek doen bij wormbestrijding.nl
Op hun advies ontworm ik dan

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:18

ik heb nog nooit wormen gevonden, ze is ook altijd optijd ontwormt en alles, dus neem aan dat ze geen wormen heeft, ik geef haar pasta die tegen veel voorkomende wormen helpen :) en normaal is heb je bij de dierenarts een algemene ontwormingspasta.
maar het doel van dit topic is gewoon eigenlijk hoeveel jullie er bij de dierenarts voor betalen ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:41

Ik was laatst 25 euro kwijt voor 1 tube pasta, aangezien ik er 3 nodig had voor 4 pony's :o
Ben ik dan de enige die zoveel betaald, vond het zelf al mega duur nl :o

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:48

Voor zover ik begrepen heb kun je een recept aanvragen bij de dierenarts (dus alleen het papiertje) en dat opsturen naar agradi, en kun je daarmee dan wormspuiten bestellen.
Weet het niet 100 % zeker, maar zoiets las ik op de site van agradi.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:39

bella1wjnmk schreef:
ik heb nog nooit wormen gevonden, ze is ook altijd optijd ontwormt en alles, dus neem aan dat ze geen wormen heeft, ik geef haar pasta die tegen veel voorkomende wormen helpen :) en normaal is heb je bij de dierenarts een algemene ontwormingspasta.
maar het doel van dit topic is gewoon eigenlijk hoeveel jullie er bij de dierenarts voor betalen ;)

Hi,

Je hoeft geen wormen te vinden om ze te hebben (je paard dan).. Vaak bij een heel ernstige wormbesmetting worden ze pas zichtbaar. Daarnaast worden veel paarden langzaam aan resistent voor wormenkuren.. Daarom zou ik je willen adviseren om de mest te laten onderzoeken op worm eieren. Zo weet je exact of je paard ze heeft, welke wormen het zijn en wat je dus het beste kan gebruiken als kuur. Wat bijv veel voorkomt zijn bloedwormen en veel standaard wormenkuren helpen hier niet tegen. Bij ons op stal doen we met alle paarden op dezelfde dag 3 x per jaar mestonderzoek en wordt per paard gekeken wat deze nodig heeft en dan dus ontwormt. De uitslagen worden steeds beter, de paarden hebben steeds minder wormen en als ze die hebben kunnen we met het juiste middel behandelen.
Je zou kunnen kijken bij http://www.wormbestrijding.nl/
kost iets van 14,- per paard en je hebt de resultaten heel snel in huis..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:45

Tja en die testen zijn dus niet betrouwbaar. Daar heb ik helaas zelf ervaring mee.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:47

De TS vraagt toch ook niet om testen ed.

Wij betalen gemiddeld 20 euro per spuit. Afhankelijk van welke we geven in welke tijd van het jaar.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:58

Klopt, maar ik vind het wel practisch om te vermelden.. Ken helaas genoeg voorbeelden van pony's die 4 a 5 x per jaar een ivermectine spuit krijgen en vervolgens toch onder de bloedworm blijken te zitten... En aangezien dat momenteel (iig in mijn omgeving ) veel voorkomt, is dit alleen Mijn advies.. TS kan hiermee doen dat ze wilt..
Ontopic: als je wormkuur wilt bestellen gewoon je DA een recept laten uitschrijven.. dan kan je (na verzending recept) alsnog bij agradi of andere webshop bestellen of direct afhalen bij je DA. De voordelige Bimectin (appel-kuur die je waarschijnlijk bedoelde) wordt alleen vaak niet door een DA geleverd, die hebben vaak de standaard kuren á rond de 20,- als eqeust, equivalan etc..

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:20

Dakotah schreef:
Voor zover ik begrepen heb kun je een recept aanvragen bij de dierenarts (dus alleen het papiertje) en dat opsturen naar agradi, en kun je daarmee dan wormspuiten bestellen.
Weet het niet 100 % zeker, maar zoiets las ik op de site van agradi.

klopt, maarja als ik er een bij de dierenarts aanvraag kan ik net zo goed er een van de dierenarts meenemen :P

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:22

ik kijk gewoon even, en anders als het bij deze ook 20 euro is vraag ik recept en stuur ik idd toch nog op naar agradi :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:32

Haalde laatst de Equest Pramox bij de apotheek (in België) moest ik toch 33 euro betalen !! Ga ik dus nooit meer daar halen :P Hier iemand een totaalpakket van 4 spuiten incl 1 pramox voor 36 euro :P Lekker dan..

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:33

Klopt, maar als ik over het algemeen de prijzen bij onze dierenarts bekijk.....
Om een voorbeeld te noemen, paar jaar geleden was 1 van onze pony's ziek, erg snotterig, hoesten en koorts.
Dierenarts kwam langs en ik zei "dom genoeg" dat ik al bang was voor droes.
Jaaa zei de dierenarts dat denk ik ook.
Afijn spuit erin, drankje erbij en moest een pot laurierzalf (dacht ik ) halen bij de praktijk, om haar nek mee in te smeren zodat het abces open kon gaan.
Dus pot gehaald was even 50 euro.
Ik later zoeken op de paardendrogist was exact de zelfde pot 25 euro.
Overigens rende de pony 2 dagen later weer in galop door de wei, was ik gestopt met zalf smeren omdat er naar mijn idee niks zat en het deed haar ongelooflijk zeer ook die zalf, omdat het de huid uitdroogt en was ik dus 180 euro lichter voor een griepvirusje, die met 100 euro ook betaald had kunnen zijn.
Daarom haal ik straks liever een receptje en bestel dan bij de agradi.
Als de spuiten bij de dierenarts tenminste ook 2 keer zo duur zijn.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:37

Bij ons kun je gewoon nog wormkuren bestellen zonder recept. Ik heb toevallig net een advertentie geplaatst op de bok markt. Ik verzamel deze week de bestellingen en dan worden er "verse" wormkuren besteld dus met een lange houdbaarheidsdatum. Dus mochten er mensen een voorraadje willen aanleggen dan kan dat. http://www.bokt.nl/markt/ad/10773/eraqu ... -wormkuren

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:41

Kiichi schreef:
Haalde laatst de Equest Pramox bij de apotheek (in België) moest ik toch 33 euro betalen !! Ga ik dus nooit meer daar halen :P Hier iemand een totaalpakket van 4 spuiten incl 1 pramox voor 36 euro :P Lekker dan..

Wow! Dat is inderdaad wel heel erg duur voor 1 spuit Pramox! Ik zou toch eens gaan rondshoppen als ik jou was.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:44

Gister toevallig wormenkuren opgehaald...

1 jaarpakket bestaande uit
Equest Pramox
Equimax
Strongid P
Equimectin 600.

Was €65,-.

De Equest Pramox was de duurste a 24,- en de Strongid P was geloof ik het goedkoopst, iets van 7 euro.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 21:40

focussed, voor mij wat te duur :)

aangezien je ze neit meer mag kopen zonder recept heb ik bij agradi ontworming in de vorm van brokjes besteld, je meot ze 5 dagen lang geven, lijk me een erg fijne oplossing, aangezien mijn paard ontwormingspasta's verafschuwd :P en je hebt er geen recept voor nodig, en was ook nog goedkoop

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:44

bij de wico in boukoul kun je ze nog gewoon kopen

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 21:49

ik heb nu toch al besteld, maar miss een goede tip voor de volgende keer als deze mij niet bevalt :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:40

bella1wjnmk schreef:
focussed, voor mij wat te duur :)

aangezien je ze neit meer mag kopen zonder recept heb ik bij agradi ontworming in de vorm van brokjes besteld, je meot ze 5 dagen lang geven, lijk me een erg fijne oplossing, aangezien mijn paard ontwormingspasta's verafschuwd :P en je hebt er geen recept voor nodig, en was ook nog goedkoop

In die brokjes zit geen antiworm middel maar kruiden zoals munt. Je verlaagt daarmee de kans op wormen, omdat t darm klimaat iets anders wordt door die kruiden, maar krijgt ze er niet mee weg... Vandaar dat t ook zo goedkoop is.

Dat geld kun je beter opsparen voor een paar echte wormenkuren. En ik vind 65.- voor een jaar niet echt duur... 5 euro pm.. ;) paarden zijn nou eenmaal niet goedkoop. En besparen op wormenkuren zou ik niet doen, koliek of een infectie die dodelijk kan zijn is duurder .

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:07

klopt, maar die wat ik eerst had waren ook geodkoop maar waren wel gewoon goed, dus hoeft niet allemaal persee duur !
En bij de brok stond duidelijk tegen wormen, en stond ook onder de catagorie ontwormen !!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:16

Meid, dit middel doodt wormen NIET!
Het zorgt voor een ander maag en darm milieu waardoor je de KANS op wormen verlaagd. Het probleem is dat het ze niet dood, en dus verder eigenlijk niks doet.
Dit middel zou ik aanraden om tussen de wormenkuren te voeren om kans op herbesmetting tussen kuren door wat te verlagen, maar absoluut niet als enige ontworming.

Bel maar eens een DA op en vraag aan hem wat hij hiervan vindt. Gegarandeerd dat hij het afraadt als enig middel omdat het de wormen niet doodt n

Maar je moet zelf weten. Laat de gezondheid van je paard alleen niet afhangen van je portemonnee ;)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:27

ik laat de gezondheid van me paard ook neit van de portemonnee afhangen, maar wormenkur is wormenkur, dus ik gebruik lekker deze. mijn paard heeft geen wormen(overiens alle pony's en paarden op stal niet) dus doden zou sowieso niet hoeven. ik heb deze allang besteld dus ik blijf er ook bij!