Ik krijg mijn paard amper nog buiten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OpaBokt

Ik krijg mijn paard amper nog buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:31

Ja nu zal je denken zielig etc. maar mijn paard krijgt nog wel elke dag gewoon beweging etc. Maar al onze plekjes zodat mijn paard buiten even kan komen zijn altijd bezet, de paddock is bij ons een grote modderpoel waar mijn paard gewoon echt niet doorheen te krijgen is. Ook vind ik dit niet zo super fijne plek aangezien hij erg snel weer mok hierdoor kan krijgen en ze heir max. een halfuurtje in mogen staan, in de bak mogen ze niet los staan en de andere 2 plekken zijn altijd bezet. Ik heb van alles al geprobeerd maar zijn er nog meer mensen met dit probleem? Dat hun paard gewoon niet buiten kan komen doordat de plekken altijd bezet zijn. Een schema etc. is allemaal al voorgesteld maar nooit uitgevoerd, mede doordat niemand zich eraan houd etc.

Mijn paard staat dus niet 24/7 op stal, maar wel veel. Dit vind ik niet mijn schuld, want ik doe mijn best om om die andere heen mijn paard buiten te krijgen maar dit is voor mij niet te doen ivm schooltijden.

Caira

Re: Ik krijg mijn paard amper nog buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:32

andere stal zoeken is denk ik de enige optie! Een paard heeft gewoon vrije beweging met soortgenoten nodig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:33

Moeilijke situatie ja...al eens nagedacht over een andere stal? Met meer paddocks/wei en dus meer tijd buiten?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:33

OpaBokt schreef:
Mijn paard staat dus niet 24/7 op stal, maar wel veel. Dit vind ik niet mijn schuld, want ik doe mijn best om om die andere heen mijn paard buiten te krijgen maar dit is voor mij niet te doen ivm schooltijden.

Ik vind het wel jouw schuld, waarom zoek je geen andere stal voor je paard?

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:33

Caira schreef:
andere stal zoeken is denk ik de enige optie! Een paard heeft gewoon vrije beweging met soortgenoten nodig!

Dit heb ik al overwogen maar er is niks wat binnen mijn budget past in deze omgeving. Alles is daar 300 euro en dit red ik gewoon niet. Ook andere stallen in de buurt die wel binnen mijn budget passen komen ze amper buiten.

Hoe moet het mijn schuld zijn? Ik kan er niks aandoen dat die andere mensen de plekken inpikken en verder nergens plek is op stal om mijn paard buiten te krijgen, mijn paard staat dat ik merk ook gewoon liever in stal dan in een modderpoel. Ook staan er denk nog stuk of 10 paarden die ook amper buiten komen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:35

Ik zou m gewoon in de paddock zetten en naderhand de benen goed schoonmaken en drogen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:36

Misschien toch wat harder pleiten voor een schema? En kan je niet met een stalgenoot overleggen dat die jou paard buiten zet op een tijd dat jij er niet bent maar wel plek is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:37

Ik hoor wel eens vaker over wachtrijen bij de losgooi paddocks.
Dat lijkt mij ook vreselijk vervelend.
Dan staat je paard eindelijk in de paddock en de volgende zit je er eigenlijk weer uit te kijken.
Die wil z'n paard ook losgooien.
Lijkt mij eigenlijk geen doen om dat zo de hele winter vol te houden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:38

Je paard krijgt echt geen mok van iedere dag een uurtje in de blubber staan hoor...Alleen moet je dan wel de benen goed afspuiten en afdrogen als je hem binnen zet! Meer werk dus, maar dan kan hij er in ieder geval even uit...
Andere optie is gewoon gaan wandelen, dan beweegt ie waarschijnlijk zelfs meer dan wanneer hij zelf buiten staat en het is ook nog gezellig.

Er zijn best mogelijkheden, je moet ze alleen wel willen zien natuurlijk...

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:39

Ik krijg hem niet fatsoenlijk de paddock in, ik vind het niet leuk om mijn paard de paddock in te moeten dwingen als die dat niet wilt. Dit heb ik geprobeerd maar dit kan niet. De paarden mgoen hier vanaf 9 uur naar buiten en dan is er eigenlijk nooit iemand aanwezig, verder gaan die andere paarden om 10 uur dan naar buiten en staan dan vaak pas rond uur of 3 weer naar binnen en kom ik pas om half 4 aanzakken, ze mogen ook maar tot 4 a 5 uur buitenstaan. En ik wil wel weer op tijd thuis zijn. Vaak zet iok mijn paard tijdens het uitmesten een uurtje op zo'n plek maar dat is toch weinig.

Mijn paard word er ook niet slechter op ofzo, hij eet gewoon goed, beweegd nog goed etc. is nog vrolijk en ze staan van april tot november ongeveer 24/7 op de wei. Ik rijd gewoon elke dag en daarbuiten nog gaan wandelen? Mijn paard krijgt daar dus wel mok van.. Afspuiten is hier ook niet mogelijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:42

Kan je je probleem niet aan de staleigenaar voorleggen en vragen of jij je paard al om 08.00 buiten mag zetten? En met mesten is hij er al een uurtje uit. En je kan niet met wat stalgenootjes overleggen om elkaars paarden buiten te zetten?

Britt

Tijd voor een andere stal, een paard moet gewoon buitenkomen. Een half uurtje in de paddock (naast rijden of longeen of whatever) vnd ik ik ook bij lange na niet toereikend :n
En anders alleen een andere stal voor in de winter?

0000

OpaBokt schreef:
Ik krijg hem niet fatsoenlijk de paddock in, ik vind het niet leuk om mijn paard de paddock in te moeten dwingen als die dat niet wilt. Dit heb ik geprobeerd maar dit kan niet. De paarden mgoen hier vanaf 9 uur naar buiten en dan is er eigenlijk nooit iemand aanwezig, verder gaan die andere paarden om 10 uur dan naar buiten en staan dan vaak pas rond uur of 3 weer naar binnen en kom ik pas om half 4 aanzakken, ze mogen ook maar tot 4 a 5 uur buitenstaan. En ik wil wel weer op tijd thuis zijn. Vaak zet iok mijn paard tijdens het uitmesten een uurtje op zo'n plek maar dat is toch weinig.

Mijn paard word er ook niet slechter op ofzo, hij eet gewoon goed, beweegd nog goed etc. is nog vrolijk en ze staan van april tot november ongeveer 24/7 op de wei. Ik rijd gewoon elke dag en daarbuiten nog gaan wandelen? Mijn paard krijgt daar dus wel mok van.. Afspuiten is hier ook niet mogelijk.

Dat kan je dus niet weten als je het niet kan proberen...
Tja, ik vind dat je een hoop excuses verzint en denk dat je vooral op zoek bent naar bevestiging dat het allemaal zo erg niet is...Aangezien je al de rest van de tips direct afwijst.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:44

Ik heb dit wel geprobeerd. Ik wijs ze af omdat ze niet mogelijk zijn en ik dit al geprobeerd heb. Misschien dat ik niet duidelijk ben geweest ik heb mijn paard elke dag 2 uurtjes in de paddock kunnen krijgen hier heeft hij na een week erge mok van gekregen en dit heb ik aps na een maand volledig weggekregen, heb hem toenw eer paar keer in de paddock kunnen zetten en de mok kwam al snel weer terug.

Andere stalling ben ik zelf ook nog steeds op zoek naar, zijn er 2 met mijn budget en daar kunnen de paarden in de winter niet buitenkomen.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:47

zou zelf toch opzoek gaan naar andere stalling
dan maar wat verder weg als het niet anders kan

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

OpaBokt schreef:
Ik heb dit wel geprobeerd. Ik wijs ze af omdat ze niet mogelijk zijn en ik dit al geprobeerd heb. Misschien dat ik niet duidelijk ben geweest ik heb mijn paard elke dag 2 uurtjes in de paddock kunnen krijgen hier heeft hij na een week erge mok van gekregen en dit heb ik aps na een maand volledig weggekregen, heb hem toenw eer paar keer in de paddock kunnen zetten en de mok kwam al snel weer terug.

Andere stalling ben ik zelf ook nog steeds op zoek naar, zijn er 2 met mijn budget en daar kunnen de paarden in de winter niet buitenkomen.

Lees even goed dan...Paarden krijgen geen mok als je de benen schoonmaakt en afdroogt zodra je ze eruit haalt...Dan is er namelijk niets meer dat kan gaan broeien of irriteren...Maar vrijwel niemand neemt daar de moeite voor, meeste mensen vinden het makkelijker om paard gewoon uit de paddock op stal te zetten en 'de benen drogen wel in het stro' maar zo werkt het niet voor alle paarden.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

Ik zou eigenlijk gewoon zelf op de middag een paard binnenzetten en mijn paard buitenzetten. Als het in het stalgeld is inbegrepen dat jouw paard buiten mag staan, dan verzet je ze gewoon. Of zijn het alleen maar de paarden van de eigenaar die op de goede plaatsjes staan?

Als iemand er dan commentaar op zou hebben, zou ik netjes zeggen dat je evenveel betaalt als de rest.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:50

Geen binnenbak waar ze los mogen toevallig? Je kan niet overleggen met de staleigenaar dat de paarden langer buiten mogen staan? Dus dat jij ook nog tijd hebt als je komt? Maar goed, als je paard mok krijgt van die paddocks dan heeft het toch ook geen zin als hij daar langer in moet staan? Ik zou dan idd zoeken naar een stal die wat verder ligt maar wel voldoet aan de eisen.

marjan2507

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:50

Op zoek gaan naar andere stalling, eventueel advertentie daarvoor plaatsen op marktplaats.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:51

Ze staan bij ons op vlas, afspuiten is niet mogelijk heb ze altijf afgedaan met een natte spons en dan de handoek eroverheen :Q. Ik kan idd vragen of zodra ik op stal ben hun paarden eruit mag halen en de mijne erin mag gooien. Maar dit is maaer 1 plek aan wie ik het kan vragen, de andere plekken staan de paarden van de eigenaar.

Geen binnenbak hierzo, ik sta nu al redelijk ver weg en nog verder weg heb ik ook overwogen maar dat is niet het probleem vaak is het probleem dat de prijs te hoog is voor de stalling. Ik heb een advertentie lopen op bokt en marktplaats helemaal uitgepluisd maar nog niks gevonden.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:55

Moest je zelf de tijd hebben ... zou ik dat 'eisen' bij de staleigenaar en voorstellen dat je dat zelf wel wil doen als zij daar de tijd niet voor hebben. Dan kunnen die 2 paarden elk een halve dag naar buiten. IS veel eerlijker dan 1 paard een hele dag en het andere niet, lijkt mij. Zeker als je ervoor betaalt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:56

Tja, jij hebt er evenveel recht op, want je betaald er ook voor dus ik zou per direct met die aso stalgenoten gaan babbelen dat jij ook jouw paard buiten wil hebben en anders naar de stalbeheerder stappen.

Werkt t niet, dan maar naar een ander stal, helaas dan maar wat verder weg. Ik zou mijn paard zijn welzijn en plezier voorop stellen, dan maar wat langer fietsen ofzo.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:57

Zoals ik al zeg, eerst moet ik dan een andere stal vinden. Hier ben ik al maanden mee bezig en mijn zoektoch loopt nog steeds uit op niks.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:57

Misschien kun je een weiland voor jouw paard huren voor niet zo veel geld? En plaats anders een Topic waarin je een stal zoekt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:58

Andere stal, dit is toch niet leuk voor je paard, en wss ook niet voor jou.

Meer moeite doen om een andere stal te vinden is denk ik de oplossing.
De stallen waar de paarden vaak veel buitenkomen en die niet te duur zijn zijn vaak bij particulieren aan huis of bij een boertje die kleinschalig paarden houdt. Dit soort stallen hebben 9 vd 10 keer geen site en plaatsen geen advertenties.
Ga op een zondag rond rijden in de buurt met iemand, zoek naar huizen met paarden of boeren die bijv een rijbak hebben, iig een teken dat er eventueel paarden zijn. Noteer t adres en bel die avond op of ze misschien stallen verhuren. Zo vind je vaak de beste stallingen!