De hooibakken doen het super, probleem is alleen dat vaak de helft van het hooi in de stroomdraad hangt/naast de bak ligt. Dat is dus niet zo interessant.
Heb geprobeerd met hooinetten in de bak, maar geen succes.
Ook geprobeerd met hooinetten op een andere plaats en dan beperkt los hooi in de bak, maar dat gaat 'm ook niet worden.
Ik wil dus het hooi echt in de bakken, bak gewoon vol (ze krijgen onbeperkt).
Maar om te voorkomen dat de helft erlangs gaat wil ik er iets op hebben liggen.
Een betonnet is het eenvoudigst.
Voor mijn gevoel wil ik liever een (hooi)net, maar dan moet je een kaderconstructie maken en dat gaat momenteel even niet lukken.
Volgens de pensioneigenaresse kan een betonnet prima, dus misschien dat maar gewoon eens proberen? Of misschien niet?
Wie heeft ervaring? Ik zit namelijk beetje met:
- kunnen ze het eruit tillen? (volgens de pensioneigenaresse niet, maar ik weet het niet, anders moet ik nog wat zoeken om het vast te maken*)
- kunnen ze zich eraan verwonden moest het toch (een stukje) omhoog komen?
- is het veilig voor de neus/mond/tanden? (omdat het niet meteen glad materiaal is)
- kan het geen kwaad dat het gaat roesten?
- wat als het vriest? Kunnen de lippen er aan vastvriezen ofzo? Of kan het net wondjes veroorzaken indien heel koud?
* kan dit wel met musketons en dan een touwtje onder in de bak vast, maar blijft dat makkelijk te hanteren? Ook als het ijskoud/zeiknat is? Mijn fijne motoriek doet het zeg maar niet altijd zo goed, iets openklikken is soms best een opgave

Kan er eventueel iets rond gedaan worden zodat het wel zacht(er) is? Of is dit helemaal niet nodig?
Ik dacht aan iets zoals bv. die verbanden voor bij dieren, dat zelfklevend spul. Maar dat is best wel een karwei en gaat dat wel houden?
Dus met andere woorden .. iemand ervaring? Foto's? Tips?
Of zijn er andere oplossingen voorhanden? Die net zo makkelijk zijn?
Echt iets ineen gaan knutselen zit er momenteel niet in, en het is vrij dringend.