Goed geregeld?... of toch niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayling27

Goed geregeld?... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:57

Hallo allemaal,

Ik wil jullie een vraag voorleggen.. Misschien heb ik namelijk iets belangrijks over het hoofd gezien.

Mijn huidige verzorgpaard wordt verkocht, waardoor ik niet meer kan rijden.
Nu kan ik bij iemand anders een paard van haar Hoefsmit "verzorgen".

Hij zet zijn paard dan bij haar neer, en ik kan er dan mee gaan rijden, club, wedstrijden, buitenritten etc.
Ik moet haar dan gewoon verzorgen als het me eigen paardje is.
Ik hoef er niets voor te betalen, de dierenarts kosten, hoefsmit kosten (hij is zelf hoefsmit), verzekering kosten aansprakelijkheidskosten zijn voor hem.
Enige dat ik hoef te betalen is het voer aan de vrouw waar paard komt te staan. Ook hoef ik geen stalling te betalen.
Dit staat overigens ook allemaal op papier afgesproken.

Het is de bedoeling dat ik er wedstrijden mee ga rijden en gewoon mee na de club ga, buitenritten etc.

Ik wil graag weten of ik overal aan gedacht heb? Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet afspreken of wat ik vergeten ben?

Ik ben erg blij met hoe het geregeld is, waardoor ik misschien door me enthousiastme iets over het hoofd gezien heb, of belangrijke afspraken niet gemaakt hebt.... En misschien is er bij het lezen van dit verhaaltje iets bij jullie in je op gekomen...

Graag wil ik dat dan horen...

Bedankt _/-\o_

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:04

Neem aan dat het hoofdstel, zadel en overige spullen er ook bij zitten. Ook dat overleggen mocht er iets kapot gaan dat of jij dat betaald of de eigenaar. Verder misschien wel informeren naar de prijs van het voer van te voren.

Mayling27

Re: Goed geregeld?... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 21:06

Prijs van het voer is ( een gemiddelde) afgesproken (moeten even kijken hoeveel ze precies eet). Hoofdstel en zadel heb ik. Mocht er iets kapot gemaakt worden door het paard gaat dat via verzekering van eigenaar of staleigenaar., mocht er iets door mij en paard, gaat het gewoon via mijn verzekering, dat is allemaal al geregeld...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:08

Als het allemaal goed geregeld is en op papier staat klinkt het erg goed.. Enige wat ik nog kan bedenken wat ontbreekt is "de spullen" tuigage, dekjes, borstels, dekens ect. als jij de enige bent die dit gebruikt, ga jij het dan ook vervangen als dat nodig is, onderhoud en ect opvullen van het zadel e.d.
En stel dat het paard terwijl jij er mee bezig bent / op zit wat (ernstigs) overkomt.. is dat ook goed besproken.. Uiteraard hoop je dat het nooit gebeurd, maar ik denk dat gezondheid toch een van de grootste punten is..

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 21:12

Mocht er iets enstigs met het paard gebeuren, (ongeacht de toedracht) dit is besproken. En de kosten en beslissing ligt hierbij bij de eigenaar. De zadel en hoofdstel is van staleigenaar, en deze mag ik gewoon net zo lang lenen dat nodig is, Ze heeft het over.. Voor het opvullen etc hebben we het niet over gehad, maar daarbij heb ik zoiets van, dat zie ik dan wel, en om iets zelf te betalen vind ik dan ook niet erg.
Net als borstels, dekjes, dekens heb ik zelf nog. Moet bv nog nieuwe peesbeschermers kopen, maar dat is allemaal nooit erg om zelf te hebben.. Heb duidelijk op papier staan dat momenteel gezondheid van paard 100% is, Maar mocht er toch een dierenarts etc bij komen, is dit voor eigenaar.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:16

Klinkt als goed geregeld.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:45

je zegt dat je een zadel hebt maar past dit ook goed op dit paard?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:30

Volgens hun past dit zadel. En anders moet ik even verder kijken, of miss kan ik de originele er gewoon bij krijgen, Dat komt wel goed.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:32

De startkaart, lessen, wedstrijden etc. Wie betaalt dat?
Das t enige wat ik kan zien, verder lijkt het me een buitenkansje :)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:35

Alle overige kosten zoals wedstrijd, lessen, Startkaart etc betaal ikzelf. Dat is mijn keuze en dus die kosten ook gewoon voor mezelf. Dat vind ik niets meer dan logisch. Alles wat ik extra wil gaan doen met paard, zijn gewoon me eigen kosten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:36

Nee tuurlijk, zo bedoel ik het ook niet :P Maar je vroeg of je nog iets gemist had qua kosten, en dit zijn natuurlijk extra kosten :) maar als dat allemaal geen probleem is zou ik het zeker doen!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:39

Ja dat klopt :) Maar dit is inderdaad ookal afgesproken en deze kosten zijn gewoon voor mij. Dit was voorheen bij mijn andere verzorgpaard ook het geval en voor mij geen enkel probleem.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:43

Poeh, ik vind het nogal wat hoor. Paardje wordt voor jou ergens anders neergezet en je hoeft niks te betalen. Weet je zeker dat je niet 'gebruikt' wordt of dat er verwachtingen van de eigenaar zijn (en kan je die waarmaken?)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:46

zap schreef:
Poeh, ik vind het nogal wat hoor. Paardje wordt voor jou ergens anders neergezet en je hoeft niks te betalen. Weet je zeker dat je niet 'gebruikt' wordt of dat er verwachtingen van de eigenaar zijn (en kan je die waarmaken?)

Hoeft toch niet perse een achterliggende kleine lettertjes ding te zijn? Ik ben ook weleens gevraagd een paard te rijden omdat desbetreffende eigenaar (een boer meestal) Niks met het paard doet verder.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:49

Ik weet dat hij hun momenteel paard " in de weg" staat en wel elke maand 175 euro kost. Ze willen er nog een jong paard bijzetten, maar hebben geen stal vrij. Dus als ze het paard nu bij die vrouw neer zetten (Hun zijn hele goeie bekenden van elkaar) heeft hij een stal vrij voor een ander paard, kost hem geen 175euro extra per maand en paard blijft bereden worden. Het is de wel de bedoeling dat er wedstrijden mee reden wordt, maar dat was mijn eigen keuze in begin meteen al, anders zocht ik verder na een ander paard.

De vrouw waar paard neergezet wordt, is een vriendin van mij, waar ik al jaren mee op de club zit. Zij doet dit voor mij en voor d'r zelf, zodat er iemand meer bij haar op stal rond loopt en de werkzaamheden kan delen, dus ook voor een win-win situatie, zolang het haar niets kost. Ik betaal het voer dat zij geeft en verder heeft zij al een tijd een stal leeg staan... Dus nee ik denk niet dat er iets achter zit.
We hebben alles op papier staan, ook wat de verwachtingen van elkaar zijn. En wat als niet met paard klikt en ik er zonder problemen afstand van kan doen. Dus ik denk dat het goed geregeld is.... Of nogmaals, ik moet iets over het hoofd gezien hebben...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:52

Elma_ schreef:
zap schreef:

Hoeft toch niet perse een achterliggende kleine lettertjes ding te zijn? Ik ben ook weleens gevraagd een paard te rijden omdat desbetreffende eigenaar (een boer meestal) Niks met het paard doet verder.

Natuurlijk hoeft dat niet, maar daar moet wel duidelijkheid over zijn. Ik vind het nogal wat om een paard te verplaatsen voor iemand anders haar plezier.

TS, klinkt inderdaad wel logisch allemaal. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat jullie een leuke klik hebben :)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:02

klinkt super! netjes geregeld.
let je voor jezelf wel op, aan wat hij voor een verwachtingen van jou heeft met het paard.aangezien ik nog wel eens meegemaakt heb, dat iemand dit ook allemaal zo had en helemaal super kon genieten, maar daar moesten wel prestaties op de wedstrijden worden verricht. dus heel fanatiek lessen en hoog eindigen op de wedstrijden. nou veel plezier ermee! het klinkt allemaal super! let alleen hier wel even op!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 11:05

Ik zal het daar nog eens over hebben als ik hem zie... Bedankt voor de tip!

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:58

Klinkt goed geregeld! Heb je er ook over nagedacht wat er gebeurd als je geen klik met het paard hebt?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:03

Misschien nog een klein puntje, "zo lang het de stal eigenaar niks kost"
Doe je naast het voer ook de bodembedekking/ mestafvoer betalen?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:07

Ik heb er overgehad, "wat als er geen klik is en wil de beindiging stoppen" . Geen Probleem, dan mag paard terug.
Ook dit staat zo op papier.

Heb net toevallig nog gesproken over de prestaties etc. Dit kreeg ik terug:
" Nee, .... verwacht geen “top” prestaties (alhoewel dat natuurlijk wel welkom is…..) Het is natuurlijk wel mooi als zij winstpunten achter haar naam heeft staan. Die van Belgie worden hier in Nederland niet overgenomen voor de registratie (ze heeft belgisch paspoort): dus ze moet helemaal onderaan die bodem beginnen.
Hij wil dat dat beest gewoon goed verzorgt wordt, hij er geen omkijken naar heeft, het hem geen geld kost en dat JIJ lekker kunt rijden zonder beperkingen…… Daar is hij heel duidelijk in.
Het is trouwens een Hilton afstammeling (jonge Damiro). "

Nou ik denk dat dit heel duidelijk.

Ik heb haar gevraagd naar de kosten die ik aan haar heb, waaronder stal/huur, voer, stro/vlas etc en alle overige kosten.
Enige kosten de ze wilt hebben en waar ik voor moet betalen is het stro/hooi/vlas/brok.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:09

En wat als de eigenaar het paard terug wilt/verkopen? Kan hij 'm dan zomaar bij jou weghalen?
Verder klinkt het super!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:10

Als eigenaar paard kan verkopen, dan gebeurd dat. Ik krijg 25% van de winst van de opbrengst en hij zorgt dat er dezelfde week een ander paardje voor mij beschikbaar is met dezelfde afgesproken regels...

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:17

Dan zou ik zeggen, doen! Veel succes!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:20

Haha ja dat had ik ookal in me hoofd, maar toch vind ik het soms als een sprookje klinken en ik geloof niet in sprookjes.. Maar hoe verder ik "onderzoek" hoe meer het er toch op begint te lijken. En die 25% in de winst. Dat boeit me niet. Al krijg ik dat niet, daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat ik kan rijden.

Vandaar dat ik aan jullie vraag of er niet iets is waar ik niet aan gedacht heb, maar tot nu toe heb ik overal nog aan gedacht... We gaan van de week kijken en eerst een test"ritje" maken.. Ben benieuwd!