Is jou paard aanhankelijk in de weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Is jou paard aanhankelijk in de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:48

Als je bij je paarden in de wei bent blijven jou paarden dan bij je hangen, of gaan ze ook wat voor zich zelf doen? Zoals slapen, beetje eten etc? Of als je ze borsteld blijven ze dan de hele tijd bij je staan, of lopen ze naar een tijdje ook weer weg om lekker te gaan knabbelen etc?

Ik heb hier eentje die je de hele tijd achterna blijft lopen, maar ik heb er ook die gewoon je even gedag komt zeggen als ik kom en het dan wel weer voor gezien houd :Y) !

Kaus

Re: Is jou paard aanhankelijk in de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:49

Ik doe het draadje op touwtje los en weg is ie :Y)
Vangen lukt dan wel weer maar meelopen is echt een ramp...
Doe er ongeveer een kwartier tot een half uur over om haar uit de wei te halen :')
Dus aanhankelijk?
Nee..

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:51

In de wei laat je paard zien hoe hij over je denkt :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:51

Kaus schreef:
Ik doe het draadje op touwtje los en weg is ie :Y)

Ik ook, maar dan bedoel ik met ophalen, ik roep en doe de draden los en ponylief komt wel van achteren met haar oortjes gespitst naar voren de wei uit om mij vervolgens een dikke zoen te geven (in ruil voor wat lekkers). Daarna mag ze los over het erf scharrelen terwijl ik de borstels pak, maar meestal eet ze haar mond leeg en komt dan snel achter me aan :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:54

Ik fluit, maar meestal ziet mijn pony de auto al aankomen en komt hij naar me toe lopen. Als ik het weiland in ga loopt hij me overal achterna. Maar ik heb al zo'n vermoeden waarom, iets lekkers!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:58

knolliebol schreef:

Hahaha dan zit dat bij mij wel goed. Die van mij is een echte knuffeldoos en komt altijd aanlopen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:58

Als ik in de wei ben hangt mijn oudste merrie de hele tijd aan me :+
Ze is ook niet voor niets m'n eerste paard en lievelingetje :+:
Wilt de hele tijd maar aandacht hebben haha!

Maar met 's morgens buiten zetten is ze wel meteen weg hoor, maar dat komt omdat ze echt gewoon energie teveel heeft en dan als een gek de weide in gallopeert :')

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:59

Hmm die waar ik op rijd bleef lekker grazen totdat ik kwam en dan keek hij me aan en liep wel mee. Hij kwam niet enthousiast op me afrennen ofzo, moet hem wel altijd gaan halen. Maar goed hij krijgt ook altijd pas na het werken of poetsen wat lekkers en niet omdat hij uit de wei gehaald moet worden. Kan me voorstellen dat hij niet al te enthousiast is...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:00

knolliebol schreef:

Nou dan heb ik wel een probleem, heb er nu 1 die niet weet hoe hard ze bij me weg moet komen (tot het gevaarlijke aan toe :+ ) Maar gelukkig komt die ander altijd gezellig buurten als ik in de weide bezig ben :j

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:01

Als ik de wei op ga dan komt mijn paard meestal een stukje mijn kant op gelopen en als ik bij hem ben blijft hij meestal even staan. Als blijkt dat ik niks interessants bij me heb, loopt ie meestal weer weg en graast weer rustig verder. Hij loopt me niet echt achterna. Daarvoor is het gras veel te lekker haha.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:05

Als ik die van mij zelf in de wei zet, dan is ze binnen 2 seconden 3km verder :')
Maar als ik haar kom halen, dan komt ze als ik roep, of ze blijft eigenwijs aan de andere kant van de wei staan, maar blijft dan ook wel staan als ik bij d'r ben. Wisselt dus een beetje

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:27

Haha grappig om te lezen allemaal :).

En als jullie bijvoorbeeld je paard los in de wei poetsen of knuffelen, blijft hij dan lekker bij je staan? Of denkt hij is ga lekker eten haha?

Hier kan ik eentje uren blijven aanhalen terwijl de andere naar 10 minuten lekker wat strootjes gaat happen!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:37

@Anoukiee: mijn vorig paard (jong paard) moest wel los staan in de weide, nuja daarmee bedoel ik, wel aan halstertouw, maar het halstertouw legde ik gewoon over het hek, als 'ie voelde dat 'ie vast stond raakte hij in paniek en dan trekt hij gewoon alles los :(:)
Hij bleef keurig staan, soms moest ik hem er even op wijzen dat 'ie stil moest blijven staan maar dan luisterde hij ook wel netjes :j

En mijn oudste merrie, die vind alles best :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:17

Mijn haflinger loopt het draadje door en douwt vervolgens zijn kont bijna tegen je aan want dan moet ie gekrabbelt worden :D .
Het is al bijna een vast ritueel. Het gaat net zo lang door tot ik er zelf genoeg van heb en hem weg duw. hij komt graag bij je staan ook al staan er tig andere op de wei.
Ze lopen nu ook nog op de wei met zijn 2en en als ik aan kom lopen en hij ziet mij dan gaat die kop omhoog en word ik luid begroet :D

En misschien ben ik wel wat minder streng geworden maar hij is nu bijna 21 en ik kan lezen en schrijven met hem.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:20

Mijn paard komt ook altijd aanlopen. Maar na een knuffel gaat die toch weer naar het gras/hooi.
Maar altijd even hoi zeggen tegen mij :)
En als ik haar ophaal komt ze ook meteen. Zo'n lieverd!! haha

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:25

mijn paard is in de wei druk bezig met mij weghouden van de andere paardjes, hij is volgens hemzelf de enige die aandacht van mij mag geloof ik :') als er niemand in de buurt is komt hij kroelen, kijken of ik iets lekkers bij me heb, en daarna gaat hij grasjes in de buurt opeten. Als ik hem mee wil nemen hoef ik maar te roepen, dan komt meneer wel aangesjeesd :j want naar stal = eten :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:47

Mijn oudste paard is vrij zelfstandig, als ik de wei in komt kijkt ze eens op, als ik niks van haar nodig heb gaat ze gewoon verder met hetgeen ze bezig was, komt soms eens een streel halen, en gaat dan terug door.
als ze ziet dat ik een halster mee heb en haar nodig heb blijft ze 18 op de 20 maal wel netjes staan zodat ik ze kan halsteren en meenemen.1 maal op de 20 gaat ze dan aan de loop voor 5 minuten, geint wat, en laat zich dan vangen, en 1 maal op de 20 komt ze in volle galop op me af.
na het rijden blijft ze meestal wel beetje rond mij hangen, maar komt niet echt kroelen oid, als ik ze wegstuur gaat ze gewoon haar ding gaan doen.

De kleine is het te zien, als ze in de klein of middel wei staan staan ze meestal aan het hek te wachten op mij als ze mijn auto horen.
als ze me niet zagen toekomen komt ze wel als ik roep, ene maal op het gemakkie, meestal in een drafje of galopje, afhankelijk hoe de bodem erbij ligt.
die kleine scharrelt regelmatig op het erf rond als ik er ben.
als ze in de grote wei staan komen ze als ik roep, mits ze me gehoord hebben. eenmaal ze me gehoord of gezien hebben komen ze altijd vol enthousiasme (want ik heb eten!)
als ik dan bezig ben in de stal of de weide is ze meestal bij me, aan het friemelen aan mij, in de weg aan het lopen, of op een andere manier aandacht aan het opeisen. behalve als de grote weide open is en het te lang duurt, dan gaat ze gaan vreten, of als ze uit de kleine weide net de grote weide inmochten. ik kan haar wel altijd makkelijk terugvangen, ook als ze de eerste maal in de grote weide zitten in het seizoen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:49

Hij staat direct bij de ingang op mij te wachten, geef hem een aai en dan loopt ie weer weg. Tussendoor komt hij mij wel even kort opzoeken om te zien wat ik aan het doen ben. Maar hij gaat vooral lekker zijn eigen gang, maar blijft wel in de buurt.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:57

Paardje kijkt wel en vind het heerlijk om te knuffelen, maar als de vriendjes weg lopen dan moet ze daar natuurlijk achteraan. Ook zou ze niet naar je toe komen als ze een halve hectare bij je vandaan is :+.

ilovesienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:59

Mijjn paard is echt een aanhangsel is de wei! Hele tijd achter me aanlopen kusjes proberen te geven heeel lief , maar soms ook heel irritant!

Rythm_Hooves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:16

Ze komen allebei altijd even kijken wat ik kom doen. Ito gaat dan al snel weer haar eigen gang en kijkt verder niet meer naar me om. Als ik haar roep komt ze wel maar voor haar is in de wei staan voornamelijk "niets moeten". Pien loopt altijd achter Ito aan of staat bij haar in de buurt maar als ik in de wei ben loopt ze mij constant achterna.:D Knuffelen vindt ze ook geweldig en alles wat je doet is leuk en moet goed bekeken worden. Die trekt ook graag even samen een sprintje, Ito vindt dat vooral leuk als ze Pien kan opjagen of afsnijden :')

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:13

Hier komt er eentje de hele tijd bij me staan als ik in de wei ben en volgt me overal, de tweede komt even goedendag zeggen en gaat haar eigen gang en de derde bekijkt vanaf een afstandje wat ik aan het doen ben. Terwijl ik juist met de derde de beste band heb :D

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:52

Mijn verzorgpaardje kijkt me altijd zo achterdochtig aan als ik de wei in stap :P En als ik haar dan probeer te pakken, rent ze keihard weg of gaat bokken naar me.. Wat een schatje he :+

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:02

Mijn jaarling komt naar me toe en blijft staan. Ik poets hem los en hij wandelt met me mee door de wei. Als hij eten krijgt en ik loop weg komt hij even een kroel halen en gaat dan verder met eten. :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:04

de jongens van mij komen aangegaloppeerden dan blijven ze net zo lang knuffelen/klieren totdat ik weg ga :) heel gezellig!

ofwe rennen samen door de wei <3