Wat doen jullie met je paard als alles onderwater staat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dior_bokt

Wat doen jullie met je paard als alles onderwater staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:43

Wat doen jullie met je paarden als de bak te nat is en de wei.
Ik zal wel niet de enige zijn ,die er last van heeft. Dat de rijbak en het weiland een groot deel onderwater staan.
Wat doen jullie met je Paard als de rijbak en de wei te nat zijn om ze in los te gaan gooien.
Die van mij staat soms in de Rijbak, alleen hij gaat grote kuilen. staan graven. en zand lopen likken.
Vandaar dat hij nu niet meer in de rijbak mag staan. omdat de rijbak dan niet meer rijbaar is,met al die kuilen die hij graaft.
Hij staat overdag even in de paddock alleen kan hij haast zijn kont er niet in keren , hij staat dan toch even buiten om te gaan luchten.
Hij kan wel gewoon een stukje gaan lopen in de paddock, alleen is er geen ruimte om te gaan draven en te galopperen. of te gaan Rollen.
Nu zoek ik een oplossing. zo dat hij zijn energie beter kwijt kan. Hij komt elke dag drie uur uit zijn Stal.
Waar van een uur rijden is, En twee uur in de paddock gaan staan is ,in de zomer staat hij de hele dag buiten.en staat Hij in de avond weer op stal.
Ik heb gewoon niet de mogelijkheid, om hem vaker naar buiten te gaan zetten,in de winter.
In de rijbak staan is geen optie. omdat hij zand gaat eten, en kuilen gaat staan graven.
De kleine paddock is de enige paddock. die nog droog is, de andere paddock staat helemaal onderwater, en als ik hem daar in zet staat hij tot zijn knieën in de modder.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 05-01-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Re: Wat doen jullie met je paard als alles onderwater staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:45

Mijn wei is van klei dus snel te nat, maar onze bak is daarintegen altijd te zwaar, wat ervoor zorgt dat met de natte periode hij nog water vrij is :)
Geen idee wat je zou kunnen doen, veel wandelen? wel lastig zeg!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:49

t'is nie aars, oftewel, het is gewoon niet anders op dit moment. Mijn paarden staan op een verharde paddock, ook niet ideaal omdat ze niet lekker kunnen rennen, maar op dit moment kan ik er gewoon helemaal niets aan doen.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:54

Ze staan bij ons 's nachts op stal en overdag in de paddock. De paddock is pas gemaakt en heeft alleen nog zwart zand, dus dikke blubber. Gelukkig is de voerplek verhard, dus daar kunnen ze droog staan. Achterin is het ook wat droger en daar kunnen ze ook wat aangenamer staan.

Ze lopen bij ons gewoon in de paddock, op stal houden vind ik geen optie. Als ik 's ochtends de stallen open gooi draven ze de paddock in, ze hebben er ook behoefte aan om naar buiten te gaan. En ze komen 's nachts weer lekker in de droge stal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:55

Kun je met hem gaan wandelen aan de hand? Dan kan hij toch zn benen strekken en heeft hij niet gelijk een zadel op :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:59

Ik gooi haar los in de paddock, en ik ga met 'r wandelen, en verder heeft ze een vierkantje met een bak hooi en een waterbak buiten op het harde, en verder kan ik er ook niks aan doen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:02

Hier gaan ze gewoon dagelijks de weide in, weer of geen weer. Voor het rijden ga ik naar een manege of maak een buitenritje :)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:02

Apple schreef:
Kun je met hem gaan wandelen aan de hand? Dan kan hij toch zn benen strekken en heeft hij niet gelijk een zadel op :-)

Bedankt Apple voor je adviez, :) ik ga straks lekker met hem een stuk wandelen aan de hand.
Kan het eigelijk kwaad dat hij in de berm gaat staan lopen grazen af toe onderweg.
Er liggen namelijk wat eikelblaadjes op het gras. en er staan wat paddestoelen.
Ik neem aan dat hij er wel om heen gaat grazen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:03

Gewoon kijken waar hij gaat grazen en zo nodig even een pasje vooruit zetten zodat hij geen paddenstoelen graast :-)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:07

Hier gaan ze gewoon van sochtends uurtje of 9 tot op de namiddag uurtje of half 5 na buiten het land op. Het land zelf is behoorlijk nat, maar er liggen beton platen in waar wij ook het kuil op voeren, daar kunnen ze gewoon droog op staan. Weer of geen weer, hagel, regen of zon hier gaan ze gewoon na buiten.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:08

zwembandjes aan :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:10

Mijn paard staat gewoon 24/7 te spetteren in de weide. In de schuilstal kan ze droog staan.
Een voordeel is dat ik niet meer met emmers water door de weide hoef te sjouwen om te waterbak bij te vullen. Er liggen genoeg grote plassen in het land! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:13

Elk nadeel heb zn voordeel :))

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:49

hier gaan de paarden ook gewoon naar buiten toe
kunnen ze gelijk leren zwemmen ;)
wij hebben maar een heel klein buiten bakje
en hier worden de paarden dagelijks in buiten gezet weer of geen weer
ik ben vaak savonds op stal of na dat hij buiten gestaan heeft
dus dan kijk ik gelijk zijn benen goed na en zorg dat het goed droog is

meer kan ik niet doen en wil ook niet dat hij de heledag op stal staat gezien ik zelf niet kan rijden op het moment
dus dan maar zwemles is niet anders

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:50

eten geven en stront ruimen..... verder kun je hier niks en wandelen zie ik nu ff niet zitten...

Kyky127

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:02

Je kan met hem gaan wandelen over straat of door het bos.
Ik heb ook last van het probleem. Alleen onze paarden/pony's
Staan gwn ongeveer 6 uur nog in het weiland te grazen, in de zomer langer. dat is wel fijn.
Maar de bak is nat, dus ga ik naar buiten.

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:03

Ik kan gelukkig gebruik maken van een binnenbak waar ik in kan rijden of longeren, want ik merk echt dat ondanks dat ze toch buiten staan ze haar energie momenteel niet kwijt kan in die blubberzooi.
Even lekker gek doen of een sprintje trekken is momenteel bijna niet mogelijk.
Dus het lijkt me echt moeilijk als je geen binnenbak tot je beschikking hebt.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:07

suuzepuus schreef:
eten geven en stront ruimen..... verder kun je hier niks en wandelen zie ik nu ff niet zitten...

zelfs stront ruimen gaat hier neit, mijn paarden staan in de bak, maar de ingang is zo blubberig dat ik de kruiwagen niet meer uit de bak krijg als hij vol zit :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:13

Vandaag staan ze verplicht binnen, het regent hier dakpannen van de boerderij. Ze zijn nu met het dak bezig maar duurt nog tot eind van de dag dat het veilig is om buiten te gaan. De linten van de bak zijn geknapt dus daar kunnen ze niet meer in voor dat dat gemaakt is. Dak gaat voor. Dus veel ruw voer, zijn ze ook tevreden mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:36

ze kunnen hier gelukkig nog in de wei staan, de paddock is al een paar weken een zwembad.
Ben benieuwd hoe TS denkt te gaan wandelen met het paard, aangezien er gisteren nog een topic werd geopend dat het paard aan de hand constant stil staat en ts niet wist hoe dit op te lossen. (voor degenen die weten wat ik bedoel...ts heeft de titel van dat topic veranderd in een stipje en de beginpost weggehaald). Dus...succes met wandelen TS :evaw:

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:52

Het wandelen was echt super leuk. :D
We hebben samen een stukje gerend. ik heb hem even wat laten grazen aan de hand. En daarna nog een aardig stukje gelopen. met Hem en het was super gezellig samen. :j

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:23

Dan heb ik het geluk dat de binnenbak bij ons letterlijk om de hoek zit.
Anders zou ik ook niet weten hoe ik ze dagelijks moet trainen?!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:26

ukkielies schreef:
Dan heb ik het geluk dat de binnenbak bij ons letterlijk om de hoek zit.
Anders zou ik ook niet weten hoe ik ze dagelijks moet trainen?!

Daar heb je zeker geluk mee ,dat je een binnenbak. tot je beschikking hebt. :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:31

De helft van onze bak staat onder water maar erg zwaar word hij niet. Dus hier word er gewoon gereden. Een kwestie van ruime figuren rijden en niet te lang. Daarnaast is het water ook goed voor de hoeven. Bij vorst is het een andere zaak, dat durf ik niet omdat de `bobbels` in de bak dan keihard zijn en dat is vragen om blessures. Daarbij rijd ik veel buiten dus hoef ik me niet te veel zorgen te maken om de bak.

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:32

als ik al deze reacties lees
ben ik heel blij dat ik sinds de zomer
een eb en vloed baan heb laten aanleggen :):)
nu kan ik gewoon hoe hard het ook regent door trainen +:)+ _/-\o_