Dussss, welke bokker koopt ook zelf hooi en stroo, wat voor pakjes, wat ben je er voor kwijt, en hoelang doe je er mee?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Ik koop kleine pakjes hooi (tussen 10-20 kg) voor 2,5 euro per pakje, twee pakken per dag voor drie paarden.
Grote pakken voordroog van ong. 300 kg voor 33 euro/pak, daar doe ik een week mee voor 3 paarden.
Ik gebruik geen stro, wel zaagsel, da's 7 euro/pak, er gaan ong. twee pakken per week door, maar ik heb ook rubber tegels dus ik strooi niet dik.
Solleke_Noah schreef:Ik koop kleine pakjes hooi (tussen 10-20 kg) voor 2,5 euro per pakje, twee pakken per dag voor drie paarden.
Grote pakken voordroog van ong. 300 kg voor 33 euro/pak, daar doe ik een week mee voor 3 paarden.
Ik gebruik geen stro, wel zaagsel, da's 7 euro/pak, er gaan ong. twee pakken per week door, maar ik heb ook rubber tegels dus ik strooi niet dik.
RusselNuwell schreef:Solleke_Noah schreef:Ik koop kleine pakjes hooi (tussen 10-20 kg) voor 2,5 euro per pakje, twee pakken per dag voor drie paarden.
Wát? Nu vraag ik me af of wij niet in de maling worden genomen met hooi. (': Wij betalen in deze tijd 4,50 per pakje hooi (ong. 20 kg), het is vaak wat rond zoeken naar boeren die over hebben. Voor stro weet ik eerlijk gezegd niet wat de prijzen zijn.
Een tip als je zelf moet inkopen, koop het rond de tijd dat het gehooid word, en sla dan meteen voor bijvoorbeeld de hele winter in.
Ireen_ schreef:Ik heb balen hooi van ongeveer 25 kg en voer dan 10 kg per dag = 12 balen in de maand.
Baal is hier 7 euro per stuk = 84,- per maand
Stro gebruik ik ook ongeveer 12 balen per maand, is 4,50 per baaltje hier = 54,- per maand
Ik zit wel in een dure regio en weet niet hoe groot je pony is? Maar 50 euro en er 3 maanden mee doen is zeker heel goedkoop.
Lynn_Nikita schreef:50- per 3 mnd?? Dat zou heel goedkoop zijn, daar lukt het mij niet van
hoeveel weiland zit erbij aangezien je zegt alleen overdag gras te laten grazen en sàvonds stro
Ik voer per paard gemiddel 50- per maand alleen al aan voordroog