Pony verplaatsen? .....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Pony verplaatsen? .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 01:59

Mijn pony staat nu op een kleinschalige stal (van oorsprong een varkenshouderij) er staat 5 paarden binnen. Mijn pony staat dag en nacht buiten met schuilstal van 3 bij 4. (met buiten bedoel ik een stuk beton voor de schuilstal, voor de rest is het modder waar hij niet in loopt) en ja, hij staat snachts dus alleen waar ik verschrikkelijk van baal. Vroeg of ik er een shet bij mocht zetten, dat mocht niet. Ik mag zoveel stroo/kuil pakken als ik wil. En er is een buitenbak met verlichti g

Nu heb ik van iemand een stal aangeboden gekregen op een manege. Dit is wel een apart deel/schuur, dat wat verder weg staat van de 'echte' manege waar de kinderen komen, kinderen mogen ook niet bij die schuur komen, dit is de 'doe het zelf' schuur. Echter mogen de paarden pas naar buiten als het licht is en moeten ze voor het donker weer binnen. Ik heb het geluk dat er ook een vriendinnetje staat die dus sochtends mijn pony buiten kan zetten, maar ook weer binnen :j zij kunnen dus gewoon naar buiten op het gras en niet zoals nu op de drap.

Alles op een rijtje:

Stal nu:
- 100 p maand:
- incl stroo en hooi
- schuilstal
- buitenbak met verlichting
- spuitplek
- heel rustig

Manege:
- 650 voor 6 maanden stal (108 p maand)
- 30 euro p maand voor hooi en stroo
- 4 euro p maand voor mestafvoer
- 40 euro voor weide (dan heb je dus een wei, die je naar je zelf kan noemen, deze wil ik delen met die vriendin omdat ik mijn pony niet alleen wil hebben staan) dus kan ook 20 p maand zijn
- 2 binnenbakken
- per dag mag je 1 uur paddock maar paarden kunnen ook hele dag op weiland
- 1 grote springbak
- 2 buitenbakken
- stapmolen
-heeeel veel mensen

Nadeel: manegelessen.

Totaal p maand: 182 óf 162 bij het delen van een weide

Na dit getypt te hebben, voel ik mezelf gek en voel ik ook al aankomen waar jullie voor kiezen, maar wil toch weten waar jullie voor zouden kiezen. Mijn moeder betaalt 50 euro p maand, de rest betaal ik. Ik wil er ook hard voor gaan werken om het op de manege te gaan zetten aangezien dit veeeeeel aantrekkelijker klinkt......

Batlow

Re: Pony verplaatsen? .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 02:23

En oja, op die manege mag je je eigen stal verven en helemaal zelf leuk opknappen!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:27

Optie 2 :D , klinkt erg leuk en fijn.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:41

optie 2.
Voor je pony fijner als die met een ander kan staan.
's Avonds lekker warm binnen, en overdag lekker buiten.
Voor jezelf fijn die binnenbakken en de rest natuurlijk.
Omdat het een ander gedeelte is dan de manege zul je van die klanten niet veel last hebben.
zou wel goede afspaken maken over het binnen en buiten zetten van jou pony.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 02:53

HTM schreef:
optie 2.
Voor je pony fijner als die met een ander kan staan.
's Avonds lekker warm binnen, en overdag lekker buiten.
Voor jezelf fijn die binnenbakken en de rest natuurlijk.
Omdat het een ander gedeelte is dan de manege zul je van die klanten niet veel last hebben.
zou wel goede afspaken maken over het binnen en buiten zetten van jou pony.

Ja, vriendin woont tegenover de manege, heel handig. Zij doet het dinsdag en woensdag dan, haar moeder donderdag vrijdag, ik maandag en zaterdag (maandag eerste aantal uren vrij, dus kan ik het doen) en zondag komen we gewoon beide :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:55

ok, dat is wel een belangrijk ding.
Ook als jullie ooit ruzie of iets krijgen he!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 02:56

HTM schreef:
ok, dat is wel een belangrijk ding.
Ook als jullie ooit ruzie of iets krijgen he!!

Haha, gelukkig is het niet zo dat we een pony gaan delen. Ik zelf ben wel volwassen genoeg om daar niet over te gaan kibbelen :o

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:14

Ik zou toch nog eens bij optie 1 gaan overleggen. Dan zou ik het zo brengen dat je graag wat wil doen aan enkele dingen, omdat je er nu niet tevreden mee bent. Vertel dat je het op zich naar je zin hebt, maar dat je er door deze problemen over denkt om naar een andere stal op zoek te gaan.

Misschien hoef je op deze manier dus niet eens te verhuizen en als er niet samen gewerkt kan worden aan een oplossing heb je al een mooie stal achter de hand.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:17

Ik zou voor optie 1 gaan, maar niets is zo persoonlijk als een stalkeuze. Goedkoper, paard altijd buiten, rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:59

Wat is er verkeerd met optie 1?
Want dat 's nachts alleen staan overleeft 'ie wel hoor! Wat is dichterbij voor jou?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:05

Kan je pony bij optie 2 wel het hele jaar door naar buiten toe, ook als het veel geregend heeft? Zo ja, dan zou ik voor die optie gaan, ondanks dat hij dan 's nachts binnen staat.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 11:06

Beide even ver weg, maar door het weer kan ik bijna niks doen en daar wel.. voordeel is dat er een vriendin staat dus niet altijd alleen ben wat nu wel is.. daar baal ik van, van het alleen zijn..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 11:07

sunrice schreef:
Kan je pony bij optie 2 wel het hele jaar door naar buiten toe, ook als het veel geregend heeft? Zo ja, dan zou ik voor die optie gaan, ondanks dat hij dan 's nachts binnen staat.

Ja, het is 'jouw' weiland, als je daarvoor betaald bepaal je zelf hoeveel hij op een dag buiten komt. Ivm veiligheid willen ze alles voor het donker binnen..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:05

Weet je de reden dat je er geen shet bij mag zetten? Zou je er dan eentje van jezelf bij willen zetten? Zoja, heb je aangegeven dat je daar dan ook stalgeld voor wil betalen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:06

NiFallor schreef:
Weet je de reden dat je er geen shet bij mag zetten? Zou je er dan eentje van jezelf bij willen zetten? Zoja, heb je aangegeven dat je daar dan ook stalgeld voor wil betalen?

Dat heb ik aangegeven. Dat willen ze niet omdat heel de bedrading aangepast moet worden.... ja dan niet...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:09

Dat vind ik wel een logisch argument. Hoe groot moet de pony zijn om geen problemen te hebben met de bedrading? In principe is er dus geen nee gezegd op een 2e pony, alleen op pony ter hoogte van een shetlander. Misschien kun je wel iets met een welsh A-tje oid.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 16:17

fjordnina schreef:
Dat vind ik wel een logisch argument. Hoe groot moet de pony zijn om geen problemen te hebben met de bedrading? In principe is er dus geen nee gezegd op een 2e pony, alleen op pony ter hoogte van een shetlander. Misschien kun je wel iets met een welsh A-tje oid.

Dat heb ik ook gezegd, maar het zit vol. Maar dat beest komt in mijn stal? Nergens last van, er hoeft niks bij gemaakt te worden, ruimte genoeg. Ik kijk het nog even aan en probeer hen over te halen. Ik ga woensdag langs op de manege om te praten over kosten en uitleg enz.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 23:27

Ben op stal geweest, maar het lijkt alsof hij steeds duffer wordt... Ik heb het idee dat hij het alleen staan echt niet leuk vind. Ik kan hem dit niet aan doen.... Meestal gaan de paarden overdag buiten, maar door dit weer zijn ze binnen gebleven en is mijn pony de hele dag alleen geweest... Ik voel me zo schuldig...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:31

Door het weer binnen gebleven? Bij wat voor weer blijft je pony binnen dan?? Mijn paard komt altijd buiten.. weer of geen weer..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 23:33

amsterdam_30 schreef:
Door het weer binnen gebleven? Bij wat voor weer blijft je pony binnen dan?? Mijn paard komt altijd buiten.. weer of geen weer..

Nee, mijn pony komt juist buiten die heeft een buitenstal. Maar de andere paarden op stal hebben gewoon een box, en door het weer, de regen komen ze niet buiten. Ik heb gezegd, paarden zijn niet van suiker... Die van mij is gewoon buiten, de andere pension paarden niet...

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:35

Ik zou voor optie 2 gaan :)
Klink voor de pony fijner (met andere paarden)
maar ook voor jezelf is het fijner aangezien er dan meer mensen zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 23:51

Ookal is het een manege, hij komt goed buiten, met andere.... Daar gaat het om, hij staat nu vaak alleen |(

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:03

Fijn dat jouw pony gewoon buiten komt :-). Nee inderdaad.. sommige mensen zeggen ook weleens: mijn paard houdt niet van regen. Die van mij ook niet.. maar staat in een uitloopstal vaak gewoon buiten. Verder mag hij altijd buiten, weer of geen weer. Hele dag op stal vind ik echt zielig..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 00:06

amsterdam_30 schreef:
Fijn dat jouw pony gewoon buiten komt :-). Nee inderdaad.. sommige mensen zeggen ook weleens: mijn paard houdt niet van regen. Die van mij ook niet.. maar staat in een uitloopstal vaak gewoon buiten. Verder mag hij altijd buiten, weer of geen weer. Hele dag op stal vind ik echt zielig..

Vandaag ook, stal mooi schoongemaakt, lekker kuil er in gelegd. Meneer blijft gewoon in de regen staan, alleen, het alleen staan baart me zorgen..

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:12

ik kies vooor keuze 2
klinkt veel leukker voor jou en het paard