Ik heb mijn paard nu sinds vorig jaar september. En wat me vreselijk opvalt, is zodra het herfst, winter word begint hij flink af te vallen.
Toen hij in 2010 voor het eerst bij ons kwam, was hij redelijk dik. Hij stond bij mijn vorige eigenaar 24/7 op stal en kreeg 1kg brok op een dag. Toen hij bij ons kwam, kwam hij alleen savonds op stal en 3x per dag genoeg kuil en 1kg brok. Maar toen het wat kouder werd, werd ie dunner. Vorig jaar winter met de sneeuw waren zijn botten zelfs licht te zien en duidelijk te voelen. En zijn bespiering zakte ook helemaal weg terwijl we wel gewoon reden. En toen van de lente, zomer 2011 mocht hij weer 24/7 het land op en hij kwam weer flink aan. Hij is breed gebouwd en iedereen zei dat ie nu te dik was. Maar voor mijn gevoel gewoon goed

Nu zijn we laatst naar een andere stal verhuist. En hij begint hij weer langzaam af te vallen... Hij heeft een enorme beren vacht dus het valt niet zo op. Maar ik begin weer heel licht zijn botten te voelen. En nu heeft hij sochtens 1 plak kuil en savonds en nog 1kg sportbrok. We hebben hem ook getest op wormen. Maar dat heeft ie niet. Ook staat hij met een 200 grams deken op waar hij gewoon lekker warm onder is. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik wou er nog even foto's bij plaatsen maar www.tinypic.com werkt niet mee. En sorry als dit verkeerd staat.