Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Kun je wat specifieker zijn. Wat valt er onder voer? Mogen ze ook naar buiten met slecht weer? Hoe is de kwaliteit van de bak? Als ze ook naar buiten mogen als de wei/paddock nat is dan vind ik het een prima stalling. Paardje kan de hele dag naar buiten. Verder is het maar net hoeveel je er zelf voor over hebt en hoe duur stalling in je regio is gemiddeld.
_Gillian_ schreef:_Sim_ schreef:De voerbeurten vind ik wat weinig, maar voor de rest vind ik het een nette prijs als alles er bij in zit!
Ik zal een goed vragen wat ze allemaal voert, maar zolang ik me kan herinneren is het krachtvoer en hooi
_Gillian_ schreef:Over de dag hebben ze natuurlijk nog gras
Dus ik denk dat het zo zit ; 's morgens krachtvoer en een beetje hooi
- in de schuilstallen zal hooi beschikbaar zijn
- 's avonds krachtvoer en een beetje hooi
capopjekop schreef:Maar het gaat er toch om dat ze bezig zijn en hun darmen en maag bezig blijven? Dat er niks inzit maakt toch niet uit? Dat kun je gericht bijvoeren. Die van mij leven grotendeels op graszaadhooi, daarnaast krijgen ze wat voordroog en een vitamine korrel en hier doen ze het erg goed op.
Mindim schreef:capopjekop schreef:Maar het gaat er toch om dat ze bezig zijn en hun darmen en maag bezig blijven? Dat er niks inzit maakt toch niet uit? Dat kun je gericht bijvoeren. Die van mij leven grotendeels op graszaadhooi, daarnaast krijgen ze wat voordroog en een vitamine korrel en hier doen ze het erg goed op.
Het gaat er om dat de darmen bezig blijven idd, maar de meeste weilanden staan nu aardig schraal en is er niet meer wat af te halen en juist omdat er in het gras weinig voedingswaarde zit, zou ik juist meer hooi voeren, zodat men toch wel degelijk voedingsstoffen uit ruwvoeder kan halen.
Cowgirl schreef:Maar er is op de wei iets te knabbelen en dat betekend speeksel/iets te doen hebben en dus geen/minder kans op problemen.
Mijn beesten staan nu ook op de wei en er staat best nog wat gras, dat de voedingswaarde minder is vind ik niet erg. Ik voer ze bij met wat kuil. Ik heb er gister een kruiwagen vol neergelegd...geschat kilootje of 8 en vanmiddag lag er zelfs nog.