Waar voor mijn geld ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Gillian_

Waar voor mijn geld ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:15

Hoi Bokkers !!

Binnenkort krijg ik misschien een paard, wat vinden jullie van de tarieven.
Ik betaal dan €210 per maand, hier zit in:
- Ze worden 's morgens buiten gezet en 's avonds weer buiten. Er staat een schuilstal !
- I kleine dressuurpiste BUITEN, bij slecht weer , minder te berijden
- I heel grote springpiste BUITEN, bij slecht weer, goed te berijden
- 2x per dag eten ( dit moet ik nog goed vrage, , wat ze te eten krijgen, wss hooi en krachtvoer )
- Als ze buiten staan kun je kiezen uit : Een privé weide of een weide waar ie met nog andere paarden staat
- Super gezellige sfeer !
- 5 min. fietsen
- Helemaal privé, dus je moet niet wachten om te rijden/poetsen e.d.
- UV straling ( denk ik dat het zo heet ) zodat het zweet weggaat

Groetjes
Laatst bijgewerkt door _Gillian_ op 25-12-11 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Re: Waar voor mijn geld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:18

Dus je moet je hooi en stro of andere bodembedekking nog zelf betalen?
Dan wordt het wel prijzig.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:18

Twee keer per dag eten? Wat zit daarbij?
Is dat hooi + krachtvoer?

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:18

_Sim_ schreef:
Dus je moet je hooi en stro of andere bodembedekking nog zelf betalen?
Dan wordt het wel prijzig.....

Oow, had ik er bij moeten zeggen
De bodembedekking zit er mee inbegrepen !

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:19

Iris82 schreef:
Twee keer per dag eten? Wat zit daarbij?
Is dat hooi + krachtvoer?

Ja, inderdaad, maar als je paard natuurlijk meer hooi nodig heeft dan krachtvoer, houdt ze hier rekening mee, en gebeurt er niets in de prijs

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:20

De voerbeurten vind ik wat weinig, maar voor de rest vind ik het een nette prijs als alles er bij in zit!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:20

Kun je wat specifieker zijn. Wat valt er onder voer? Mogen ze ook naar buiten met slecht weer? Hoe is de kwaliteit van de bak? Als ze ook naar buiten mogen als de wei/paddock nat is dan vind ik het een prima stalling. Paardje kan de hele dag naar buiten. Verder is het maar net hoeveel je er zelf voor over hebt en hoe duur stalling in je regio is gemiddeld.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:21

_Sim_ schreef:
De voerbeurten vind ik wat weinig, maar voor de rest vind ik het een nette prijs als alles er bij in zit!

Ik zal een goed vragen wat ze allemaal voert, maar zolang ik me kan herinneren is het krachtvoer en hooi

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:23

capopjekop schreef:
Kun je wat specifieker zijn. Wat valt er onder voer? Mogen ze ook naar buiten met slecht weer? Hoe is de kwaliteit van de bak? Als ze ook naar buiten mogen als de wei/paddock nat is dan vind ik het een prima stalling. Paardje kan de hele dag naar buiten. Verder is het maar net hoeveel je er zelf voor over hebt en hoe duur stalling in je regio is gemiddeld.

het voer zal ik nog eens aandachtig vragen.
Over de bakken ; de kleine bak ligt er slecht bij, bij regenweer, maar nog wel te berijden
de grote bak; is goed te berijden !
Ze mogen naar buiten met slecht weer, want er staat een schuilstal.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:24

_Gillian_ schreef:
_Sim_ schreef:

Ik zal een goed vragen wat ze allemaal voert, maar zolang ik me kan herinneren is het krachtvoer en hooi

Zou mooier zijn als de verdeling beter over de dag is. Bv 4 of 5 voerbeurten. 's morgens en 's avonds krachtvoer en tussendoor nog 3 maal hooi/voordroog voeren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:25

Het zou zeker mooier zijn, maar ik zou de stal er persoonlijk niet om laten.
Gebeurt hier helaas ook lang nog niet altijd..

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:28

Over de dag hebben ze natuurlijk nog gras
Dus ik denk dat het zo zit ; 's morgens krachtvoer en een beetje hooi
- in de schuilstallen zal hooi beschikbaar zijn
- 's avonds krachtvoer en een beetje hooi

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:38

Er zijn stallen waar je het met minder moet doen, als het voor jezelf goed voelt moet je het doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:45

_Gillian_ schreef:
Over de dag hebben ze natuurlijk nog gras
Dus ik denk dat het zo zit ; 's morgens krachtvoer en een beetje hooi
- in de schuilstallen zal hooi beschikbaar zijn
- 's avonds krachtvoer en een beetje hooi

Ik lees ipv een beetje hooi, liever een grote bult hooi. Het gras buiten bevat niet zo bijster veel. Liever meer hooi dan krachtvoer.
Je ouders zijn ook met de prijs akkoord, das wel het belangrijkste, ik neem aan dat zij ook wel gaan zien wat er bij inbegrepen zit en zich daarover informeren?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:51

Maar het gaat er toch om dat ze bezig zijn en hun darmen en maag bezig blijven? Dat er niks inzit maakt toch niet uit? Dat kun je gericht bijvoeren. Die van mij leven grotendeels op graszaadhooi, daarnaast krijgen ze wat voordroog en een vitamine korrel en hier doen ze het erg goed op.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:30

ik betaal ook 210 per maand
maar heb er wel heel wat meer bij
waaronder een grote buiten en binnen bak en springweide en longseercirkel
en het voeren vind ik ook wat aan de weinige kant

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:33

hangt er helemaal aan waar je woont, ik woon in Noord Holland en voor dat geld mag je in je handen knijpen.

Wel even vragen vwb het eten, waarschijnlijk houdt het in 's morgens hooi/kuil en krachtvoer en 's avonds weer hooi/kuil en krachtvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:44

capopjekop schreef:
Maar het gaat er toch om dat ze bezig zijn en hun darmen en maag bezig blijven? Dat er niks inzit maakt toch niet uit? Dat kun je gericht bijvoeren. Die van mij leven grotendeels op graszaadhooi, daarnaast krijgen ze wat voordroog en een vitamine korrel en hier doen ze het erg goed op.

Het gaat er om dat de darmen bezig blijven idd, maar de meeste weilanden staan nu aardig schraal en is er niet meer wat af te halen en juist omdat er in het gras weinig voedingswaarde zit, zou ik juist meer hooi voeren, zodat men toch wel degelijk voedingsstoffen uit ruwvoeder kan halen.

Isabella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:42

Ik vind dat je zeker waar voor je geld hebt. En ik vind als de sfeer goed is heb je t goed! zker voor zo´n bedrag

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:06

Mindim schreef:
capopjekop schreef:

Het gaat er om dat de darmen bezig blijven idd, maar de meeste weilanden staan nu aardig schraal en is er niet meer wat af te halen en juist omdat er in het gras weinig voedingswaarde zit, zou ik juist meer hooi voeren, zodat men toch wel degelijk voedingsstoffen uit ruwvoeder kan halen.

Maar er is op de wei iets te knabbelen en dat betekend speeksel/iets te doen hebben en dus geen/minder kans op problemen.

Mijn beesten staan nu ook op de wei en er staat best nog wat gras, dat de voedingswaarde minder is vind ik niet erg. Ik voer ze bij met wat kuil. Ik heb er gister een kruiwagen vol neergelegd...geschat kilootje of 8 en vanmiddag lag er zelfs nog.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:13

Vind het geen rare prijs! Ik weet niet in welke regio je woont ;)
Alleen jammer dat ze dan geeen binnenbak hebben!

2x voeren vind ik wel weinig..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:17

Weet niet in welke regio je woont maar hier is dat aan de dure kant.
Ik betaal stukken minder voor hetzelfde

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:41

Voor onze regio is het een knappe prijs. Zeker niet te gek. Twee voerbeurten per dag lijkt inderdaad niet zo veel. Maar het hangt ook af van de hoeveelheid ruwvoer die ze per keer krijgen. Als dat porties zijn waar ze uren op aan het knabbelen zijn is het geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:17

Cowgirl schreef:
Maar er is op de wei iets te knabbelen en dat betekend speeksel/iets te doen hebben en dus geen/minder kans op problemen.

Mijn beesten staan nu ook op de wei en er staat best nog wat gras, dat de voedingswaarde minder is vind ik niet erg. Ik voer ze bij met wat kuil. Ik heb er gister een kruiwagen vol neergelegd...geschat kilootje of 8 en vanmiddag lag er zelfs nog.

Ik vind een beetje hooi eigenlijk nooit goed ;) Mijn koudbloed kan wel met minder hooi toe als hij op de wei loopt nu, maar de oudere paarden hier niet hoor. Die hebben hun voedingsstoffen echt wel nodig en dat geef ik het liefst uit ruwvoeder met wat krachtvoer als aanvulling, niet andersom. Hier staat niks noppes nada meer trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:19

Twee voerbeurten per dag is toch genoeg als ze de hele dag op de wei staan, dan kunnen ze daar toch bezig? Of denk ik nu heel gek :=