Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Millanka schreef:waarschijnlijk door het verhaal dat je de eigenaar helpt door beweging te geven, je dan geen les heb en in bepaalde gevallen dan ook nog is uit moet mesten en/of het voer klaar moet zettenZoveel moeite, dat hoef je op een manege niet te doen
Elco schreef:Dat zijn nu eenmaal de consequenties van een eigen paard hebben, als je er geen geld voor hebt of geen tijd dan moet je niet aan een eigen paard beginnen..
Hilde_Elisa schreef:Helemaal eens met jou, moyra, als ik de kans zou krijgen om een bijrijdpaard te hebben voor 100 euro per maand dan zou ik hem gelijk doen. Want in vergelijking met wat een eigen paard kost, is het niks. Maar misschien komt het doordat je voor die 20 euro echt een heel uur les hebt en voor die 50 euro zou je dan geen les hebben!
Hilde_Elisa schreef:in dat geval, sorry XJolijn. Een vriendin van mijn moeder heeft haar paard bij een stalling staan en is er 300 per maand mee kwijt, andere vriendin is er 250 per maand mee kwijt, dus, maar natuurlijk geldt dat niet voor iedereen![]()
In het eerste bericht had moyra het over 20 euro, dus ik dacht ik neem dat over.
bij onze manege/stal kost een losse les voor senioren ook serieus 20 euro, maar dan zou je ook een kwartaalkaart/maandkaart/10 rittenkaart of iets dergelijks kunnen nemen!
moyra schreef:In dat geval zou ik kiezen om een bijrijpaard te zoeken en eventueel les erbij te nemen.
Persoonlijk (ik praat natuurlijk als eigenaar) zou een verzorg/bijrijpaard toch veel meer fun op brengen ?
En ja dan moet je de stal mesten die 10 minuten werk ?
En oh het kuil moet ook klaar gezet worden maar als je daarintegen de hele dag met het diertje in de weer kunt zijn ?
_Nancy schreef:Op een manege heb je te maken met een bedrijf wat winst moet maken, wat niet te vergelijken is is met een particulier bijrijdpaard..
Slechte vergelijking..
moyra schreef:Wat kost een manege paard in onderhoudt meer als dat van mij dan ?
Denk je uberhoudt dat eigenaren winst maken op een bijrijder