Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
momo_lover schreef:De kosten kunnen wel redelijk kloppen.
Maar heb je rekeninggehouden met wat ze allemaal slopen, je mestafvoer en opslag van mest, ect
maar 11.000 en 3 paarden dag en nacht ophouden hoe wil je dat gaan passen zodat je in de zomer niet tot weinig hooi hoeft bij te voeren.
anonymous1 schreef:Uiteraard realiseer ik me dat dit niet alleen de kosten zijn hoefsmid ed, ben niet helemaal een leeken zoas ik al vermeld heb ik hier nieteens de kosten van water/electriciteit en mest meegerekend.
En zoals ik in mijn berekening al mee neem worden ze in de zomer bijgevoerd met hooi en brok vandaar die 50 euro.
Grote balen vind ik geen optie, hoe verplaats ik 350 kg? Kleine baaltjes kunnen we zelf laden en lossen dus die hoeven niet gebracht worden en hoeven ook niet op de plaats gezet te worden.
Petitparis: hoe doe jij dat dan met het gewicht va die balen? heb je een hefttruck?
Jibbel schreef:Kun je de mest ook over je eigen land uitrijden (of een gedeelte)? Dat scheelt weer. Anders zoveel mogelijk laten composteren, al heb je met stro heel snel een grote berg, omdat het niet zo snel composteert.
_Esther_87_ schreef:anonymous1 schreef:Uiteraard realiseer ik me dat dit niet alleen de kosten zijn hoefsmid ed, ben niet helemaal een leeken zoas ik al vermeld heb ik hier nieteens de kosten van water/electriciteit en mest meegerekend.
En zoals ik in mijn berekening al mee neem worden ze in de zomer bijgevoerd met hooi en brok vandaar die 50 euro.
Grote balen vind ik geen optie, hoe verplaats ik 350 kg? Kleine baaltjes kunnen we zelf laden en lossen dus die hoeven niet gebracht worden en hoeven ook niet op de plaats gezet te worden.
Petitparis: hoe doe jij dat dan met het gewicht va die balen? heb je een hefttruck?
Kleine baaltjes zijn leuk, maar wel steeds minder makkelijk te verkrijgen (hier in de omgeving tenminste wel)
Je moet dan, zeker voor 4 paarden, echt op zoek naar een vast adres waar je ieder jaar ruim voldoende kan halen anders kom je voor verrassingen te staan ben ik bang.
FlyAway schreef:De prijs van 3,50 die je hanteert is op dit moment in ieder geval bij ons in de regio achterhaald. De prijzen beginnen hier nu bij 5 euro per baal.
_Esther_87_ schreef:Wij verplaatsen de grote balen met een tractor (nouja, zo'n kleintje zonder dak) daar zit een speciale klem aan waarmee we balen kunnen vastpakken en verplaatsen/binnenzetten. Met die tractor kunnen we ook gelijk de wei uitmaaien, grasmaaien, hooischudden en de bak slepen.