Ik zit dus nu met een probleem, in de maand november heb ik nog heerlijk thuis kunnen rijden, helaas is er nu met geen mogenlijkheid meer te rijden in de weide. Ik heb mijn paard nu eindelijk op conditie dus zou wel graag hem in deze conditie willen houden maar aan elke stal zitten - punten hier..
De opties:
Thuis:
+ zelf kunnen regelen hoeveel ruwvoer+stro hij krijgt
+ staat van 10 tot 5 buiten
+ kan als ik rijd gewoon met mijn fijne zadels rijden
- Bijna niet kunnen rijden
- Meneer maakt de hele weide kapot
- Als de winter komt kan ik hem helemaal niet meer buitenzetten ( Moet voor op ijzers )
- Buitenrijden is geen optie als er sneeuw komt, moet namelijk een viaduct over. ( paard is ook bang voor vracht verkeer, wat groter als hem is hier moet ik ook mee opletten)
Verder kan ik vanuit mij zelf niet naar een ruiterclub want dat is allemaal +- een uur lopen
net over het viaduct is wel een buitenbak maar die is ook niet te doen als het geregend heeft.
Manege 1:
+ 3 buitenbakken
+ worden goed gevoerd
+ Kan de heide op om buiten te rijden
+ 10 minuutjes met de scooter
- ze hebben wel een binne bak maar als je in die binne bak rijd ben je meer bezig met heuveltraining..

- Savonds vanaf 5 zijn lessen tot 9 dus moet na 9 uur rijden als ik heuveltraining moet/wil doen.
- Moet het goedkope zadel mee nemen wat niet zofijn zit.
- geen weidegang
Manege 2:
+ 2 buitenbakken
+ 2 paddocks (buiten)
+ 2 redelijk fijne binnenbakken van 20x40
+ goed krachtvoer
+ ben zo in het bos zonder verkeer tegen te komen
- Moet goedkope zadel mee nemen
- geen weidegang
- Staan niet altijd perfect in het stro ( komt mede omdat ik een varken heb ipv een paard )
- Krijgen minder aan ruwvoer als manege 1
- +- Half uurtje met de scooter
Ik wil uvino dus graag door trainen maar elke stal heeft echt zijn voor en nadelen, baal er vooral van dat er geen weidegang ter beschikking is, bij manege 2 kan ik misschien wel nog regelen dat hij 2 a 3 x in de week op de weide komt voor een extra prijsje ( de mensen ken ik goed )
Verder baal ik er ook van dat ik mijn fijne zadels niet mee kan nemen, voor reden pb.
Wat zouden jullie in mijn positie doen ?
xDustyenmax