stalhoudster wil taken uit handen geven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

principal

stalhoudster wil taken uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:33

Hoi

toch hier mijn vraag plaatsen.

Wij hebben een stalhoudster die is aangenomen, om regels te geven, op te letten, voerbeurten(tegen betaling) te doen. En ook houdt zij de toilet fris, en sleept de bak.

Nu, is dit afgelopen tijd, (dan bedoel ik maanden) sterk afgenomen, ze is meer afwezig dan aanwezig.
Ook is de stal voller geworden (meer klanten)

Dus krijgen wij ineens een brief dat wij zelf de schoonmaak in handen krijgen, en ook de bak zelf moeten trekken.

Iedereen is flink verbaast, aangezien zij op het erf woont, en 1 stap de deur uit hoeft te doen, om dit te doen.

Kan zij dit ons verplichten? Er is geen overleg/vergadering geweest, dit wordt ons nu opgelegd,

ik hoor graag naar antwoorden :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:37

Tsja, als je het er niet mee eens bent dan zoek je een andere stal.

Wat ik alleen niet begrijp, je typt dat ze is aangenomen om dit soort werk te doen? Het lijkt me dat zij is begonnen met het opzetten van de stal, dat het ook op haar grond is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:38

Verplichten, ach zij bepaalt, maar als jullie betalen voor die diensten, dan mag ze dat best uit handen geven als de prijs ook minder wordt, of jullie moeten een behoorlijk zacht prijsje betalen...dan is het wellicht ook wel reëel.

stip2112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:39

Nee, dit kan niet zomaar! denk ik! Een contract, als je die hebt, is een samenvatting van destijds gemaakte afspraken tussen jou EN de stal en kan NIET eenzijdig door de stalhoudster worden veranderd. Denk dat je hier van te voren over ingelicht had moeten worden en dat jullie daar over hadden kunnen nadenken en daarmee wel of niet akkoord hadden kunnen gaan.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:40

Nee het is van een boer, die haar heeft ingeschakeld.

Dit is van dag 1 haar taak geweest.

Wij zijn van mening dat de boer ook niet weet van haar beslissing.

In het contract staat er niks over, er lag een brief bij de kasten van iedereen, met de medeling dat dit per direct ingaat.

ja ik dacht ook, dan moet de prijs ook aangepast worden, als wij meer zelf moeten gaan doen.

Wij betalen geen hoofdprijs, alleen wij doen over algemeen heel veel zelf, aangezien er tegen betaling wordt gevoerd of buitengezet, doen veel dit onder elkaar.
Daarom is haar takenpakket nu eigenlijk vrij weinig, behalve aanwezig zijn op het erf, eventuele betaalde voerbeurten, en dan de schoonmaak vd kantine. Verder komt zij weinig op het erf.
Laatst bijgewerkt door principal op 03-12-11 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: stalhoudster wil taken uit handen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:42

Waarom ga je dan niet naar de boer? Neem aan dat ze er voor wordt betaald? Of anders dit haar manier is van huur betalen of zo iets dergelijks?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:45

ja we gaan nu ook proberen de boer te bereiken, die gaat er vanuit dat zij alles doet, zoals in het begin is afgesproken.
Ja zij krijgt een bedrag ervoor dat ze mag houden, elke maand.
Maar daar staat tuurlijk wel iets tegenover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:46

wat betalen jullie? Kan zijn dat ze dat bedrag niet meer krijgt omdat ze er geen zin meer in heeft...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:03

De boer heeft haar aangenomen en zij bepaalt vervolgens dat jullie het werk mogen doen? Begrijp ik dat goed?
Ik zou zeggen: heel rap een gesprek met die boer gaan houden.
kan best een beslissing van hem zijn, maar dat is nu natuurlijk niet duidelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:08

Tsja........ de boer lijkt mij hiervoor verantwoordelijk. Dus eerst met hem in gesprek lijkt me logisch....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:11

Eerst maar eens met de boer gaan praten en horen wat nu precies haar taken zijn. Mocht zij nu haar taken op jullie willen gaan afschuiven kunnen jullie aangeven dat dat niet de bedoeling is omdat zij er voor betaald wordt en niet andersom.
Het lijkt me dat de enige persoon die contracten kan veranderen de boer is, hij is tenslotte de eigenaar en waar jullie het stalgeld aan betalen.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 11:15

Wij hebben een kale huur van 100 euro. en sinds ik er sta heeft zij altijd de taken gedaan. nu lijkt het of de animo is afgenomen, en zij zoveel op ons wil schuiven.

zij vangt idd een deel vh stalgeld, dus vindt ik dat als zij minder wil doen, er een bedrag minder word betaald.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:26

Dit komt me erg bekend voor ;)

Misschien ook goed om te vermelden dat de boer zelf niet op het erf woont en er ook niet vaak komt. Hij weet dus ook (waarschijnlijk) niet wat er speelt en hij is lastig te bereiken.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:04

Idd we hopen de boer hier snel van op de hoogte te stellen.

hansheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:39

Mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:58

principal schreef:
Wij hebben een kale huur van 100 euro. en sinds ik er sta heeft zij altijd de taken gedaan. nu lijkt het of de animo is afgenomen, en zij zoveel op ons wil schuiven.

zij vangt idd een deel vh stalgeld, dus vindt ik dat als zij minder wil doen, er een bedrag minder word betaald.

Ik heb ook altijd kale huur voor 110 gestaan met het idee alles zelf te doen, dus ook alles zelf op eigen kosten inkopen..dan heb je eigenlijk best een goedkope stal....als de boer er van af weet en het goed vind, zou ik alles zelf onderling regelen en gewoon blijven, want je zult nergens goedkoper en beter komen te staan....en eigenlijk is het fijn alles zelf in de hand te hebben, dan weet je tenminste dat het echt gebeurd.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 20:14

We hopen ook de boer snel te kunnen bereiken, want als er voor ons meer taken bij komen, dan moet daar wel een soort compensatie tegenover staan.

En met zijn allen, pensionklanten, kunnen we ook zeker alles draaiende houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:16

Vergeet niet dat je voor een kale box gewoon 100 euro betaald en dat dat zelfs nog meer kan zijn ergens anders...je mag zelfs blij zijn dat je een fatsoenlijke bak hebt die je ook nog kan slepen..

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:26

Hoe goedkoop je stalling ook is, het lijkt mij niet meer dan normaal dat dit soort "grote" veranderingen overlegd worden, in plaats van via een brief meegedeeld te krijgen.
als ik ergens op stal stond en ik kreeg er zomaar ineens allerlei taken bij om te doen, dan was ik ook niet echt blij geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:30

Meestal zijn het niet de taken die veranderen, maar veranderd de kwaliteit van de verzorging en is het van redelijk tot goed naar minder tot steeds minder naar slecht...en daar kan je dan ook niets tegen doen...been there ... ken geen 1 stal waar iets ook maar in overleg is gegaan, tot prijsverhoging aan toe...of gewoon van hele dagen naar buiten naar maar 2 uurtjes en in eens stallen er bij bouwen waardoor de paddock te klein werd voor de te grote groep en er steeds oorlog uit brak met verwondingen tot aan toe....

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 20:53

We hadden liever dat eerst mondeling overleg was geweest.

Ipv een brief op je kastdeur terugvinden. Ze loopt ons zo vaak voorbij, en zegt niks. Ze bedenkt dit helemaal zelf, qua tijd is het geen probleem ze woont aan stal, het is meer de motivatie die afneemt om dingen te doen, die dus in afspraak zijn met de boer.

Dus of de boer weet het helemaal niet, is hij het er dan mee eens? Of de boer gaat er ook mee akkoord, als hij het binnnenkort te horen krijgt, dan is er inderdaad niet veel aan te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:55

Je zult het horen, ik zou hem nu gewoon op bellen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:57

met die brief naar de boer gaan, dan heb je gelijk bewijs en het is zijn taak om hier wat mee te doen

Als iemand word "aangenomen" voor een taak en daarvoor betaald word, moet die persoon dat ook doen.
Dat zou hetzelfde zijn als ik in de winkel sta en niet mijn werk daar doe.

tinusje_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:30

ik zou ook een gesprek met de boer aangaan.
Zij krijgt ervoor betaald dus ze zal er ook voor moeten werken.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:45

Als iemand op het erf woont betekent het niet automatisch dat diegene dan maar even alles kan doen omdat ie daar toevallig woont, je kan niet iemands tijd en leven bepalen! Maar dit terzijde...

Bij jullie ligt het anders; zij is, als ik het goed begrijp ingehuurd om bepaalde klussen te doen, dan moet zij die ook verrichten. Betalen jullie haar of krijgt zij geld van de boer om het te doen? In dat geval: overleg met de boer wat de afspraken zijn en ga onderhandelen in geval jullie het zelf moeten gaan doen. DAt bedrag dat zij krijgt delen door aantal pensionklanten en in mindering brengen. Of bedrag zo laten en onderling tussen pensionklanten hele duidelijke afspraken (op papier) wie wat wanneer gaat doen!

Geloof me, er wordt heibel gemaakt om een niet opgeruimde drol als er geen duidelijke afspraken zijn :+ .....