Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:Heel eerlijk? Ik vind dat ze gelijk hebben, hoe vervelend ook voor jou. Je kunt niet 5 dagen je paard stil laten staan en dan in het weekeinde 3 uur per dag rijden. Dat gaat met gemotoriseerde voertuigen maar niet met levende wezens. Die hebben een gedegen training nodig om dit soort ritten te kunnen doen.
Hhilde schreef:Caira schreef:Heel eerlijk? Ik vind dat ze gelijk hebben, hoe vervelend ook voor jou. Je kunt niet 5 dagen je paard stil laten staan en dan in het weekeinde 3 uur per dag rijden. Dat gaat met gemotoriseerde voertuigen maar niet met levende wezens. Die hebben een gedegen training nodig om dit soort ritten te kunnen doen.
Mee eens. Je kunt niet 5 dagen alleen maar komen knuffelen en dan ineens gaan rijden. Is het geen optie om ze minstens 3 dagen aan de longe beweging te geven? Als je dat zou doen, zou ik het probleem ook niet zien
Mandy1990 schreef:jesito schreef:Hun opmerking dat shetjes net hondjes zijn en dus geen aandacht hoeven slaat echt als een tang op een varken.
En zolang jij je paarden netjes te eten geeft en ze zien er netjes uit, zie ik het probleem niet.
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Kriel schreef:Volgens mij zit er sowieso niets anders op dan een ander plaatsje zoeken he?
Jij kan wel willen blijven staan maar wanneer de eigenaar er anders over denkt, trek jij aan het kortste eind.
wreckh schreef:Ik vind het echt een belachelijke reden. Naar mijn mening is het echt geen punt om alleen in het weekend te rijden. Zolang de paarden idd maar lekker in de wei staan de hele dag en met elkaar kunnen ravotten. Menig paard die het slechter heeft getroffen. Bijv. de shetters van de eigenaar. Wat een rare reden, ze zijn net als hondjes en hebben geen aandacht nodig. Pff! Belachelijk gewoon.
Kriel schreef:Dan begrijp ik de discussie niet helemaal....
In je beginpost stel je namelijk de vraag: wat moet ik hier nu mee?
Het antwoord lijkt me simpel
Marion71 schreef:Net zoals jij het recht hebt om te vertrekken naar een andere stal, hebben zij dat om jou te vragen een andere stal te zoeken. Als de termijn waarop maar redelijk is en dat geldt in beide gevallen. De reden waarom doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Ik heb ook als 'ns iemand weggestuurd. Ook zij vond mijn redenen volkomen onredelijk, onwaar en ze was laaiend. Maar wat was ik opgelucht toen ze vertrokken was.
Zoals al eerder gemeld, lezen wij hier 1 kant van het verhaal. Kennen we jou en je paarden niet en weten we ook niet hoe je met ze omgaat cq. verzorgt. Hoe het ook zij, meer smaken dan gewoon vertrekken zijn er niet.