weggestuurd van stal..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

breetanner

weggestuurd van stal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:12

Hallo allemaal.

Ik wil dit graag toch even van me afschijven.. ik voel me op het moment erg rot..

ik sta met mijn paarden bij mensen die alleen wat shetten hebben.
Ikelf heb twee paarden die dag en nacht op de weide staan en in het weekend het bos in mogen. Zij worden dus recreatief twee dagen buitengereden.

nu ben ik weggestuurd van stal met de woorden:
ik heb shetten. dat zijn net hondjes. die willen geen aandacht.
jij hebt rijpaarden (ook koudbloeden?) daar moet je dagelihks minimaal een uur aandacht aan besteden.
gezien ik dat niet doe (ben er wel dagelijks voor de waterbak controle van mijn paarden en een appetje), willen we graag dat je gaat kijken naar een andere stal. want ik kan dit niet aanzien.

wat moet ik hier nou mee?
Mijn dieren hebben in mijn ogen een geweldig leven. dagelihks een appeltje en achoon water. krijgen dagelijks een knuffel. in het weekend lekker op rit in het bos (niet jakkeren maar lekker drie uur stappen met een keer uitrazen wat ze heerlijk vinden). Verder staan ze de hele tijd heerlijk met zijn tweetjes in een grote weide.

Caira

Re: weggestuurd van stal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:16

Heel eerlijk? Ik vind dat ze gelijk hebben, hoe vervelend ook voor jou. Je kunt niet 5 dagen je paard stil laten staan en dan in het weekeinde 3 uur per dag rijden. Dat gaat met gemotoriseerde voertuigen maar niet met levende wezens. Die hebben een gedegen training nodig om dit soort ritten te kunnen doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:17

Welke stal word je dan van weggestuurd, lees nergens dat je in een stal staat.
Daarbij horen we alleen jouw versie en is moeilijk te oordelen wat er aan de hand is...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:18

Hun opmerking dat shetjes net hondjes zijn en dus geen aandacht hoeven slaat echt als een tang op een varken.
En zolang jij je paarden netjes te eten geeft en ze zien er netjes uit, zie ik het probleem niet.
Sta je er al lang?
Misschien anders eens gaan praten met die mensen en vragen wat hun probleem nou eigenlijk is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:20

Caira schreef:
Heel eerlijk? Ik vind dat ze gelijk hebben, hoe vervelend ook voor jou. Je kunt niet 5 dagen je paard stil laten staan en dan in het weekeinde 3 uur per dag rijden. Dat gaat met gemotoriseerde voertuigen maar niet met levende wezens. Die hebben een gedegen training nodig om dit soort ritten te kunnen doen.

Mee eens. Je kunt niet 5 dagen alleen maar komen knuffelen en dan ineens gaan rijden. Is het geen optie om ze minstens 3 dagen aan de longe beweging te geven? Als je dat zou doen, zou ik het probleem ook niet zien :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:21

Ik denk dat je paarden een prima leven hebben.
Of de buitenritten te lang zijn, zul je zelf wel weten.
Als ze een goede conditie hebben en het aankunnen, zal er weinig mis mee zijn.
Als je paarden er verder goed uitzien en goed verzorgd worden, vind ik het ook wel raar dat je weggestuurd wordt.

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:21

Zoals ik al aangaf is het drie uur stappen. niet echt rijden in mijn ogen. Met een grote pauze tusendoor met alle vier wat lekkers.
Mijn jongste paard is nog niet ingereden en deze gaat aan de hand mee. vandaar het vele stappen.

Ik ben trouwens ook vetgeten te zeggen dat ik een verzorgster heb voor mijn kleine paard. deze word tussendoor twee keer in de bak gereden. en samen worden ze tweemaal per week losgegooit door haar.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:23

jesito schreef:
Hun opmerking dat shetjes net hondjes zijn en dus geen aandacht hoeven slaat echt als een tang op een varken.
En zolang jij je paarden netjes te eten geeft en ze zien er netjes uit, zie ik het probleem niet.

Hier sluit ik me volledig bij aan! :j

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:24

Hhilde schreef:
Caira schreef:

Mee eens. Je kunt niet 5 dagen alleen maar komen knuffelen en dan ineens gaan rijden. Is het geen optie om ze minstens 3 dagen aan de longe beweging te geven? Als je dat zou doen, zou ik het probleem ook niet zien :)

Ik was vergeten te vermelden dat ze tussendoor beweging krijgen van mijn verzorgster. die rijd mijn kleine paard twee keer een haf uurtje a uur in de bak. en die laat ze met tweeen (op twee andere dagen) lekker rennen in de bak.

Je moet niet denken dat ze altijd stilstaan en ineens afgejakkert worden hoor! Dan zie ik het lijk drijven. mij. kleine is erg peesplessuregevoelig haas..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:24

Kun je dan zomaar weggestuurd worden van stal eigenlijk?
Als dat de enige reden is, dat is toch raar.
Helemaal als de staleigenaren daar nooit eerder iets over hebben gezegd?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:24

Volgens mij zit er sowieso niets anders op dan een ander plaatsje zoeken he?
Jij kan wel willen blijven staan maar wanneer de eigenaar er anders over denkt, trek jij aan het kortste eind.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:25

Ik vind het echt een belachelijke reden. Naar mijn mening is het echt geen punt om alleen in het weekend te rijden. Zolang de paarden idd maar lekker in de wei staan de hele dag en met elkaar kunnen ravotten. Menig paard die het slechter heeft getroffen. Bijv. de shetters van de eigenaar. Wat een rare reden, ze zijn net als hondjes en hebben geen aandacht nodig. Pff! Belachelijk gewoon.

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:26

Mandy1990 schreef:
jesito schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan! :j

Zij zijn zelf destijds op vakantie geweest. toen heb ik de "zorg" van de shetten even overgenomen. toen kregen ook zij dagelijks water van mij met een appeltje. en werden ook zij gecobtroleerd op wondjes en daarbij even gekroeld.
Die ponys komen nog steeds en draf al dan niet galop hinnikent op me af. mijn inziens komen die wel aandacht tekort.

die van mij komen voor de appel. en sjokken zodra ze die hebben weer rustig weg.

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:29

Kriel schreef:
Volgens mij zit er sowieso niets anders op dan een ander plaatsje zoeken he?
Jij kan wel willen blijven staan maar wanneer de eigenaar er anders over denkt, trek jij aan het kortste eind.

Ik heb al een ander plekje gevonden. maar ik wilde het nog even kwijt.

ik ga terug naar mijn oude stal. hier ben ik destijds gegaan omdat ik een plekje dichter aan huis kon krijgen. maar mijn dieren hadden het daar super. ook bos op een kwartier stappen. ook weidegang t hele jaar door.
dus dan fiets ik gewoon weer wat verder!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:30

Dan begrijp ik de discussie niet helemaal....
In je beginpost stel je namelijk de vraag: wat moet ik hier nu mee?

Het antwoord lijkt me simpel :+

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:30

wreckh schreef:
Ik vind het echt een belachelijke reden. Naar mijn mening is het echt geen punt om alleen in het weekend te rijden. Zolang de paarden idd maar lekker in de wei staan de hele dag en met elkaar kunnen ravotten. Menig paard die het slechter heeft getroffen. Bijv. de shetters van de eigenaar. Wat een rare reden, ze zijn net als hondjes en hebben geen aandacht nodig. Pff! Belachelijk gewoon.

Zij wilde geen rijpaard omdat je daar dagelijks mee bezig was. shetten waren meer om naar te kijken dus nam ze die.

vind het zelf ook wat raar.. ook een shet wil aandacht?

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:31

Kriel schreef:

Sorry! Staat er inderdaad niet duidelijk!
Bedoelde dat meer met of ik echt zo slecht ben voor mijn dieren :p

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:43

Ik begrijp je frustratie wel. Zelf vind je dat je heel lekker bezig bent en een ander zegt dat het helemaal nergens over gaat.
Maar ja zij zijn de eigenaar en als zij zich er aan storen dan kunnen ze je de stalling opzeggen. Echter de heel veel paardemensen zijn ongelofelijk bot en lomp in dit soort dingen _-:( . Kijk alleen al naar sommige reacties hier op het forum. Het zal ongetwijfeld niet bedoeld zijn om je te kwetsen al komt het wel zo aan.

Nieuwe stal, nieuwe ronde, nieuwe kansen +:)+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:53

Kriel schreef:

Ik denk met het feit dat ze weggestuurd is en ik kan me voorstellen als ze met deze argumenten weggestuurd is, dan zou ik mijn eigen ook eens op mijn hoofd krabben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:18

Wordt ze wel weggestuurd of is er gewoon gevraagd of ze wel goed bezig is..
zo moeilijk altijd he om maar 1 kant van een verhaal te horen...
Leuke binnenkomer trouwens>>

breetanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 10:54

Er is mij gevraagd of ik mijn ogen wil open houden voor een andere stalling. omdat ze met mij liever niet verder gingen. ze kon het niet aanzien hoe ik mijn paarden behandel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:00

Tja dat is een verschil van mening. En daar doe je niets aan. Als je daadwerkelijk moet vertrekken gewoon opzoek gaan naar iets anders.
Het is hun weide dus hun mogen uitmaken wie er gebruik van mag maken. Of je nu de reden terecht vindt of niet.

Er zijn hier op bokt volgens mij ook veel mensen die er soort gelijk over denken dat een paard elke dag veel aandacht/beweging moet of dat ze op stal moeten. Het is moeilijk om je in te leven in iemand anders mening.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:25

Net zoals jij het recht hebt om te vertrekken naar een andere stal, hebben zij dat om jou te vragen een andere stal te zoeken. Als de termijn waarop maar redelijk is en dat geldt in beide gevallen. De reden waarom doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Ik heb ook als 'ns iemand weggestuurd. Ook zij vond mijn redenen volkomen onredelijk, onwaar en ze was laaiend. Maar wat was ik opgelucht toen ze vertrokken was.

Zoals al eerder gemeld, lezen wij hier 1 kant van het verhaal. Kennen we jou en je paarden niet en weten we ook niet hoe je met ze omgaat cq. verzorgt. Hoe het ook zij, meer smaken dan gewoon vertrekken zijn er niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:38

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:31

Marion71 schreef:
Net zoals jij het recht hebt om te vertrekken naar een andere stal, hebben zij dat om jou te vragen een andere stal te zoeken. Als de termijn waarop maar redelijk is en dat geldt in beide gevallen. De reden waarom doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Ik heb ook als 'ns iemand weggestuurd. Ook zij vond mijn redenen volkomen onredelijk, onwaar en ze was laaiend. Maar wat was ik opgelucht toen ze vertrokken was.

Zoals al eerder gemeld, lezen wij hier 1 kant van het verhaal. Kennen we jou en je paarden niet en weten we ook niet hoe je met ze omgaat cq. verzorgt. Hoe het ook zij, meer smaken dan gewoon vertrekken zijn er niet.

volledig mee eens
Ik heb afgelopen zomer ook iemand gevraagd te vertrekken, eerst was ze laaiend en daarna kreeg ze spijt omdat het zo gelopen was.
Hoewel ik mijn vriendinnetje erorm mis is het wel een enorme opluchting geweest dat ik toen de knoop heb doorgehakt.