Zielig of niet zielig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nando4

Zielig of niet zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 00:02

Vandaag moest ik mijn shetlander hengstje van 1 jaar naar een ander weiland verplaatsen wat ongeveer 4 a 5 km verder was.
We moesten er lopen heen want een trailer hebben we niet.
Nu moest dat arrme beestje de hele tijd maar draven van mijn vriend,
terwijl hij helemaal niks gewend is om op de weg te lopen of uberhaud lang te lopen.
Als hij stopte kreeg die vn mijn vriend een tik op de kont zodat die weer ging draven.
Vinden jullie dit normaal dat dit arme beestje van hem de hele tijd moest draven?
Ik wil even mijn vriend duidelijk maken dat dit niet goed is voor deze pony mij geloofd die namelijk niet.
Kunnen jullie er ook bij zetten waar de pony last van kan krijgen als hij zo lang achter elkaar door draaft terwijl hij dat niet gewend is ?

shilady

Re: Zielig of niet zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:05

Ik kan wel zieligere dingen bedenken :P

En waar was jij dan in dit verhaal???

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:07

ga mee met mn voorganger.. wat is er zielig aan draven ? :) denk dat t dier blij was dat ie zn ei kwijt kon ?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:08

Wat dacht je van om op het moment zelf het touw uit z'n handen te trekken en er zelf mee gaan lopen?
Gezien jij het zielig vindt?

Zielig? Er zijn wel zieligere dingen die in de wereld gebeuren. Ideaal is anders maar het beestje zal er niets aan over houden hoor.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:11

Nou, 4-5 km draven op straat met een jaarling lijkt me nou niet ideaal niet nee. Pezen en gewrichten krijgen daar wel een optater van hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:12

Als het zo zielig was, had jij het touw allang uit zijn handen gepakt lijkt mij... Want een topic plaatsen over het wel of niet zielig heeft het dier nu niets meer aan :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:13

Vijf km draven voor een jaarling? Moet te doen zijn. Maar ik vraag me af of hij niet vreselijke spierpijn gaat krijgen, en hoe het nu met zijn hoeven is...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:14

ehm, waarom zeg je dit dan hier op bokt, en niet op dat moment tegen je vriend? :+
een stukje draven is niet zielig, maar als het beestje nog erg jong is, en op het asfalt zonder tussendoor stappen, dan vind ik het niet zo'n goed plan :n

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:19

Ach zielig zielig.. Zal wel los lopen toch! Lief is het miss niet en verstandig ook niet, maar daten is nu te laat
Maar sowieso, waarom deed jij niks als je het zo zielig vond?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:22

Jouw pony, jouw verantwoordelijkheid, dus ook jouw regels en grenzen. Ook voor hoe vriendje met jouw pony omgaat.

Maar even lastige opmerking : Als jij in dit geval al niks te zeggen hebt over je pony respecteerd vriendje jouw grenzen wel? En hoeveel respect heeft pony zelf voor jouw?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:26

ik zou eens even tegen je vriend zeggen van als ik zeg dat dat niet goed is mag je wel naar me luisteren hoor. zon jong ding moet alles nog leren. zielig ligt eraan hoelang hij gedraaft heeft en hoe hard de tik was die hij kreeg . maar een topic hoef je hier eigenlijk niet voor te openen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:41

Leuk vriendje.... hoe oud istie? misschien kan je hem nog ruilen...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:11

Stel je niet zo aan, kan prima., denk je dat ze in het wild geen 5 km hoeven te rennen,. Daar gebeurd dat vanaf ze kunnen lopen... Daar zijn ze voor gemaakt hoor.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:19

Arizona schreef:
Leuk vriendje.... hoe oud istie? misschien kan je hem nog ruilen...

_O- _O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:25

Heb net haar hyves bekeken, ze hebben samen een beeb, dus ruilen is denk ik geen optie meer

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:27

Nou, dan maar hopen dat hij de beeb niet de hele tijd laat draven straks. :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:28

even een tik op de billen en klaar

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:39

hahaha _O-
mensen die reacties :')
even tik op de billen en klaar hihi

maarre, misschien durft ze wel niet tegen dr vriend in te gaan, dat ze het daarom hier plaatst?
mij lijkt het niet echt goed voor zo'n jong ding. De opmerkingen dat ze dat in het wild ook moeten is nutteloos, want in het WILD zijn ze daar op getraind ja, op wat voor ondergrond ze lopen en heo lang en vanaf dat ze geboren zijn.
Ik neem aan dat dit paard niet op het asfalt geboren is, en geleerd heeft om 5 km te draven , en terwijl hij aangeeft het niet te willen/kunnen toch door moet lopen van de kuddeleider (de tik op de billen vriend :+ ). Als de situatie zo wel was, had de TS het vast niet zielig gevonden ;) - en zou dat het ook niet zijn-> maar normaal voor zo'n pony die dat gewend is !

maargoed, zielig..zielig...echt kei zielig hoef je het wellicht niet te vinden. Maar het is niet bepaald goed er voor denk ik. voor de hoeven niet, de spieren niet en wellicht de pezen etc in de benen verder ook nog niet vooral omdat het dier het níet gewend is. Mocht je het opgebouwd hebben is er niks aan de hand.

Er zal nu ook vast nog niks bijzonders aan de hand zijn, maar misschien moet je em even de komende dagen goed tot rust laten komen ivm de spieren en wellicht de hoefjes. als je t echt heel zielig vind ga je em lekker masseren, borstelen ofzo ;)

indy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:45

of juist even laten bewegen morgen om te voorkomen dat het beestje nog meer spierpijn krijgt...

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:49

nou moet makkelijk te doen zijn denk ik :D

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:52

is niet zielig,beestje kan zat lopen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:56

Vriendje had ook eens een tik van mij gekregen, flapdrol.
En ik snap inderdaad niet dat jij gewoon niet het touw hebt overgenomen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:33

Dat hij draafde stoor ik me helemaal niet aan, waar ik me wel aan stoor: MIJN jaarling, ik MOEST van MIJN vriend dat doen en als ik het niet deed dan ging HIJ zich wel eens moeien en als ik hem uitlegde waarom ik het niet wou dan moest IK naar hem luisteren.

Wie denkt hij dat hij is? Jouw baas? :? Het is JOUW paard en of hij nu gelijk heeft of niet dat je pony het aankan, als jij het niet wil dan heeft hij daar naar de luisteren. Ik zou echt flink boos zijn als min vriend me even tegen mijn zin iets met mijn paard gaat doen. Ik ga hem ook niet dwingen iets te doen met zjn auto wat hij niet wil, ookal zou ik het zelf een heel goed iets vinden. Heb je bang om je niet te laten doen door e vriend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:37

Hij zal wel wat spierpijn hebben,
Maar er zijn wel zieligere dingen..
Waar ben jij in dit hele verhaal??

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:48

Nee, niet zielig, als we zo beginnen is alles zielig. Maar voor jaarling niet zo verstandig!

Maare, wat dacht je van zelf wandelen?
4 à 5 km moet in een uurtje te doen zijn en weer een uurtje terug.

Heb er ervaring mee dus weet wat het is.