HELP ! muizen op stal ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

HELP ! muizen op stal ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:33

Hallo Bokkers ,

zoekfunctie gebruikt niet veel wijzer geworden .
we hebben een heuze muizenplaag op stal , en laat ik nou net scheitsbenauwd voor die beesten zijn !
we hebben ze in alle formaten incl dikke ratten.
gif staat er , hokje om ze te vangen staat er ... zo af en toe vind ik er 1 in de waterbak.
af en toe loopt er 1 in een muizenval maar meestal zijn ze te slim en eten ze het voer weg zonder resultaat.. en gaan ze gewoon lekker in mijn kast zitten tussen de dekjes , zadel ed .. .
ik ben echt ten einde raad , ik ga zelfs met zenuwen naar stal omdat ik ze zo ongelovelijk eng vind :') en dan overdrijf ik echt niet :+ .
herrie maken voordat ik mn kast inga helpt niet , ze blijven lekker zitten tot ik mn zadel wil pakken , ervan overtuigd ben dat er geen muis is en hij dan plots toch tevoorschijn komt en over mn arm loopt , aan mn singel hangt en ik letterlijk keihard begin te gillen helaas ook zonder resultaat ..

ik heb nu mijn hele kast ontruimd , alles waar ze tussen kunnen zitten is eruit .
zadel hangt nu zonder bontje , dus dat is ook niet lekker warm meer .
kast is schoongemaakt , geen enkel spoor van eten , snoepjes ed ...
wat maakt mijn kast zo aantrekkelijk ? en wie heeft de gouden tip ? ik ben allang blij als ze niet meer in mijn kast zitten muizen op stal is normaal maar dit ? nog nooit meegemaakt op andere stallen en vorig winter ook niet op deze stal..

Stalkat hebben we al gevraagd , maar dat wil de stalhouder niet ivm de vogels .

#HELP

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:34

Afbeelding

Boerenfoxje vangt meestal ook allerlei ongedierte

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:35

gif strooien in je kast en op stal bij de kieren en langs plekken waar paarden niet lopen...

Livito

Re: HELP ! muizen op stal ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:37

bedankt voor de snelle reactie's !

hond hebben we al op stal :j nog 1 erbij ziet de stalhouder denk ik niet zitten hihi !

gif staat er al :j word vaak bijgestrooid :j maar de muizen blijven ..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:37

Citaat:

Dat gaat niet lukken. Je hebt of Ratten... of muizen... maar niet samen!!!

Maar goed...
Ik heb eigfenlijk altijd wat muizenvallen staan. waar dieren zijn en voer zijn helaas ook meestal muizen.Als er weinig zijn bij mij blijven de vallen leeg, zijn er veel dan vang ik ze! Gaat prima. de vallen staan op plekjes waar je er niet in kunt stappen en mijn katten komen niet in mijn voerhok. In de stal kan ik de populatie prima in de hand houden, in het kippenhok lukt dat niet..... ik wil niet met gif aan de slag omdat de kippen ze opeten als ze dood zijn en ze dus zelf gif eten en ook gif in de eieren komt die ikzelf eet.
Vallen zetten wordt m ook niet omdat de kippen en de duiven er dan inkomen!!
Ik lees dus even mee in de hoop een tip te krijgen daarvoor!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:38

Wij hebben bij ons op stal iemand laten komen van de verdelging, aangezien ze ook bij ons te slim waren voor vallen en ook niet dood gingen van het gif. Nu zijn we er gelukkig vanaf, het was echt te gek voor woorden hoeveel ratten er waren.. de man van de ongedierte bestrijding bleef maar lopen met emmertjes... >.<

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:39

suuzepuus schreef:
Citaat:

Dat gaat niet lukken. Je hebt of Ratten... of muizen... maar niet samen!!!

Maar goed...
Ik heb eigfenlijk altijd wat muizenvallen staan. waar dieren zijn en voer zijn helaas ook meestal muizen.Als er weinig zijn bij mij blijven de vallen leeg, zijn er veel dan vang ik ze! Gaat prima. de vallen staan op plekjes waar je er niet in kunt stappen en mijn katten komen niet in mijn voerhok. In de stal kan ik de populatie prima in de hand houden, in het kippenhok lukt dat niet..... ik wil niet met gif aan de slag omdat de kippen ze opeten als ze dood zijn en ze dus zelf gif eten en ook gif in de eieren komt die ikzelf eet.
Vallen zetten wordt m ook niet omdat de kippen en de duiven er dan inkomen!!
Ik lees dus even mee in de hoop een tip te krijgen daarvoor!

Hoe kom je erbij dat ratten en muizen niet tegelijk op een boerderij rond kunnen lopen?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:40

de laatste tijd zijn het idd meer muizen :j , maar ratten echt geloof me die vinden we ook regelmatig dood samen zijn ze echt wel :j

@ luce dankje dat kan ik ook nog wel is even vragen !
liever wat geld daar naar uit dan kapotte spullen die er natuurlijk ook van gaan komen ;(

ik heb ook iets gelezen van pepermuntolie op watjes in je kast iemand daar ervaring mee ?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:41

Wij hebben ratten EN muizen op stal..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:46

Als je stalbaas gek is op vogels kan je nog een stel pauwen overwegen. Die vreten ook muizen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:46

Ratten zijn erg gesteld op hun territorium en tollereren geen muizen in ' hun ' huis.
ratten eten muizen...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:48

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:48

@annegti dat kan ik ook nog wel even voorstellen , hij wil eerst alleen geen dieren in zijn `ex` kippenhok ivm marters die de kippen hebben geslacht. ook dat probleem hebben we gelukkig geen last van de 2 marters .

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:48

Hoe zien de ratten er uit? Zwart met een erg lange staart (even lang of langer als lichaam) of bruin met een rel korte staart?
Bruin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_rat
Zwarte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_rat

Als het de zwarte is kun je een professional laten komen dit gaat je zelf niet lukken... (Eten namelijk niet zo makkelijk gif moet eerst tijden appel zonder iets voeren en dan ineens appel met gif etc hele procedure). Heb je toevallig stro uit DLD laten komen? Daar komen ze namelijk wel eens in mee....
Bruine rat is makkelijker te bestrijden, zal ook wel in link staan.

Is je kast 'waterdicht'? Dus geen kieren etc? Dan kun je makkelijk alles terug doen en gewoon pakken en deur meteen weer sluiten.
Zorg dat je voertonnen goed afgesloten zijn, en dat je geen (ook al zijn ze dicht) zakken laat staan, deze knagen ze gewoon open ;). Verder zou ik zo min mogelijk gif gebruiken (ivm hond en belanden in waterbak....)

Tja en alles superschoon houden, geen brokje op de grond, etc.

@Suuzepus, klopt, alleen er zijn uitzonderingen := (Bij ons haha)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:51

suuzepuus schreef:
Ratten zijn erg gesteld op hun territorium en tollereren geen muizen in ' hun ' huis.
ratten eten muizen...

Dan hadden ze het een paar jaar terug goed verdeeld; de muizen op zolder en de ratten begane grond. De ellende is dat de maisbult een soort van mac donalds is voor dat ongedierte. De appenzeller van mijn zwager is er de hele dag druk mee om die ongediertevrij te houden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:53

Anne_GTI schreef:
suuzepuus schreef:
ratten eten muizen...

Dan hadden ze het een paar jaar terug goed verdeeld; de muizen op zolder en de ratten begane grond. De ellende is dat de maisbult een soort van mac donalds is voor dat ongedierte. De appenzeller van mijn zwager is er de hele dag druk mee om die ongediertevrij te houden.

_O- slimme beesten daar, heb je ook een drive inn? of wacht je tot het herfst wordt en het een drijf in wordt??

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:55

Wij hebben 6poezen beesten en nergens last van.
Die hadden gisteren nog zon engerd gevangen en schreeuwen dat ongedierte.
Sinds we katten hebben geen last meer, +:)+
Maar we strooien echt geen gif vanwege onze dieren.
De kat pakt ze wel :):)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:55

@colette bedankt !

het zijn de bruine ratten voor hoever ik ze gezien heb :j ik weet natuurlijk niet wat er allemaal in die kiertjes ed zit .
mijn kast heeft kieren , die worden t weekend dichtgemaakt door mijn vader _/-\o_ was erg fijn ivm ventilatie en tegen schimmel maar dan maar een paar gaten boren :j . voertonnen zijn goed afgesloten _/-\o_ , het gif zit idd in het 'lokhokje' ivm de hond .
de waterbak is niet van de paarden zelf hoor ! dat is de opvang emmer van de slang die naar de bak loopt dus daar drinkt geen paard uit .
paarden staan op vlas , hebben nog wel wat stro liggen maar dat is al meer dan 2 jaar oud :j

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:56

stalgenoot en ik hadden al helemaal een plan bedacht , om 2 katten uit het asiel te halen maar helaas -O-
misschien na wat overtuiging , +:)+

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:58

Jammer dat jullie geen poes mogen, want dat werkt dus echt super bij ons!
Die zit regelmatig te snacken, heeft ie weer een lekker muisje te pakken. Mmmmmm :9
En in onze kasten zitten ze dus niet (zover komen ze niet eens :D)

NZ92

Pfoee wat vreselijk zeg.. wij hebben standaar altijd bakjes met gif op de kasten staan. Jammer dat je geen kat kunt hebben kun je niet tijdelijk katten lenen ofzo? Leuk uitje voor de katten uit het asiel hahahha :p

suuzepuus

Citaat:
, het gif zit idd in het 'lokhokje' ivm de hond

Pas op dat de hond geen half dode muizen eet....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:59

Ongedierte bestrijding inschakelen?

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:59

suuzepuus schreef:
ratten eten muizen...

Pfff. Wij hebben ook ratten en muizen. Eerlijk waar, ik zie ze dagelijks. :Y) zijn dan zeker wel domme ratten, maar aan de andere kant zouden ze met onze muizenpopulatie zo veel te eten hebben dat er veel meer ratten zouden zijn en raad eens welke van de twee ik minder erg vind :') . Bij ons ligt er ook gif, maar het enige wat een beetje helpt zijn de katten van de buren (inmiddels zo'n stuk of 5, alsof we de plaatselijke snackbar zijn) en honden. Tegen de muizen werkt dat, maar tegen de ratten weet ik niet. We hebben ook gif voor de ratten, maar ik blijf ze tegenkomen.. We hebben wel al het voer netjes weggestopt, maarja ze eten alles.. :P

Ik ga de ratten nu terroriseren met de honden, hopen dat ze dan een ander huis gaan zoeken. Maar de oplossing, ik heb geen idee. Je kast zo veel mogelijk dicht maken zodat ze er niet in kunnen komen is misschien een begin?

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:00

colette_007 schreef:
Hoe zien de ratten er uit? Zwart met een erg lange staart (even lang of langer als lichaam) of bruin met een rel korte staart?
Bruin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_rat
Zwarte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_rat

Als het de zwarte is kun je een professional laten komen dit gaat je zelf niet lukken... (Eten namelijk niet zo makkelijk gif moet eerst tijden appel zonder iets voeren en dan ineens appel met gif etc hele procedure). Heb je toevallig stro uit DLD laten komen? Daar komen ze namelijk wel eens in mee....
Bruine rat is makkelijker te bestrijden, zal ook wel in link staan.

Is je kast 'waterdicht'? Dus geen kieren etc? Dan kun je makkelijk alles terug doen en gewoon pakken en deur meteen weer sluiten.
Zorg dat je voertonnen goed afgesloten zijn, en dat je geen (ook al zijn ze dicht) zakken laat staan, deze knagen ze gewoon open ;). Verder zou ik zo min mogelijk gif gebruiken (ivm hond en belanden in waterbak....)

Tja en alles superschoon houden, geen brokje op de grond, etc.

@Suuzepus, klopt, alleen er zijn uitzonderingen := (Bij ons haha)

Die zwarte rat is eng.
Die heeft de pest veroorzaakt.
Waardoor lang geleden heel wat mensen stierven.
Wat een enge beesten zeg. :j