de 2e natuurlijk zie weinig voordelen aan de 1e. 2e is ook een stuk gezonder en fijner voor je paard Paarden horen zoveel mogelijk buiten te staan en de hele dag te eten.
annibel
Geplaatst: 03-11-11 20:58
Ik zou voor de 2de kiezen, mijn pony (welsh merrie) heeft ook op een vergelijkbare stal gestaan van stal 1. Sinds kort staat ze ook op een stal waar ze hele dag in de wei kan zomer en winter en ze is veel rustiger en blijer! Succes
Caira
Geplaatst: 03-11-11 20:59
Heb je daar hulp bij nodig? lijkt me toch aardig makkelijk, hahaha.
liedjuh2
Geplaatst: 03-11-11 21:00
Zou gaan voor optie 2! Bovendien stukken goedkoper!!
Erg moeilijk kiezen vind ik dit niet inderdaad; stalling 2. De extra kosten voor het hooi lijken me prima op te vangen door de goedkope stallingskosten (in vergelijking met stalling 1). Verder vind ik 3-4 uur per dag buiten in de winter te weinig, en geen water/ruwvoer in de paddock vind ik ook niks. Succes met de knoop doorhakken.
stal twee, veel duidelijker en beter voor je paard, een stuk goedkoper, goede uitrijmogelijkheden, en doordie eenmaal per week te moeten voeren zie je ook effectief hoe het er aan toe gaat
echt niet? T is toch heel duidelijk welke beter naar voren komt?
Michelle_
Geplaatst: 03-11-11 21:59
ik zou ook voor stal 2 gaan
Odysseus
Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-11 22:00
Slofje schreef:
echt niet? T is toch heel duidelijk welke beter naar voren komt?
Ik had wel een voorkeur voor stal 2 verwacht, maar niet zo erg. Aangezien er veel mensen genoegen nemen met 3-4 uur naar buiten en graag zelf wat meer luxe hebben (niet hoeven te voeren of buiten zetten, stapmolen etc.)
En als Tip: spreek met alle stalgenootjes af of jullie het gezamenlijk willen doen. Zo ja dan kun je altijd wat praktijken afbellen of ze het misschien emt korting kunnen doen omdat het er meerdere tegelijk zijn!
De tweede natuurlijk. Alleen al omdat je paard het buiten vast leuker vind dan op stal
dominiquesr
Geplaatst: 03-11-11 22:10
ik zou voor stal 2 gaan.
Plaisir
Geplaatst: 03-11-11 22:13
Ik zou ook voor stal 2 kiezen, al zou het me toch tegenstaan dat er maar 2x per dag wordt gevoerd en dat het ontwormen individueel gebeurd en daardoor waarschijnlijk niet gelijktijdig ontwormd wordt en de kans op besmetting weer groter is. Paard te weinig eten en naar buiten zonder water zoals op stal 1 vind ik helemaal niks Maar nu vind ik de luxe voor mijzelf niet belangrijk, vind het leuk om zelf wat te doen .
Ik denk dat als je bij stal 1 een 20/60 binnenbak en buitenbak ( eventueel met agterberg bodem ) en bij 2 een 15/40 binnenbak en 20/60 buitenbak met normaal zand zou toevoegen dat het dan wat minder unaniem is