Een tweede paard is weer een stap verder .... Hoe hebben jullie dit gedaan? Hoe hebben jullie dit beslist?
Ik ben hier momenteel over aan het nadenken, maar ik weet gewoon echt niet wat wijsheid is

Ik heb er 1 .. maar er loopt nu een tweede in mijn leven rond waarvan ik het gevoel heb: dat kan wel eens wat zijn (en hij is nog te koop ook) ... Puur naar het paard gekeken (al wil ik er wel eerst nog eens wat mee werken & bezig zijn, buiten dat beetje rondwandelen wat ik tot nu toe gedaan heb) zeg ik: ik doe het gewoon.
Maar dan komt de rest er toch weer bij ... Een tweede paard ... dubbel stalgeld, dubbele tijd. Kan ik het redden & blijven redden?
Het geld is in theorie geen probleem, ik heb vast werk en verdien daar mooi mee.
De tijd zou ook moeten lukken, sowieso de basisverzorging en verder staan ze 24/7 buiten dus moeten ze niet constant aan de bak.
Maar toch ... ik ben nu 26 jaar, alleen, en in principe niet snel van plan van het huis uit te gaan.
Het is tegenwoordig gewoon niet te doen om alles alleen te dragen (lening, vaste kosten, boodschappen, etc.), dus in dat opzicht zal weinig veranderen als ik een 2e paard erbij zou hebben. Ik bedoel, die paar 100 euro is natuurlijk wel een paar 100 euro, maar het zal niet het verschil maken tussen wel of niet een lening kunnen betalen lijkt mij. Ik heb momenteel die behoefte ook helemaal niet, dus moet ik daarop zitten wachten tot ik die behoefte misschien wel krijg en verder maar niks meer doen? Ik weet het niet ...
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Welke overwegingen hebben jullie gemaakt en waardoor hebben jullie besloten wel voor een extra (of meerdere extra