Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseware schreef:Het paard zou dan toch 16 uur per dag op de stand staan (afgezien van de tijd dat ie gereden wordt, maar dit zal neem ik aan geen 8 uur per dag zijn)?
Ik zou hier zelf nooit voor kiezen. Ik vind het veel te gevaarlijk om een paard zo lang aan een touw vast te zetten. Bovendien vind ik dat een paard meer ruimte moet hebben om te kunnen liggen en rollen e.d.
Rapperijder schreef:Kan je echt niks anders vinden?
Het zal waarschijnlijk meer zijn dan 14 uur. Stalhouders overdrijven altijd een beetje in de uren van binnen- en buitenzetten. En als het echt veel gaat regenen, of vriezen of sneeuwen worden ze binnen gehouden en staan ze 24 uur in die stand. Dat is écht niet goed voor een paard.
Als je niet oppast heb je er straks gratis een mooie stalondeugd bij.
_Jolien_ schreef:Rapperijder schreef:Kan je echt niks anders vinden?
Het zal waarschijnlijk meer zijn dan 14 uur. Stalhouders overdrijven altijd een beetje in de uren van binnen- en buitenzetten. En als het echt veel gaat regenen, of vriezen of sneeuwen worden ze binnen gehouden en staan ze 24 uur in die stand. Dat is écht niet goed voor een paard.
Als je niet oppast heb je er straks gratis een mooie stalondeugd bij.
Daar zou ik ook nooit meer akkoord gaan! Dat is dier onvriendelijk!
parador schreef:het kan wel zo zijn dat stands verboden zijn, ( ben ik het ook mee eens) alleen zijn er nog steeds bedrijven die stands hebben voor hun pony's en paarden...en dan heb ik het over grote bedrijven .
_Jolien_ schreef:Daar zou ik ook nooit meer akkoord gaan! Dat is dier onvriendelijk!