Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Satine schreef:@Maydine : hoeveel grond heb je voor dit systeem van 25 paarden beschikbaar? En werk je dan ook met een "track" (zoals in een Paddock Paradise)?
Cowgirl schreef:Ik ben persoonlijk een grote voorstander van een hit-actief stal en zou er graag zelf 1 willen opzetten.
Bij de ideeen die zich inmiddels opstapelen kwamen 2 vragen naar boven:
1: Hoe gaat het met het schoonhouden van het terrein? Gaat dat met de hand, machinaal of op een andere manier.
Citaat:2: Hoe gaat het in de winter, wanneer het geregend heeft en het gaat daarna vriezen. Ik kan mij voorstellen dat het terrein een ijsbaan word. Zout strooien? Maar als je zo'n 40 paarden hebt is het een behoorlijk terrein. Strooien met een 'terrein' karretje.
Cowgirl schreef:Maar hoe doe je dat dan met paarden die op ijzers staan?
Een hit-actie heeft geen boxen (wellicht 1 voor een ziek paard) dus opsluiten kan niet.
Maydine schreef:Even navraag gedaan voor de precieze oppervlakte.. Ons systeem heeft een totale oppervlakte van 3000 vierkante meter.
Jespri schreef:Mijn pony heeft er ook een tijd in gestaan. Erg fijn
Bij ons werd het schoongehouden door de shovel en mensen werk.
Hier heel veel foto's te vinden: http://www.stalhilverzicht.nl/index.php ... ktiefstal/
Dan heb je een beetje een idee hoe het bij ons was.
Nogwel een tip als je echt de voederstations neemt zoals die wij hadden (zie foto's), hou er dan rekening mee dat de paarden daar uit moeten leren eten! De meeste lopen er niet uit zich zelf in.
De rede dat ik weg ging was overigens niet door de stal hoor.
Kon wat voor mezelf krijgen en dat vond ik persoonlijk fijner.
Isegrim schreef:Correctie: 3021 vierkante meter. Voor rond de 40 paarden.
russel schreef:Dat is 75 m2 per paard, vind dat best wel weinig...ben wel benieuwd of je foto's hebt om te zien of het echt weinig is, want misschien lijkt dat wel zo...
Ik heb voor ongeveer 3000 m2 2 paarden, 2 shetten en vind het eigenlijk veel te weinig...