Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
El75 schreef:De pony krijgt hetzelfde voer als de andere dieren op het pension en gaat daarnaast in vergelijking met andere ponies/paarden veel op de wei (en gras is toch niet slecht dacht ik). Onze andere pony glimt wel heel erg, maar die haren lijken ook zachter. Misschien heeft ze een ander soort vacht. Ik weet het echt niet.
Silence schreef:El75 schreef:De pony krijgt hetzelfde voer als de andere dieren op het pension en gaat daarnaast in vergelijking met andere ponies/paarden veel op de wei (en gras is toch niet slecht dacht ik). Onze andere pony glimt wel heel erg, maar die haren lijken ook zachter. Misschien heeft ze een ander soort vacht. Ik weet het echt niet.
Dat dat voer voor andere paarden goed voer is betekent niet automatisch dat dat voor jouw paard ook zo is
Tammy_ schreef:Als.mijn pony in de zon staat heb je een zonnebril nodig om te kijken,hij glimt als een glimwurm. wel is hij bruin, en bij donkere paarden zie je het glimmen van de vacht makkelijker dan bij een witte of stekelharige - wat jouw pony allebei is TS, dus het kan best zijn dat je pony glanst, maar je het gewoon lastig ziet
![]()
wat zeker ook meespeelt is de vachtstructuur.
ik denk ook dat voeding en gezondheid een grote rol meespelen, van nier en leverproblemen word de vacht bijvoorbeeld dof, van goed voer en bijvoorbeeld lijnzaadolie gaat je pony van binnenuit glimmen
El75 schreef:De pony krijgt hetzelfde voer als de andere dieren op het pension en gaat daarnaast in vergelijking met andere ponies/paarden veel op de wei (en gras is toch niet slecht dacht ik). Onze andere pony glimt wel heel erg, maar die haren lijken ook zachter. Misschien heeft ze een ander soort vacht. Ik weet het echt niet.
jaclovesluci schreef:Die van mij glimt echt, het lijkt af en toe net of ze nat is. Ze krijgt bij mij al sinds ik haar heb lijnzaadolie. Misschien dat het daardoor komt.