wat voor speelgoed in de stal ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemensjes

wat voor speelgoed in de stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:11

hallo,ik weet niet of dit hier goed staat :o
ik vroeg mij af of jullie ook speelgoed in de stal hebben voor je pony/paard !?
ik zie wel is een speelappel ofzo, maar kan je paard zich daar lang mee vermaken ?
waar kan je paard/pony zich mee vermaken ?
dankjewel x

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: wat voor speelgoed in de stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:37

Ik heb zo,n appel, een jollybal en een voerbal voor op de grond. O,ja en een pion, met al deze dingen is mijn paardje aardig bezig als hij op stal staat.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:39

Ik heb een jollybal en een voerbal voor op de grond in m'n stal!
De jollybal doet dr niet echt veel maar de voerbal natuurlijk wel haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:33

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:31

Een skippybal en een gewone voetbal

nicole1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:15

mijn vorige paard had zo'n pion in zijn stal maar deed er nauwelijks iets mee.
sommige paarden bij mij op stal zie ik weleens met zo'n bal met een soort van handvat er aan spelen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:07

Ik heb een jollybal in de stal hangen. Daar speel hij ook mee en bijt er in enz. Ook een harde dikke boomstam hangt er waar hij aan kan knagen, doet hij niet echt volgens mij.
In zijn paddock heb ik een oud halster liggen en een bal, waar hij ook altijd mee aan de wandel is :D

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:22

ik heb een jollybal in de stal hangen en daar speelt hij af en toe wel mee. Ik heb ook een voerbal gehad, maar dat was voor hem niets.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:45

Hoi, er ligt bij mij gwn altijd een liksteen in de voederbak. Ik overweeg het wel om zo'n lick-it hanger te kopen, maar m'n beestje is al te dik :-) zo'n voederbal is dus ook geen optie.
Heb ook zo'n jollybal, maar ik hang hem alleen op in de langste winterdagen. Dan is het weer even'nieuw' voor haar. Ze verliest snel haar interesse
@00Peetje00 : domme vraag wss, maar wat is eigelijk het verschil met zo'n appel?
Van een pionnetje heb ik ook nog niet gehoord. Vind dit wel interessant. :-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:34

PP --> VSW

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:36

Ik doe altijd een sippie bal in een hooinet, en daar smeer ik wat appelstroop op, heerlijk vind hij het!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:44

Bij ons ligt voornamelijk vanalles in de wei (uitsloopstal overdags): een aantal grote kromme takken, een skippybal, een kleinere bal.

Ze vinden vanalles leuk, ik heb ook lang een pion gehad in de wei, wat ze fantastisch vinden.

Als ik niet uitkijk spelen ze ook met lege emmers, gooien ze me de cementkuipen (drinkbakken) om als ze ver leeg zijn, en pikken ze m'n bezems en mestvorken.

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:04

@ yellow, zo,n appel is naar mijn idee wel hetzelfde als de jolliebal hoor.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:08

Ik heb een kleine jollyball aan een touw ophangen, een grote liggende jollyball en een lik-it. Vooral de jollyballen vindt hij erg leuk, de lik-it alleen als er iets zoets in zit en dat gebeurt niet zo vaak..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:08

voerbal ! voerbal! voerbal!

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:14

Amaretto27 schreef:
Ik heb een jollybal in de stal hangen. Daar speel hij ook mee en bijt er in enz. Ook een harde dikke boomstam hangt er waar hij aan kan knagen, doet hij niet echt volgens mij.
In zijn paddock heb ik een oud halster liggen en een bal, waar hij ook altijd mee aan de wandel is :D

Ben je niet bang dat hij vast komt te zitten in het halster? Onze shetlander heeft het ooit gepresteerd om met zijn voorbeen en zijn hoofd vast te komen in een halster wat op de grond lag, sindsdien houdt ik halsters e.d. buiten bereik ;)

Hier hebben we een uitloop stal met uitloop naar de bak en een stuk kaalgevreten land. Daar liggen veel boomstammen, wat bosjes, bomen, een jollybal en een grote pion. Alles ligt vaak wel op een andere plek dus ze zijn er wel zoet mee geloof ik!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:21

Ik heb geen speelgoed in de box, daarmee leer je juist dat ze aan alles mogen komen en slopen, tenminste dat is mijn eigen ervaring van zien bij stalgenoten vroeger. Voorbeeld: alles wat in zijn box hangt is speelgoed en is er een keertje een deken te drogen hangen, die sloopte hij compleet en een halster wat aan een ander box hing ook gesloopt, die weet immers niet beter dan dat het een speelgoed is.

Zorg er liever voor dat ie zich niet verveeld en lekker overdag met vriendjes in de paddock staan en zomers lekker 24/7 op t land of overdag. Savonds gaat mijn paard dan op stal en dan gaat hij eten en lekker uitrusten en ik kom dan lekker uitmesten en hem lekker beweging geven en of iets anders doen.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:51

@ragdollcat, helaas heeft niet iedereen een (pension)stal waarbij 24/7 naar buiten mogelijk is.
Een deken zou ik uberhaupt niet in de box van het paard of in bereik van het paard te drogen hangen. Ook paarden die niet constant speeltjes in hun stal hebben hangen kunnen hieraan gaan knagen of iets dergelijks, ook die paarden weten niet van nature dat dit niet mag.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:00

Hier had mijn paard tot gisteren een Jollybal in de stal liggen, echter heeft hij die (alweer) gesloopt. Hij zorgt er gewoon voor dat het handvat eraf gaat en dan gaat hij erop staan, krijg ze dan nog maar eens rond....
Liksteen heeft hij niet meer want die is binnen no-time op en met een wilgentak of berkenbast doet hij niets....

Ben nu op zoek naar iets dat niet zo snel gesloopt kan worden maar wat.... Dus tips zijn welkom!
Ow, mijn paard staat volledig op stal en komt alleen buiten als ik er ben aangezien hij behoorlijk blessure gevoelig is (hij spoort niet helemaal) waardoor hij dus al 2 (pees)blessures heeft gehad en nu zijn we weer net begonnen met opbouwen. Hij komt dus WEL buiten maar alleen onder toezicht en ik ben dus naar iets te spelen op zoek maar dan wel iets dat hij niet gelijk of heel erg makkelijk kan slopen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:02

Ik zou inderdaad sowieso nooit een deken of halster in de stal hangen. Grote kans dat het kapot gaat (ook zonder speeltjes in de stal) of dat het paard zich eraan verwond.. En veel buiten komen vind ik geen rede om een paard geen speeltjes te geven. Als het paard zich ermee vermaakt is dat prima toch, er zijn altijd wel wat uurtjes over om er lol mee te hebben!

xCharming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:03

een jollybal!!!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:29

wij hebben ook een jollybal in de stal, paard vermaakt zich er prima mee en kan het niet slopen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:51

Ik hang wel dekens hoog aan de stalrekken te drogen, paard kan er zich niet aan verwonden en hij blijft er gewoon vanaf, snuffelt eraan en doet er verder niets mee, handig zo kan mijn dekens goed drogen en schoonblijven en gaan ze heel lang mee.

Halsters enz. doe ik ook nooit in de box, er is helemaal niets in de box alleen: water/hooi/stro en voerbak meer niet en lekker stalgenoten aan de zijkanten om mee te neuzen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:17

Ik ga een jollybal in de stal op hangen, die hangt toch maar buiten hier te hangen. En ga ik ga een liksteen kopen voor mijn paard die hang ik ook op.

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:43

Mijn paard staat in de zomer dag en nacht buiten en in de winter de hele dag in de paddock. En die dingen in zijn stal vind hij super leuk!! Want als hij dan op stal komt is hij er gelijk mee bezig. Heeft er dus niks mee te maken dat hij wel of niet de hele dag buiten loopt. ;)