Huurpijs voor deze locatie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janvm

Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 14:24

Naar aanleiding van het opnieuw inrichten van paardenstallen op een nieuwe locatie, willen wij graag inventariseren wat een gemiddelde paardenliefhebber per maand over zou hebben voor deze stal in Zelhem.

Onze faciliteiten:
1,88 ha weiland in totaal (kan evt. meer ruimte bij komen), verdeeld in verschillende stukken + verlicht
Schuilen in de wei d.m.v. bomen/struiken zodat de dieren uit de wind staan
Watervoorziening
Springweide met hindernismateriaal
Buitenbak 20x40 met letters, grasbodem met verlichting
Longeerbak

6 buitenboxen op privéterrein achter het woonhuis dus optimaal toezicht (weiland en boxen worden gescheiden door een zandweg + hekwerk)
Wasplaats
Watervoorziening
Opslagplaats voor strooisel
Opslagplaats voor tuigage e.d.

Ultieme uitrijmogelijkheden naar Landgoed Slangenburg en Landgoed 't Zand
Rijvereniging op 5 minuten fietsafstand
Dierenarts op 5 minuten loopafstand

Samengevat: Optimaal bereikbaar, goed beveiligd en in een prachtige, paardvriendelijke, bosrijke omgeving.

Dit is een doe-het-zelf stal, de pensionklant zal dus zelf zijn/haar paard binnen/buiten moeten zetten, voeren e.d.
Merrie's, ruinen, veulens, grote en kleine paarden/pony's zijn welkom.

Bij interesse zenden we graag gedetailleerde informatie toe over deze plannen.

Wesco

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:30

Persoonlijk vind ik het niet handig dat je als eigenaar zelf moet voeren en binnen en buiten zetten. Voor de gemiddelde werkende mensen is dit niet haalbaar. Ik zou ook nooit voor zo'n stal kiezen. Voor een kale stal zou ik niet meer betalen als 100 euro per maand.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:33

Ik vind het zelf voeren ook niet handig. Het zelf buiten zetten zou ik nog mee kunnen leven.
Zo zou ik er max. €100,- voor willen betalen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:34

Voor de gemiddelde werkende mensen is dit niet haalbaar.

Alles is haalbaar... het is maar wat je er voor wilt doen.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:38

Zelf voeren is idd niet handig. Het zou fijn zijn als een optie zou zijn dat er in de ochtend gevoerd zou worden
En ik weet niet of ik zou gaan voor een buitenbak met grasbodem.
Ik zou er max. € 80,00 voor willen betalen want springen doe ik niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:41

Ik zou daar ook niet meer als 100 euro voor willen betalen. De "buitenbak" is immers ook gras.. (en dus binnen no-time een blubber/glibber bak). Met een goede all-weather bodem zou ik misschien iets (25 euro hooguit) meer betalen.

Zit er in jullie idee dan stooisel en hooi in de prijs bij, of moet je dat ook nog zelf regelen? In het laatste geval zou ik er eerlijk gezegd niet eens willen staan..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:43

€100 euro zou voor mij de max. zijn om hier mijn paard neer te zetten.

Zeker omdat je zelf moet voeren etc...

janvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 14:47

Bedankt voor jullie reacties.

Het omschreven beeld in de openingspost is slechts een plan, er kunnen dus verschillende dingen worden aangepast. Tot nu staan de plannen slechts op papier.

@Angela: In ons idee zit geen bodembedekking en hooi, dit was op onze vorige stal ook het geval. En daarbij, animo zat.
s0173957: Hier gaan wij in mee, dit omdat pensionklanten tot nu toe dezelfde instelling hadden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:48

Uhm ook al geen bodembedekking...nou dan zou mijn max al 50 euro zijn..misschien zelfs minder....

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:49

studiemiep schreef:
Uhm ook al geen bodembedekking...nou dan zou mijn max al 50 euro zijn..misschien zelfs minder....

Dan zocht ik een andere stal :o

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:51

Misschien een tip om alleen nuttige reacties te plaatsen...??

Ik zou gaan van 70 - 100 per maand.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:52

Dat was niet in een tijd zoals deze denk ik?
Ik zou er dan ook niet willen staan maar dat is niet de vraag.
Dan zou ik max. € 40,00 er voor over hebben.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:52

Mijn reactie is nuttig.

Ik vertrok direct als ik verdorie echt alles zelf moest regelen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:53

janvm schreef:
@Angela: In ons idee zit geen bodembedekking en hooi, dit was op onze vorige stal ook het geval. En daarbij, animo zat.

Dat lijkt me echt geen stal waar ik dan zou willen staan. Omdat ik de paarden hier thuis heb staan, weet ik hoeveel sores het is om zelf hooi en stro te regelen. En hoeveel ruimte de opslag daarvan kost. Als dat er niet bij zit, dan krijg je zeker ruzie. Want je moet het ieder voor zich gaan inkopen, maar waar laat je het dan, of je koopt het samen, maar dan eet het ene paard meer als de andere, en hoe ga je dat verrekenen met de inkoop? Net als strooisel..

Nee, ik zou dat echt erbij willen hebben zitten, dat het gewoon door de staleigenaar besteld en betaald wordt, en dat ieder daarvan kan pakken wat het nodig heeft.

Zonder strooisel zou ik ook echt maar iets van 40 a 50 euro willen betalen. Een lege stal en een stukje wei dat je moet delen zijn wat mij betreft niet meer waard.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:54

Sugarfoot schreef:
Misschien een tip om alleen nuttige reacties te plaatsen...??

Ik zou gaan van 70 - 100 per maand.

Is jou bijdrage wel nuttig dan?
Aan je onderschrift te zien ben je zelf onderdeel van deze locatie/dit plan.
Niet echt objectief dus, of wel?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:54

Daar betaal je hier ongeveer 70 euro per maand voor, en dan heb je nog een goed gedraineerde zandbak ipv een met grasbodem .. zou hier dus ook max 50 voor betalen :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:55

@Tantesabien, idd dan zou ik er ook al niet eens gaan staan......

Je moet dan deze "stalling"puur zijn als een stukje weide wat je huurt met een mini beetje extra....
(rijbak in de wei..dat noem ik geen echte rijbak, en die zal 's in de winter of tijdens natte zomermaanden ook slecht te berijden zijn) en ik denk zelf in omgeving Twente dat je op meerdere plekken voor een heel schappelijk bedrag best aardig kan staan met je dieren waar wel stro/voer en voeren inclusief is
Laatst bijgewerkt door orkaan op 22-10-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:55

Ik zou persoonlijk zelf niet kiezen voor een stal waarbij jezelf moet voeren, zeker niet als ik vier of vijf dagen in de week werk. Dan is twee keer langs komen op een dag om te voeren denk ik haast wel het maximum. Om drie keer per dag heen en weer te gaan buiten je werk om wordt je denk ik helemaal gek van op een gegeven moment. Maar ik vind naast dat het veel tijd kost aan heen en weer reizen voor jezelf. Ook met het oog op de paardengezondheid geen fijn idee als mijn paard maar 2 grote maaltijden op een dag krijgt. Het spijsverteringssysteem van een paard is toch gebouwd voor kleinere porties voer verdeeld over de hele dag. En zo houd hij zich ook bezig. Nu kan je dit voor een deel wel opvangen door het paard buiten te zetten als jij aan het werk bent. Er is beschutting tegen regen en wind en daar heeft een paard misschien genoeg aan maar ik ben dan wel weer zo muts die graag voor de eigen gemoeds toestand ook graag een schuilgelegenheid met dak ziet. Als je dan op je werk zit en het begint heel hard te regenen dat je weet dat je paard daar onder kan staan. En als het weer een strenge winter wordt dan weet je dat je paard ergens kan liggen wat sneeuw vrij is. Daarnaast ben ik ook niet zo fan van een rijbak met grasbodem. Voor een ruiter met wedstrijdambitie is het dus niet de meest geschikte keuze. Voor iemand die veel meer pelzier haalt aan tutten met een paard en waarbij rijden op de laatst plaatst komt is het misschien wel weer helemaal geschikt. Maar ik zou ook maar maximaal 70 euro voor betalen in de maand

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:56

TanteSabien schreef:
Mijn reactie is nuttig.

Nounou, ik vind het niet meer dan normaal om zelf wat voor je paard te doen ;) Kom jij soms alleen om te trainen??

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:57

Ik zou er niet aan moeten denken om zelf hooi en stro te moeten aanschaffen. Waar laat je dat, zonder dat andere mensen er niet bij kunnen komen? En een bak met gras als ondergrond word of zwaar of glad.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:58

Nog even over het zelf voeren: dat kun je natuurlijk ook met iedereen op stal delen. Dus de ene maandagochtend, en de ander maandag avond. Zo ook met het paard binnen/buiten zetten. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je ook iedere dag 2 keer naar de stal moet rijden omdat je paard anders niets te eten heeft.

En een bak op gras is inderdaad echt bijna nooit te berijden. Ik rij hier af en toe ook in de wei, en kan echt vaker niet als wel rijden. Zelfs met een klein beetje regen is het al direct te glad en moet je oppassen. Als daar meerdere paarden per dag zouden lopen (en mijn wei is veeel groter als 20 bij 40), dan zou het echt helemaal een blubber zooi worden. Een bak van gras die je moet delen? Onmogelijk...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:00

mang schreef:
TanteSabien schreef:
Mijn reactie is nuttig.

Nounou, ik vind het niet meer dan normaal om zelf wat voor je paard te doen ;) Kom jij soms alleen om te trainen??

Ik vind er nogal een verschil in zitten of je 3x per dag naar je paard moet kachelen of 1x .. helemaal als je gewoon een baan + huishouden hebt.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:01

mang schreef:

Ik kom om te rijden en te tutten. Ik mest de paddock uit en doe de stal wanneer deze nog niet gedaan is. Ik vind het luxe om te komen wanneer het mij uitkomt. Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar jezelf voer moest klaar zetten en buiten zetten. Hierdoor werd ik geacht om op een bepaald tijdstip te komen. Uitslapen zat er dus niet in. En soms erg vervelend om andere (sociale) afspraken steeds om je paard heen te plannen.

janvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 15:03

@Angela: Het door ons betalen van voer etc. dat de pensionklant maar 'pakt wat het nodig heeft' werkt absoluut niet. Mijn ervaring is wel dat de klant zelf ervoor zorgt dat het 's ochtends of in het weekend door een ander wordt gedaan.

Het opslaan van strooisel is mogelijk, dit kan tevens gemerkt worden per klant. Tot nu toe lopen de meningen over welk paard op welke bodem moet ook erg uiteen.

Een gedraineerde zandbak is heel goed te creëren, dit zou bijvoorbeeld in de toekomst (als de plannen op papier eenmaal zijn uitgewerkt) kunnen. Reacties met toevoegingen of wat eventueel in jouw ogen mist zijn ook welkom!
Laatst bijgewerkt door janvm op 22-10-11 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:04

ik denk dat je beter kan zeggen ik ga alle paarden zelf voeren ook om de rust te bewaren op stal,mbt tijdstip.
ook zou ik de stal inclusief maken (ex mesten) dit is veel meer in trek,anders kun je de deuren denk ik beter dicht laten ipv je stal te openenen.

prijs zoals nu:€40
prijs inclusief:€80,-