Waarschijnlijk open ik hier een hele discussie, maar ik gooi het toch maar in de groep. Onze haflinger staat nu (naar ieders plezier) op een weide bij ons in de buurt. Echter: zonder echte schuilgelegenheid. Ze kan uit de wind staan maar niet uit de regen. Nu het kouder wordt ben ik toch aan het twijfelen geslagen en op zoek gegaan naar andere mogelijkheden voor de koudste wintermaanden. Ik sta nu voor een dilemma: óf op deze wei blijven (maar paard wordt nat en heeft geen mogelijkheid om droog te staan (voetjes overigens wél droog) óf (bijna) de hele dag op stal. Naast dat ik vind dat ik in het laatste geval verplicht ben om iedere dag met haar te gaan rijden (en dat allerlei praktische problemen met zich meebrengt), vindt ik het ook best zielig: de hele dag opgesloten. Maar het enige alternatief is hier blijven (een tussenoplossing is hier in de omgeving écht niet, heb stad en land al afgebeld). En hier blijven vind ik nét iets te armoedig (vanuit mijn 'mensenoptiek' en mijn heerlijk warme bedje

Ik hoor graag mening van anderen hierover.
Groetjes
Petra