Ik zit een beetje met een probleem...
Een aantal weken terug ben ik naar Rotterdam verhuisd i.v.m. mijn studie. Mijn paard staat echter nog bij mijn ouders in Zeeland waardoor ik niet meer dan 2 keer per week kan rijden, elke dag 5,5 uur reizen is namelijk geen doen.
Maar nou wordt m'n paardje (volgens mijn moeder) een verschrikkelijke klier doordat ze niet meer gereden wordt;
- ze valt andere pony's aan in de kudde
- is brutaal richting m'n moeder
- loopt constant te stampen met d'r voorbenen
- loopt heel de tijd heen en weer langs het hek
Op de dagen dat ik thuis ben en lekker met haar rijd heeft ze hier geen last van.
Maar nu dus mijn dilemma:
Aangezien ik een student ben kan ik het niet veroorloven om op een stal te staan voor €350,- p.m., maar nu is mijn oog gevallen op een stal voor ong. €150,- p.m.. Dit komt al aardig in de buurt qua prijs en ik ben wezen kijken op die stal. Lijkt me een leuke stal, ook van vrienden goede verhalen gehoord maar nu het (imo) probleem:
- in de winter komen ze niet buiten (zomers wel, in groepsverband)
- de stallen zijn 3 x 3
nu weet ik dat ik het erg luxe heb met de paarden (zga) aan huis, onbeperkt weidegang/paddock en stallen van 4x7.
Ik merk aan mijn paardje dat ze nu ongelukkig is omdat ze niks doet, mijn moeder is zelfs maar gaan longeren terwijl ze zelf al twee paarden moet doen per dag + uitmesten ed. en mijn vader ook terwijl hij paarden verschrikkelijk vind.
Maar doe ik er wel slim aan het beestje naar R'dam te verhuizen? Uit ervaring weet ik dat ze een bommetje wordt als ze niet buiten komt dus ik had maar bedacht dat ik 3x pd naar stal moet (is maar 10 minuutjes fietsen), maar dat ik niet altijd haalbaar.
Wat zou bokt doen?
Optie 1: Paardje bij ouders laten met weinig beweging en een chagrijnig paard laten worden.
Optie 2: Paardje verhuizen en in de winter weinig beweging (zo'n 3 uur pd) maar zomers wel lekker in de wei + er wordt gewoon elke dag gereden.
Dank u !

ps. verkopen is pas een optie als alle andere opties geen opties meer zijn, ik zou nog eerder terug verhuizen naar Zeeland..