Is deze stalling te duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is deze stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:02

Hallo bokkers,

Hier mijn vraag:

Ik ben net gaan kijken op een kleinschalige privéstal waar ook nog enkele andere pensionklanten staan.
Er was daar een 20x40 (niet-gedraineerde) buitenpiste, redelijk ruime stallen (3m x 3,5m), enkele mooie grote weiden (waar ze ook dagelijks op worden gezet). 2 x per dag hooi en 2 x per dag krachtvoer. Prijs: € 300

Het is zeker geen luxueuze/moderne stal, eerder het tegendeel.

Wat vinden jullie?

Duhelo

Re: Is deze stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:03

ik vind het vrij duur.
nu weet ik wel de regioprijzen niet, maar hier in belgie sta je voor 250 euro op een mange met buitenpiste, wasplaats, 1 of 2 binnenbakken, en vaak ook les inbegrepen id prijs...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:05

Ik betaal voor hetzelfde plus nog een springpiste, binnenpiste, douche, alles ook all in (moet dus niets zelf doen) 175 euro (is wel in belgië)

Ojajoh

veels te duur

PreciousViva

Ik sta voor 230 op een stal met hele ruime box, wasplaats, grote binnenbak, grote buitenbak, longeercirkel en weidegang.
Hierbij wordt er 2 x per dag brok en hooi gevoerd en 6 x in de week uitgemest. 300 euro is dus wel vrij veel of je moet echt in een grote stad wonen..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:07

Te duur :n Nu weet ik niet in welke regio je zit? Maar over het algemeen hebje ook prachtige stallingen met bijna 24/7 buiten en een buitenpiste voor €200,-...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:07

dat is echt te duur

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:08

ik vind het erg prijzig.
ik betaal ook 300 per maand, 5 keer per dag voeren zoveel als nodig is en wat jij zelf aan geeft, dus als je paard 5 kilo biks nodig heb voeren ze dat als hij 2 kilo nodig heeft ook, en daarbij 2 keer hooi zoveel als jij nodig vind. dagelijks weidegang hele jaar door, worden binnen en buiten gezet voor je, dekens verwisseld als het nodig is. zelfs met slecht weer houden ze alles in de gaten en halen ze de paarden voor je naar binnen. boxen van 3.5 bij 3 meter. met water en voerbak water word zelfs in de winter iets verwarmd zodat de bakken niet bevriezen.
2 buitenbakken 20x 40 en een 20x 60 2 longeercircels 2 grote paddocks, warm en koud water voor het afspuiten poetsplaatsen buiten en binnen 2 binnenbanen of terwijl een baan van 20x 80 kantine met allerlei lekkers en lekker warm in de winter.
zelfs een zadelsteun aan mijn stal om evt. in de stal op te zadelen. daarbij komt ook nog eens een verwarmde kamer waar je al je tuig e.d. in kunt hangen ( in eigen kast).
het ligt er ook wel aan waar je zit denk ik, ik zit in het midden van het land de betuwe en daar is alles een stukje duurder als groningen of zeeland en zo.

daarbij komt ook nog eens dat je dressuur kunt rijden, springen, voltige of andere mogelijkheden.

ow en ik vergat te vertellen dat er elke dag opgestrooid word en ook nog gemest word, het enige wat je hoeft te doen is rijden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:10

Wordt alles voor je gedaan? Voeren, mesten, binnen en buiten zetten? En in welke regio zit het? Hoe houdt de buitenbak zich in de winter/met regen? Zijn er goede uitrijmogelijkheden?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:10

in welke regio idd.. want weet wel dat dat heel erg verschilt!
ik betaal de helft en heb alles!

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:11

chanel1985 schreef:
Ik betaal voor hetzelfde plus nog een springpiste, binnenpiste, douche, alles ook all in (moet dus niets zelf doen) 175 euro (is wel in belgië)

amaai 175 euro met binnepiste douche en zo dat is echt ni duur
Ik heb geen binnepiste geen douche juist en piste stal weide voordroog en hooi en hun stallen worden door de privé eigenaar zelf uitgemest en ik betaal winters 200 en zomers 100 euro dus die 175 euro is echt ni duur voor in belgie

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:12

Ik sta nu met m'n paardje voor €135,- op ongeveer dezelfde stal voorzieningen.. de bak is wel wat kleiner maar de stallen zijn ook ruim en onbeperkt hooi en stro. Ik vind het wat prijzig eerlijk gezegd

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:16

Vind het ook extreem duur, ik heb binnenbaan, buitenbaan, molen, buitenzetten, 3 x daags voer en boxen van 3,5x3,5 voor 255 eurp per maand regio Den Bosch...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:16

bij mijn schoonmoeder in zeeland betaal je tussen de 130 en 150 voor een stalling incl 5 a 6 keer voeren biks, hooi mangels. daarbij heb je ontzettend veel weiland en hele jaar door weidegang, stapmolen binnenbaan eb en vloed met spiegelwand een buitenbaan pas aangebracht van agterberg en daarbij een super grote longeerbak ook van agterberg, parkeer gelegenheid is ook groot en ruim, zit een camping bij en kantine, dat vind ik pas erg goedkoop. helaas is dat te ver rijden voor mij anders had ik mijn paard daar gehad.
en voor 20 euro extra in de maand heb je een eigen weiland waar dus alleen jouw paard in komt te staan.
3 bij 3 stallen geloof ik maar dat is ook verschillend.

Pearlgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:17

VInd ik véél te duur x

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:18

Ik vind het aan de erg prijzige kant.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:21

Ik vind het ook erg duur, maar in een drukbevolkte regio zou het misschien nog een normale prijs kunnen zijn.

kell199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:23

ik vind het ook vij duur,
ik betaal 200,00 voor mijn paard,
in de zomer staan ze de hele dag buiten, en krijgen ze hooi in de wei, er is voortdurend waterdoor zelfvullende drinkbak, dus daar heeft zij haar behoeftens.
ze staan goed in het stro in de stal, in de winter komen ze ook lekker buiten, dan zetten ze een appart stukje wij af, omdat de grond dan hard is, en de paarde niet álles kapot lopen.
In totaal staan er 8 paarden bij ons op stal.
We hebben veel weidegang, en een ruime, goede buitenbak, aan de overkant hebben we een binnenbak, deze is van de rijvereninging, als je 5 min stapt, zit je midden in de loonse en drunense duinen, of in de ijzere man (water). Verder krijgen ze genoeg brok, en hebben ze automatische drinkensbak in de stal.
Er is goede fentilatie in de stal, elk paard krijgt een eigen kast voor spullen zadel enzo.
en er hangt een dekenrek waar je je dekens op kan hangen, verder goede voorzieningen zoals, verlichting bij de bak savonds, en dichtbijzijnde mesthoop, dazenbol in de zomer, en goede watervoorzieningen voor afspuiten en dergelijke, verder hebben we buiten ook een apparte poetsplaats, en binnen is er ook genoeg ruimte voor.
de plek bij ons is dus heel fijn gelegen, en daarom vind ik 300,00 voor jou stalling best duur.
succes!

kell199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:26

my_precious schreef:
bij mijn schoonmoeder in zeeland betaal je tussen de 130 en 150 voor een stalling incl 5 a 6 keer voeren biks, hooi mangels. daarbij heb je ontzettend veel weiland en hele jaar door weidegang, stapmolen binnenbaan eb en vloed met spiegelwand een buitenbaan pas aangebracht van agterberg en daarbij een super grote longeerbak ook van agterberg, parkeer gelegenheid is ook groot en ruim, zit een camping bij en kantine, dat vind ik pas erg goedkoop. helaas is dat te ver rijden voor mij anders had ik mijn paard daar gehad.
en voor 20 euro extra in de maand heb je een eigen weiland waar dus alleen jouw paard in komt te staan.

dit klinkt heel goed, alleen zou ik niet snel kiezen voor 20,00 extra erbij, omdat je paard dan alleen in een stukje wij staat, en mijnpaard is nou eenmaal een gezelsschap en kuddedier. Maar als je een paard hebt dat niet goed met andere overweg kan, is dit een ideale oplossing!
Dat verschilt natuulijk voor iedereen!
Wel veel voorzieningen! erg goed geregeld!
complimenten aan je schoonmoeder!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:55

voor mensen met sportpaarden die extreem bang zijn voor blessures zijn de prive weides ideaal ;)
Kan het paard toch naar buiten zonder dat een ander paard een blessure kan aanrichten.

Mijn keus zou het ook niet zijn, daar niet van. maar ik kan het nut er wel van inzien

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:57

Hoe zijn je uitrij mogelijkheden??
Ik ken wel wat stallen waar je je helemaal scheel betaald...maar omdat ze aan (in de buurt van) het bos of strand liggen zeer populair zijn. En dan heb je geen of een slechte binnenbak en een klein buitenbakje

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:11

kell199 schreef:
my_precious schreef:

dit klinkt heel goed, alleen zou ik niet snel kiezen voor 20,00 extra erbij, omdat je paard dan alleen in een stukje wij staat, en mijnpaard is nou eenmaal een gezelsschap en kuddedier. Maar als je een paard hebt dat niet goed met andere overweg kan, is dit een ideale oplossing!
Dat verschilt natuulijk voor iedereen!
Wel veel voorzieningen! erg goed geregeld!

dankjewel, ze hebben een website hahaha stal de pagter zoek maar eens op google voor mensen in de omgeving.
je kan er trouwens ook paarden huren voor naar het strand en duinen, of je paard stallen en een chalet huren mocht je met je eigen paard een weekend strand en duinen willen doen. voor 10 euro per dag heb je dan een stal incl 5 a 6 keer voer voor de paarden.
wie weet in de toekomst dat ik nog verhuis naar zeeland.
ik weet wel dat bovenin en onderin je het goedkoopst uit bent kwa stalling e.d. en in het midden volgens mij het meeste betaald.
complimenten aan je schoonmoeder!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:12

Mri schreef:
voor mensen met sportpaarden die extreem bang zijn voor blessures zijn de prive weides ideaal ;)
Kan het paard toch naar buiten zonder dat een ander paard een blessure kan aanrichten.

Mijn keus zou het ook niet zijn, daar niet van. maar ik kan het nut er wel van inzien

ze hebben die prive weides gedaan omdat er vaak mensen zijn met 2 a 3 paarden die dan in 1 wei kunnen, en ook omdat er in het verleden iets is gebeurd met een paard door een ander paard die ingeslapen moest worden helaas.
een paard is een kudde dier maar niet elk paard kan met een ander opschieten en dan vind ik het ook wel ideaal.
bij ons op stal heb je merrie weide en ruinen weide.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:17

Ilco schreef:
Hoe zijn je uitrij mogelijkheden??
Ik ken wel wat stallen waar je je helemaal scheel betaald...maar omdat ze aan (in de buurt van) het bos of strand liggen zeer populair zijn. En dan heb je geen of een slechte binnenbak en een klein buitenbakje

bedoel je bij TS? bij ons in de betuwe zijn de uitrijmogelijkheden zwaar k.u.t. maar in zeeland bij mijn schoonmoeder ben je binnen een kwartier op het strand of de duinen, ik was pas op duinrit in zandvoort bij manege rückert daar betaald je aan stalling 375 euro, en niet echt iets speciaals binnenbaan. buitenbaan wasplaatsen hadden ze kantine e.d. maar wel tegen de duinen aan ligt die manege en super aardige mensen.
bijna 400 euro dus terwijl er ook niet heel veel speciaals is maar wel weer duinen en strand dichtbij.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:21

Als alles naar kostprijs gerekend is (incl arbeidskosten / onderhoud etc) vind is 130 -150 echt heel goedkoop! Alleen aan voer/strooisel ben je al gauw 100 euro kwijt! 300 daar tegenover is wel heel duur voor de faciliteiten die je ervoor hebt.