Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Angela schreef:Open hooi?? Hooi is altijd open.. anders gaat het over voordroog (met folie)?
Hooi is ongeveer een jaar tot 2 jaar houdbaar/te voeren.
En balen van 40 kg in hooi ken ik persoonlijk ook niet. Wel van voordroog. Kleine balen hooi wegen tussen de 15 en 25 kilo.
Voordroog moet afhankelijk van de hoeveelheid vocht in de voordroog, en van het weer in 3 dagen tot 2 weken op zijn.
Mri schreef:Hooi open bewaren?
echt hooi is altijd open en zit niet in plastic. Dat kan je dus heeeeeel erg lang bewaren.
Mijn KWPN-er van 1m70 kreeg een 22 kg baaltje per dag
Mri schreef:Tis maar net wat je wil, er is ergens wel een berekening (op basis van droge stof per kg lichaams gewicht) maar die weet ik niet.
Peerke_ schreef:Mri schreef:Tis maar net wat je wil, er is ergens wel een berekening (op basis van droge stof per kg lichaams gewicht) maar die weet ik niet.
Een paard heeft ongeveer 1 tot 1,5 procent van zijn lichaamsgewicht per dag aan ruwe voedingsstof nodig.
Dus een paard van 550 kilo zou tussen de 5,5 en 8 kilo hooi per dag nodig hebben, als hij alleen hooi zou krijgen.
Een paard wat op stro staat, eet ook altijd wel wat stro, dus dan kun je minderen
xxMaxx schreef:Hij is momenteel 20 en beweegt niet regelmatig per week. Ligt altijd aan het weer.. Maar anders sowieso 3 keer per week maar intensiviteit hangt ook weer af aan hoelaat ik ga en waar ik ga rijden... Dan is denk ik 4 kilo genoeg! Ben nu op zoek naar baaltjes hooi. Ik ben toch erg bang bij kuil, hier is hij eerder bevangen van geworden...
paardjes123 schreef:Kijk goed naar je pony en pas de hoeveelheid daar op aanxxMaxx schreef:Hij is momenteel 20 en beweegt niet regelmatig per week. Ligt altijd aan het weer.. Maar anders sowieso 3 keer per week maar intensiviteit hangt ook weer af aan hoelaat ik ga en waar ik ga rijden... Dan is denk ik 4 kilo genoeg! Ben nu op zoek naar baaltjes hooi. Ik ben toch erg bang bij kuil, hier is hij eerder bevangen van geworden...
paardjes123 schreef:xxMaxx schreef:Ik vind zelf om nu al 9 kilo te geven erg veel..... Hij heeft nog een wei vol gras!!
Waarom vraag je het dan? Mijn paard liep ook op het gras en kreeg daarnaast 6 plakken hooi.