*help* ik zoek een passende regendeken voor arabier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

B_r_e_n

*help* ik zoek een passende regendeken voor arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 15:43

Voor mijn arabiertje zoek ik een 0 grams regendeken.
Probleempje is alleen de pasvorm...

Heb meerdere merken gehad;
HH bleef niet goed waterdicht en schuurde bij schouders.
Bucas beviel wel goed maar gaf schuurplekken op de boeg.

Ze draagt nu een stormshield (met buikflap) en die past redelijk,
hij schuurt niet maar staat bij de schouders open!
Waardoor het enorm inregend... (riempjes verstellen helpt niet, blijft te ruim)

(Heb een rambo exceemdeken en die zit ook strak op schouders/boeg)

Heeft iemand dus een advies / tip ???

* welk merk heeft een 0 grams regendeken met een goede pasvorm voor een arabier! *

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:01

Hey!
Bij de mijne past de hh wel goed en is ook goed waterdicht, niet sneeuwdicht maar dan spuit ik hem extra met impregneerspray.
Ik denk dat je het beste de stormshield kunt innemen op de naaimachine, als dat het enige probleem is, sommige paarden passen gewoon niks standaard dan ga je voor de next best..
Je kan ook een losse hals erover doen.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:36

je kunt ook een borstbeschermer om doen tegen de schuurplekken

Anoniem

Re: *help* ik zoek een passende regendeken voor arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:39

Westernshop?

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:42

shires deken, erg goed

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:59

In het verleden heb ik een russisch arabische merrie gehad. Ook toen had ik problemen met de pasvorm/bouw van een arabier.
Zenith dekens passen heel erg goed. En zijn eigenlijk speciaal gemaakt voor dit soort paarden. Vaak te koop bij vooral westernshops (uhg verkoopt ze volgens mij ook). Enig nadeel is dat deze dekens geen borstsluting hebben dus echt in het geheel over het hoofd gehaald moeten worden. Met als voordeel dat de paarden geen schuurplekken krijgen van de borstsluiting.
Ik heb ook goede ervaringen met de horsewaredekens. Vooral wbt de Rhino-uitvoering. Deze dekens liggen ook erg goed, maar zijn vaak wel iets te ruim. Een bokker met de naam horseware verkoopt deze dekens en geeft goede informatie.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:49

Bedankt voor alle info tot nu toe!
Ik zal de genoemde dekens gaan google'en

@heidi zo'n borstbeschermer heb ik gehad, hielp voor de borst maar heeft schuurplek op rug veroorzaakt!
De elastieke band die om de buik gaat heeft waarschijnlijk zitten schuiven waardoor ze nu met een litteken loopt... heb er dus helaas geen goede ervaring mee (in mijn geval) :n
maar bedankt voor het meedenken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:17

B_r_e_n schreef:
Bedankt voor alle info tot nu toe!
Ik zal de genoemde dekens gaan google'en

@heidi zo'n borstbeschermer heb ik gehad, hielp voor de borst maar heeft schuurplek op rug veroorzaakt!
De elastieke band die om de buik gaat heeft waarschijnlijk zitten schuiven waardoor ze nu met een litteken loopt... heb er dus helaas geen goede ervaring mee (in mijn geval) :n
maar bedankt voor het meedenken.

Mijn paardje had dat ook een drukplek achter de schoft van die bh :(:)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:23

Mijn arabiertjes hier dragen een deken van Decathlon of Pagony. Zitten goed en geven geen schuurplekken :-)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:23

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:28

Wat dacht je van Amigo? of die van Luba dekens, ze hebben beiden superpasvormen, tenminste wel voor mijn arabier. Dat van de Harry Horse is inderdaad zo dat de hals te ruim/laag is waardoor t trekt aan de voorboeg en schuurt aan de mannen bovenin. Je moet dekens nemen met een nylonen voering dan heb je nooit meer schuurplekken.

Mijn paard draagt de dekens ook gewoon 24 u per dag en loopt ook ermee zoveel mogelijk buiten en nooit een schuurplek te bekennen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:37

mijn arabier heeft nu een QHP deken om, ook een 0 grams regendekentje. Deze heeft een mooie borstsluiting, loopsplitten en sluit net iets over de schoft. hij is voor mijn paardje net iets te lang aan de achterkant, maar een maat kleiner zou weer te klein zijn rond de schoft/schouders :+ Ook een Amigo deken kan ik aanbevelen :j

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:47

Ik heb voor mijn arabiertje de Rhino en Rambo wugs. Deze liggen super. Van andere dekens zoals Bucas e.d. kreeg hij ook schuurplekken. De Wugs hebben een halve hals en daardoor regent het ook niet in en ze drukken niet op de schoft.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:59

Mijn paardje heeft altijd de amigo 0grams deken.
Die liggen echt goed en door dat speciale singel systeem blijven ze goed liggen. :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:02

Je moet een horsewaredeken nemen met een gekruisde sluiting voor. Had hetzelfde probleem en heb nu voor allemaal een rhinodeken met kruissluiting voor ipv rechte sluiting en dat is echt de oplossing.. Pb anders eens met Josie hier op bokt, die verkoopt die dekens en ik weet zeker dat je er met haar wel uit komt.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 00:07

Thanx allemaal, ben echt super blij met zoveel adviezen !!!

Haha en idd Josie weet er alles van, we zijn al aan het pb´en :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:08

Bij de mijne regende het ook altijd in (paint) en ik heb hem nu een halve hals deken van nika (http://www.nikahorseproducts.nl/) gekocht. Super. Het regent niet meer in (alleen worden zijn manen iets dunnen waar de hals stopt, maar dat vind ik niet zo erg. Deken ligt goed en schuurt niet, ook niet bij de schoft.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:13

Ik had hetzelfde probleem met mijn arabische merrie. Ik had een pagony regendek 0 gram maar die sloot bij de schouders niet mooi aan dus bij hevige regen liep het door, soms zover tot haar buik. Ik heb nu een Amigo deken en daar heb ik dit probleem niet bij, ook niet bij de hevige regen van afgelopen week. Ik vind de deken ideaal omdat hij wat hoger sluit, ook al heeft hij rechte sluitingen.

Ik had een HH winterdek 200 gram maar die vond ik juist erg trekken bij de schoft en schouders en toch niet mooi aansluiten. Met regen dus weer hetzelfde probleem en schuurplekken omdat de deken niet goed lag. Nu heb ik een Rhino wug, dus een deken met een kleine hals. Deze sluit heel mooi aan, geen last van geschuurde manen en dus ook geen problemen meer met doorlopen in de regen.

Ik ben dus erg te spreken over de pasvorm (en kwaliteit) Horseware dekens, voor mij niks anders meer. Ook vind ik de binnenkant erg fijn want de dekens blijven beter liggen dan fleece gevoerd (schijnt vaak te schuiven) en er blijven ook weinig haren aan hangen. Die wug heb ik via Josie, die Amigo met een vriendin met 2 paarden gekocht bij 2=3 actie van EJ maar anders had ik zeker bij Josie besteld. Goede service!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:07

Misschien van sectolin?
Schuurplekken hou je toch denk ik ;)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:18

Ik heb ook een arabische merrie met flinke borst (ook een rus ;) ). Bucas lag op mijn haf heel goed, bij haar eigenlijk voor geen meter :o
Horseware is het enige wat ik mooi vind zitten, en dan met name de Rambo met V-sluiting aan de voorkant. Hele winter opgehad vorig jaar, geen enkel schuurplekje. Amigo zit ook wel aardig, maar lijkt wat krapper aan de voorkant.
De binnenvoering van horseware dekens is ook glad nylon, dat helpt al tegen schuurplekken.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:06

Misschien is dit iets voor je:

Een waterdichte ademende Regendeken met het gemak van een normale staldeken. De schuine hals lijn bedekt de borst en de schoft tot aan het begin van de manen en bedekt de manen niet. Volgens het Gepatenteerde V-Free ontwerp gevormd, hierdoor ligt de deken niet strak op de Schoft waardoor er geen schuurplekken ontstaan.
De pasvorm is als de Zenith staldekens welke heel vaak voor arabieren worden gebruikt. (Deze zijn van dezelfde fabrikant)

Stormshield® New Briton Bellyband Regendeken
Deken met 2 gespen aan de voorkant en een buikflap
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=400

StormShield® Versatility Regendeken
Deken met een gesloten voorkant en kruissingels
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=407

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:13

Dochter heeft ook een arabier en had hetzelfde probleem met dekens. Rambo lag niet goed, schoof naar achter en hing op de schoft. Uiteindelijk zijn we op de Weaterbeeta terecht gekomen. Die zitten erg goed, netjes om zijn hals, regent niet in, veroorzaakt geen schuurplekken, mooie grote staartflap. Wat ook prettig is bij die dekens, is dat je de halsopening behoorlijk kan varieren (kan bij meer dekens, dat wel). Het vervelende is dat ze wel behoorloijk prijzig zijn. Maar wel goede kwaliteit. Zij heeft nu de 0 grams en 200 grams dekens.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:16

Hebben jullie wel eens gekeken naar de deken Turtle Neck? Deze deken is te koop bij Euro-horse. De deken heeft een elastische hals. Ik vind het een goede deken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:03

Ik denk ook aan weatherbeeta.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:15

Ben echt oprecht blij met alle meningen/ervaringen, bedankt iedereen!

De horseware dekens komen vaak voorbij, dat lijkt een goed teken te zijn!
Ben aan t pb'en m.b.t deze dekens.

Maar ga toch ook de rest ff google'en

@ Mathilde de 1e stormshield die je noemt is degene die ik heb.
Helaas is die dus erg bloot bij haar schouders en staat af waardoor hij enorm inregend.
Ook ligt hij op de schoft.
Ze heeft hem vorige winter op gehad en ik haalde hem een paar dagen geleden uit de kast,
en met de regen van gister en vandaag lekt hij bij de banden die over de rug lopen (van de buikflap)