Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Colway schreef:Het proberen waard toch?
Citaat:Ik weet het niet zo... Als ze in een kleine ruimte ruzie met elkaar krijgen, dan zijn de verwondingen veel erger dan in een grote stal of op de wei. Een stal van 3x3 is niet geschikt voor meer dan 1 paard. Wanneer er iets lekkers of interessants is in een van de stallen zal de leidster daar naar binnen willen. Als er dan al een ander paard in staat kan die nergens heen. Zo kunnen er echt rake klappen vallen. Als het mijn paarden waren zou ik het niet durven.
Als je het echt zo lastig vindt om met elk paard apart naar de wei te wandelen, maak dan gewoon dat draadje en zet 's morgens de stallen open zodat ze zelf naar de wei kunnen gaan. Daarna doe je de staldeuren gewoon dicht.
Cassidy schreef:Op de manege waar ik vroeger reed, had ieder paard zijn eigen box.
De paarden stonden achter de manege op het land.
Als ze naar binnen moesten, ging het hek open en wandelden ze een voor een rustig aan de stal in.
Soms stond er een paard in een verkeerde box te eten, maar dat was snel genoeg weer geregeld.
Maar dit was aan het eind van een dag in een paddock, en er lag voer in de bak.
Hoe de reactie van de paarden gaat zijn als je ze de hele dag de kans geeft om de stal in en uit te lopen zul je zelf moeten bepalen.
Ze maken alleen wel een potje van hun stal zo. Als je dat er voor over hebt....
sofieenuniek schreef:Het is inderdaad misschien een goed idee om de stallen terug dicht te doen, maar gezien ik geen schuilhok heb is het probleem van het schuilen dan weer niet opgelost.