Wat voor bedrag moet ik aan de leaser vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Wat voor bedrag moet ik aan de leaser vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:15

Hallo,

Ik ben rond aan het kijken voor mijn eigen paard.
Nu weet ik dat ik niet elke dag naar mijn paard toe kan gaan, daarom zoek ik een leaser voor 3 a 4 dagen per week.

Het paard:

Het zal een fries of kwpner worden, waar beginnende ruiters op kunnen stappen die niet schrikt, fijn op buitenrit is wedstrijd ambitie heeft schofthoogte 1.55 tm 1.65 waar je op kan stappen met een krukje etc.

De stalling:

Er is een binnen en buitenbak aanwezig, op de stal is van allerlei aanwezig en mesten en voeren doet de stal.
Binnen 2 minuten stap je het bos in (vind ik zelf erg bijzonder hier in Friesland)

Zelf vind ik 100 euro erg reeël, wat vinden jullie?

ELpatcho

Re: Wat voor bedrag moet ik aan de leaser vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:18

Waarom wil je er geld voor hebben? Wees blij dat iemand jou paardje aandacht wilt geven omdat je dat zelf niet doet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:19

Hoe weet je nu al dat het voor het paard nodig is dat er elke dag iemand komt om te rijden?
Heb je het geld van de leaser nodig voor onderhoud?
Zijn er in de omgeving genoeg mensen die willen leasen?
Ik zou 100 euro teveel vinden.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:20

Waarom ga je zelf niet een paardje leasen als je maar voor 3 dagen tijd voor een paard hebt? Een paard heb je elke dag.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:21

100 euro is een bedrag, veel mensen rond deze tijd gaan dat er niet voor betalen. Ik zou rondkijken, wil niemand het betalen dan zul je moeten zakken! Kan je een paard zelf betalen? Dan zou je opzich niet zo'n bedrag te hoeven vragen. Want als je het van de 100 euro moet hebben moet je geen paard nemen

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:21

Ik vind dat zelf erg reeël, voorheen ook verzorg paarden en lease paarden gehad waarvoor ik ook moest betalen.
En dan was het meestal op een stal met in de winter een bevroren rijbak, en ik mocht erg weinig met de paarden en verder was er ook geen uitrij mogelijkheid.

Nu koop ik mijn eigen paard en zet ik hem/haar op een mooie stal waar je het gehele jaar kan rijden, ze mogen van mij het bos in stappen op wedstrijd gaan.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:22

Voor 4 dagen in de week vind ik 100 euro reeël. Maar het ligt er ook aan wat je van de leaser verwacht. Iemand die zo nu en dan in de bak wil hobbelen en een buitenritje wil doen gaat het minder snel betalen dan iemand die echt zelf ook wedstrijd ambities heeft en echt serieus wil trainen met het paard.

Overigens vind ik wel dat als je van te voren al weet dat je er 4 dagen in de week niet kan zijn, dat je nog is moet heroverwegen of je een paard wilt. Is er zelf 1 leasen niet makkelijker dan? Er zit dan weinig verschil in.

quartel

100 euro is hzeker wel reeel :j
Zeker omdat en bijrijder alleen maar hoeft te komen voor de lusten en niet voor de lasten zoals vervelende klusjes ;)
Veel bijrijders hier op bokt denken dat ze je helpen maar vergeten vaak dat zij diegene zijn die rijden willen!!
En voor niets gaat de zon op hoor :D

ivy_power89

ELpatcho schreef:
Waarom ga je zelf niet een paardje leasen als je maar voor 3 dagen tijd voor een paard hebt? Een paard heb je elke dag.

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Waarom wil je dan per se een paard hebben?
Buiten dat, als je op zo'n manier denkt dat je een leaser nodig hebt, vind ik dat jij de leaser mag betalen als andersom!

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:23

ik vind dat ook een heel normaal bedrag!!!
hoop dat je een goede vind ....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:24

quartel schreef:
Zeker omdat en bijrijder alleen maar hoeft te komen voor de lusten en niet voor de lasten zoals vervelende klusjes ;)
Veel bijrijders hier op bokt denken dat ze je helpen maar vergeten vaak dat zij diegene zijn die rijden willen!!

Ik vind het raar dat je een paard wilt en nu al weet niet eens 5 dagen in de week te kunnen gaan. Nou een verzorger heb ik echt niet nodig. Ik werk, zit op school in eindexamenjaar en toch ga ik elke dag. Hoe doe ik dat toch _/-\o_

Edit: én hij staat niet om de hoek!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:27

jij zou degene moeten betalen???? ze komt voor jouw gemak jouw paard rijden omdat jij niet kan.
paardenrijden voor andere is ook een beroep.

en precies wat de andere zeggen, als je het niet kan betalen zul je of een andere stal moeten zoeken die wel te betalen is voor je of geen paardje nemen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:27

Bedankt voor jullie reactie's

Ik kan het prima betalen, maar omdat ik voorheen ook diverse lease paarden heb gehad waar ik ook fors voor betaalde en dan er over gesproken wat ik ermee mocht doen vind ik 100 euro voor dat wat ik aanga bieden reeël, maar wou dus ook graag jullie mening horen wat zouden jullie er voor vragen?

De gene die hem/haar zal gaan leasen hoeft van mij niet dagelijks te rijden maar vind het fijn dat hij/zij elke dag toch even aandacht krijgt en lekker door de handen word gehaald en eventueel gelongeerd word etc

Ik zou er 7 dagen per week heen kunnen maar zit 3 dagen met mijn studie erg krap en voor die 3 dagen zou ik het fijn vinden dat iemand mijn paard extra aandacht geeft en in mijn regio is het redelijk in trek om een paard te leasen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:28

xxMaxx schreef:
quartel schreef:

Ik vind het raar dat je een paard wilt en nu al weet niet eens 5 dagen in de week te kunnen gaan. Nou een verzorger heb ik echt niet nodig. Ik werk, zit op school in eindexamenjaar en toch ga ik elke dag. Hoe doe ik dat toch _/-\o_

En ik heb een pensionklantje die eind examen Gymnasium deed en daarna ook nog deelnam aan de NK, pony aangespannen.
En beide keren met hele goede cijfers thuiskwam.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:29

xxMaxx schreef:
quartel schreef:

Ze zoekt iemand voor 3 of 4 dagen, niet 5. En een verzorgster kan een hele mooie aanvulling zijn. Als je zelf wat minder tijd hebt voor je paard en je kunt iemand anders blij maken, dus het paard als het ware delen, is dat toch alleen maar mooi. Dan kunnen twee mensen ervan genieten. Hoeveel mensen hebben niet een paard op een stalling staan die ook maar 3/4 dagen tijd hebben voor hun paard en geen verzorger hebben...? Dat moet iedereen toch zelf weten? TS, ik vind 100 euro heel netjes, als je bedenkt dat diegene 3/4 dagen een eigen paard heeft :) Zoals quartel aangeeft, wel de lusten, niet de lasten. Prima toch? :) Succes met de zoektocht naar je eigen paard (en succes met de zoektocht naar een passende verzorger :).

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:30

Tja iedereen heeft even veel tijd, het is prioriteiten stellen hoe je het invult.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:32

Citaat:
Ze zoekt iemand voor 3 of 4 dagen, niet 5. .

als je 3 dagen niet kan, kom je zelf nog maar 4 dagen in de week ;). En ik vind het oprecht zonde van het geld van de TS zelf, als ze een paard aanschaft terwijl ze er zo weinig tijd voor heb. Het kost echt veel geld, terwijl je ook gewoon voor die paar dagen een leasepony kan nemen en na d'r studie kan ze weer voor een eigen paard kijken :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:33

Citaat:
Ze zoekt iemand voor 3 of 4 dagen, niet 5. En een verzorgster kan een hele mooie aanvulling zijn. Als je zelf wat minder tijd hebt voor je paard en je kunt iemand anders blij maken, dus het paard als het ware delen, is dat toch alleen maar mooi. Dan kunnen twee mensen ervan genieten. Hoeveel mensen hebben niet een paard op een stalling staan die ook maar 3/4 dagen tijd hebben voor hun paard en geen verzorger hebben...? Dat moet iedereen toch zelf weten? TS, ik vind 100 euro heel netjes, als je bedenkt dat diegene 3/4 dagen een eigen paard heeft :) Zoals quartel aangeeft, wel de lusten, niet de lasten. Prima toch? :) Succes met de zoektocht naar je eigen paard (en succes met de zoektocht naar een passende verzorger :).

Bedankt voor je reactie, zo denk ik er dus ook over!
Ik wou dus ook alleen het bedrag weten, vele meningen zullen toch verschillend blijven.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:34

Millanka schreef:
Citaat:
Ze zoekt iemand voor 3 of 4 dagen, niet 5. .

als je 3 dagen niet kan, kom je zelf nog maar 4 dagen in de week ;).

Klopt, ik las het fout. Dan nog, ik weet wel zeker dat er voldoende baasjes zijn die 'maar' vier dagen in de week met hun paard bezig zijn. Zolang je het beste voor hebt met je paard. Ik vind het uitgangspunt van de TS positief, zij zou het wel kunnen redden, maar dan wordt het krap. Dat is voor het paard ook niet fijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:34

Ariebren schreef:
xxMaxx schreef:

En ik heb een pensionklantje die eind examen Gymnasium deed en daarna ook nog deelnam aan de NK, pony aangespannen.
En beide keren met hele goede cijfers thuiskwam.

Precies en bij mij ook! Het lijkt alsof ik beter presteer met paard dan zonder haha +:)+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:36

@leonie, ik vind zelf als je een eigen paard hebt en maar 3 à 4 keer per week gaat, best weinig... Misschien wachten tot je klaar bent met je studie?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:36

Eigenlijk moet je al blij zijn met een goede bijrijdster. En als je dan 65 euro vraagt zodat je zeker weten goed iemand voor je paard hebt gevonden, zou ik blij zijn met die 65 euro :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:37

Of ik het er wel/niet voor zou betalen hangt af van de stalprijs die de eigenaar betaalt, wat ik met het paard mag en kan, en van de vrijheid die ik krijg.
100 euro voor 3 dagen vind ik erg veel, ik vind 75 echt de max. Vergeet niet dat hij/zij hiernaast waarschijnlijk ook nog wilt gaan lessen, dat komt er ook nog bij.

Hoeveel betaal je aan stalgeld?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:38

leonie1988 schreef:
xxMaxx schreef:

Never nooit dat ik nog een paard deel.... Gaat niet altijd even goed hoor!! Moet je het juiste persoon hebben

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:40

xxMaxx schreef:
@leonie, ik vind zelf als je een eigen paard hebt en maar 3 à 4 keer per week gaat, best weinig... Misschien wachten tot je klaar bent met je studie?

Ik snap je wel hoor, maar daarom is toch juist de aanvulling van een verzorger een heel goed idee? Na haar studie zal ze gaan werken.. Ik heb het nu soms drukker dan toen ik nog bezig was met mijn studie. Er blijven altijd redenen om het niet te doen, maar een eigen paard hebben is toch heerlijk <3 Ik heb alles over voor mijn paarden, maar het komt helaas wel eens voor dat ik geen tijd voor ze heb. Ik zie ze wel iedere dag, maar soms maar heel even. Dit komt bij mij weinig voor, daarom wil ik ook geen verzorger.

Maar goed, de TS vraagt niet of wij het wel of niet goed vinden dat ze 3/4 dagen naar haar paard gaat. Ze vraagt of de prijs reeel is :)