Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
momo_lover schreef:Pacht is een eigendomsrecht en mag ook hypotheek ect op genomen worden. Ik denk eerder dat je moet denken aan huur. Dat is een stuk minder rompslomp.
Maar henk hoe kom jij maar aan 600 meter afrastering bij 2 hectaren dan is 20.000 m2 grond. Dus dan heb je meer nodig klijkt mij
russel schreef:Ik zou de gemeente bellen.
Er is heel veel verschil in prijzen, omdat de kwaliteit van de grond nl heel erg belangrijk is. Wat heeft er altijd opgestaan, hoe is de afwatering, hoe is de soort grond. Dan kan van heel goedkoop tot heel duur zijn....de gemeente kan je vast de richtlijnen geven.
Ik zou eens tuinders gaan vragen in je omgeving en vragen wat zij van die grond vinden.
Als je het nog in moet zaaien, dan kost het wel een jaar of 2 eer je er een paardenweide aan hebt, omheinen is erg duur, ga maar eens rekenen hoeveel palen je nodig hebt. Loopt er een weg langs? Dan moet je ook nog hout hebben ipv lint voor de veiligheid, moet je water boren voor drinken?
Ga je een contractje aan voor je pacht? Weet wel dat je er altijd weer af gegooid kan worden als je alles in orde hebt op jouw kosten.[\quote]
Tjonge, als mijn buren met zoveel eisen kwamen dan zocht ik wel een makkelijkere huurder. Die zijn er toch ook zat.
Ik huur ook land van de buren, betaal netjes mijn huur en spreek ze wekeljks over van alles en nog wat. Het is zelfs zo dat ik laatst een paard verkocht ik niet meer binnen mocht komen van de buurvrouw. Zo gehecht was ze eraan geworden.![]()
Maar alle gekheid op een stokje, netjes op papier is natuurlijk altijd handig. Maar ik zou ze niet overdonderen met allerlei eisen en wetten.
Maar ik ken jouw buren natuurlijk niet![]()
Ik weet dat er gebieden zijn die een gentlemens agreement hebben dat als je moet omheinen en weideklaar moet maken, de 1e 2 jaar geen huur hoeft te betalen, beding dat ook!!
Succes, zorg dat je niet voor problemen komt te staan, als ze willen verkopen binnen korte tijd, dat er erfgenamen komen als het oude mensen zijn....beding 1e optie voor koop.
russel schreef:Was even wennen waar je reaktie stond.
Ik geef deze tip mee, omdat ik de verhalen ken van mensen die leergeld hebben betaald.
Vergeet niet dat iedereen in dit leven maar 1 belang heeft en dat is eigenbelang......dit soort zakelijke issues moet je gewoon goed regelen, heb je een buuf die dat niet wil, dan zou ik hem niet vertrouwen.
Besef je wel dat je een paar duizend euro armer bent eer je 2,5 hectare hebt omheind, onkruid gespoten, glad getrokken, ingezaaid, iets wat je een loonwerker moet gaan laten doen?? en dat je het eerste jaar nog niets hebt? Het gras moet uitstoeien en de wortels moeten zich gaan wortelen om een paardenwei te verkrijgen, dan is vers gezaaid gras niet iets waar je je paarden heel de dag op gaat zetten. Het aantal keren laten maaien moet je dan ook weer laten doen, eer je een echte goede wei heb.
Dan wil je wel zeker van je zaak zijn. Een vast grasland betrekken waar al omheining om heen staat, is een ander verhaal.