Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nadita schreef:Tja, toch wel 15 tot 18 uur. In de winter wat meer dan in de zomer.Wel zijn het buitenstallen met 2 luiken in de (te maken) stal van de Fries en eentje in de stal van de Haf.
In de winter staat de staldeur veel open en kunnen ze zelf in/uit lopen in een paddock..
pmarena schreef:Ik zou zelf de Fries sowieso niet een halve dag op gaan sluiten in een stalletje van 2,5 meter breed , ook al zou hij 10 meter lang zijn dan nog is dat namelijk vervelend smal met draaien en beperkt het de bewegingsruimte dus enorm. Laat je de stal open staan zodat ze nog kunnen kiezen of ze in de stal gaan staan of buiten bvb. in het zand kunnen gaan liggen , dan zou ik het weer geen probleem vinden.
Ik zou ook overwegen of ze inderdaad niet gewoon samen van de hele stal gebruik kunnen maken , dan hebben ze veel meer mogelijkheden en niet dat de Fries alleen maar in de lengte fatsoenlijk kan staan....
IMJ schreef:Dan moet de deur dus wel non-stop open. Nu heeft TS dat niet. Dat zou voor mij wel de voorwaarde zijn. Anders zou ik het niet zonder wand doen.
Tigra_ schreef:Mijne staat ook in een 2,5 x 4. Ze is wel kleiner als die van jouw, maar ik vindt het prima gaan hoor.
nadita schreef:Tigra_ schreef:Mijne staat ook in een 2,5 x 4. Ze is wel kleiner als die van jouw, maar ik vindt het prima gaan hoor.
Voor de Haf zal het ook geen probleem geven, maar ben bang dat het voor de Fries iets krap is de 2,5 meter....
In 3 x 3 hebben ze wel minder m2, maar dan gaat het omdraaien wel gemakkelijker.
Ben er nog niet over uit....
nadita schreef:Overdag zou dat wel kunnen. 's Nachts zou het dan om beurten kunnen. Op een kleine ruimte is de Fries nogal dominant. Overdag kan ik het oog erop houden....
Momenteel lopen ze overdag ook nog veel buiten.