Nee hoor, mijn paard houd zelf zijn benen netjes omhoog dus geen last van zere rug terwijl ik een hele zwakke rug heb.
Inoterry
Geplaatst: 08-09-11 16:51
Geen probleem meer mee, ik heb gewoon mijn paard goed opgevoed
mrjlnx
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-11 16:52
Oh wat heerlijk zeg! Mijne doet 2 voetjes heel braaf, en de andere 2 kosten me bijna 10 jaar van mijn leven.
@Inoterry, ik heb het paard niet zelf opgevoed:P dus doe nu maar een heroepvoedingsproces. Hij is al 14.
Leen
Geplaatst: 08-09-11 16:53
De mijne doet altijd flink zijn pootjes omhoog Hij kent ook de volgorde perfect, als ik even tussendoor een slokje water pak staat hij me aan te kijken op 3 benen "Ga je die andere nu ook nog doen of hoe zit dat?". Denk dat het er volledig vanaf hangt hoe je het je paard hebt aangeleerd.
8nnemiek
Geplaatst: 08-09-11 16:54
Die van mij wil de hoeven ook nog wel eens laten hangen, maar als je een beetje handig bent kun je ze gewoon tussen je benen vastklemmen of op je knie leggen
Koper
Geplaatst: 08-09-11 18:03
Je moet goed gaan staan. Iets door je knieën buigen en met een rechte rug en dan iets naar binnen (naar je paard toe) draaien. En de hoef zo veel mogelijk op je knie laten rusten. Dan heb je het gewicht op je onderlichaam ipv op je rug.
En daarnaast je paard corrigeren wanneer hij gaat leunen, hij heeft nog 3 andere voeten om op te staan. Het kan ook helpen om 'm zo neer te zetten dat hij die 3 hoeven goed kan gebruiken.
geen last van ik krap de hoeven nooit uit, of bijna nooit alleen als ik steentjes hoor. en dan geeft ze ze braaf, ik leg de hoef zelf op me knie zonder echt vast te houden.
hoefsmid zegt dat ik dat niet hoef, ze heeft prachtige hoeven en doe dit al haar hele leven zo ze is nu 11 nooit wat geks gehad.
Ik heb er ook geen last van. De paarden houden zelf hun hoeven omhoog. Alleen met mijn Belg is het soms wat zwaarder, maar ook hij heeft geleerd zijn hoeven netjes op te tillen en ze enigszins omhoog te houden.
bij mijn shetlander heb ik na alle hoefjes echt last van mijn rug. Dan loop ik eventjes gebogen
Klimop
Geplaatst: 08-09-11 21:13
Mijn 2 jarige heeft het me 4 maanden lang heel moeilijk gemaakt (toen we haar uit de opfok haalden was ze blijkbaar vergeten hoe je voetjes geeft ze heeft het volgens mij toch echt gewoon bij de fokker geleerd), ze sloeg/schopte als een wilde om zich heen (ze heeft een keer serieus m'n arm bijna gebroken ), ging met haar volle 400 kilo op je hangen of verdomde het gewoon haar voet op te tillen... wat een drama Gelukkig ben ik een doorzetter en heel consequent als het nodig is dus tegenwoordig tilt ze netjes d'r voeten op (zowel naar voor als naar achter voor als de hoefsmid komt, die werd de eerste keer ook in elkaar geschopt namelijk ) en weet ze dat als ze gevaarlijk tegen mij wordt, ik ook heel gevaarlijk tegen haar kan zijn
Hier wordt wel eens een achterbeen naar alle kanten gezwaaid, dus dat is ook wel iets wat ik eng vind. Maar ik wil het nu gewoon consequent proberen, dan maar niet elke dag allemaal. Maar mijn rug is na vandaag echt helemaal aan gort omdat ik zonodig alle 4 wilde doen.
Bij het paard dat ik rij kun je zijn achterbenen zo in de rust stand zetten, hij blijft dan zo staan totdat ik zijn hoeven uitgekrabt heb of zijn stiften heb ingedraaid. Ik hoef dus niets te tillen (alleen zijn voorbenen). Ik zie mensen op wedstrijd vaak vreemd kijken
Mijn fjord kent ook de volgorde. Ik moet het ook afmaken, anders blijft hij zijn beentje geven. Ook ik vind het voor mijn rug niet fijn hoor. En mijn fjord is braaf met voetjes/