hoe kan ik geld verdienen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

hoe kan ik geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:14

ik krijg eindelijk binnekort een pony
mijn vader betaaldt de stalling de verzorging en samen doen we het voer maar hij koopt ook de pony maar dus daarom moet ik haar spullen kopen
ik heb al 20 euro en er zit minsten 230 eruo in mijn spaarpot maar de kosten van haar spullen zijn 321 euro
ik kan niet gaan werken aangezien ik 10 ben
maar hoe kan ik nou genoeg geld verdien voor zijn spullen en extratjes ?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:18

toch werken??? :+
kleine klusje, auto wassen stofzuigen etc.

IJp

Re: hoe kan ik geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:19

Vragen of je bij je ouders klusjes kan door tegen misschien iets van een vergoeding?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:20

oek ik heb nou al geregeld dat als ik mijn kamer opruim dat ik 5 euro per week krijg

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:22

voor je eigen kamer op te ruimen???
sorry maar dat vind ik eigenlijk wel gek hoor :=
kan je bij je opa en oma in huis helpen met opruimen/ schoonmaken?
of ooms en tantes. auto's in de straat wassen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:25

Vraag aan familie of ze kleine klusjes voor je hebben die je kunt doen tegen een klein bedrag, vertel er gelijk bij dat het is om spullen voor je pony te kopen, vaak willen ze je dan wel helpen en geven soms nog een bedrag extra.
Verder kun je misschien naast je kamer opruimen andere klusjes doen voor je ouders waarvoor ze betalen. Ik neem aan dat ze je betalen voor je kamer opruimen zodat je sneller de spullen kunt kopen voor je pony, om je zo een beetje te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:26

Ik ging vroeger met vriendinnetjes altijd in onze straat bij deuren langs en dan vragen of we in ruil voor wat geld een klusje mochten doen. :j
Bijv. stofzuigen of in de tuin iets doen.
Ook gingen we af en toe met lootjes langs.. dan hadden we allemaal kleine prulletjes ingepakt en dan konden mensen in de straat voor een klein bedrag een lootje kopen en kregen ze iets terug.
Het verdiend natuurlijk niet veel, maar elk beetje is mooi meegenomen toch? :)
Succes!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:28

Jilletje schreef:
voor je eigen kamer op te ruimen???
sorry maar dat vind ik eigenlijk wel gek hoor :=
kan je bij je opa en oma in huis helpen met opruimen/ schoonmaken?
of ooms en tantes. auto's in de straat wassen.

ja maar mijn kamer is altijd een trope en ik ruim het nooit op

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:28

KoudbloedKim schreef:
Ik ging vroeger met vriendinnetjes altijd in onze straat bij deuren langs en dan vragen of we in ruil voor wat geld een klusje mochten doen. :j
Bijv. stofzuigen of in de tuin iets doen.
Ook gingen we af en toe met lootjes langs.. dan hadden we allemaal kleine prulletjes ingepakt en dan konden mensen in de straat voor een klein bedrag een lootje kopen en kregen ze iets terug.
Het verdiend natuurlijk niet veel, maar elk beetje is mooi meegenomen toch? :)
Succes!

ja oke dat is een goed idee

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:30

Wat ga je doen als je pony ziek wordt?
Nog een paar jaar doorsparen en zorgen dat je genoeg geld bij elkaar hebt zou beter zijn......

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:33

kaatje77 schreef:
Nog een paar jaar doorsparen en zorgen dat je genoeg geld bij elkaar hebt zou beter zijn......

Zoals het op mij overkomt, betaald haar vader eigen bijna alles. (dus neem aan ook als ze ziek word)
Ik denk alleen dat haar vader zoiets heeft van het is niet dat ik je alles zomaar wil geven, je moet er zelf ook wel een beetje voor werken. Wat ik persoonlijk niet iets onredelijks vind.

Maar dit is zoals ik het verhaal begrijp.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:33

kaatje77 schreef:

:roll: Het meisje is 10.. ik neem aan dat haar ouders ook hun verantwoordelijkheden nemen.
Dat ze nou zelf de spulletjes voor een pony bij elkaar moet sparen (wat ik trouwens super vind) wil toch niet meteen zeggen dat ze haar eigen da rekeningen moet betalen?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:36

C_arola schreef:
Vraag aan familie of ze kleine klusjes voor je hebben die je kunt doen tegen een klein bedrag, vertel er gelijk bij dat het is om spullen voor je pony te kopen, vaak willen ze je dan wel helpen en geven soms nog een bedrag extra.
Verder kun je misschien naast je kamer opruimen andere klusjes doen voor je ouders waarvoor ze betalen. Ik neem aan dat ze je betalen voor je kamer opruimen zodat je sneller de spullen kunt kopen voor je pony, om je zo een beetje te helpen.

ja dat doen ze ook maar bij mijn vadr ka ik geen klusjes gaan doen omdat hij alle andere dingen moet betalen
en @debbie mijn vader neemt ook een beetje de verantwoordelijk en ik vindt oook dat ik zelf de spullen moet betalen wat eigenlijk niet van mijn vader hoeft maar dat wuil ik een ik spaar ook gewoon door

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:59

Krijg je zakgeld? Dat iedere week opsparen, verder mag je nog niet officieel werken, dus je zult het van de klusjes moeten hebben. Gewoon de buurt afgaan en familie. Ouders zou ik niet voor geld dingen doen, aangezien die straks al genoeg aan je paardje moeten betalen. Succes!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:17

esmee_2001 schreef:
oek ik heb nou al geregeld dat als ik mijn kamer opruim dat ik 5 euro per week krijg

5,00 euro voor je eigen kamer, dat heb je super voor elkaar.
Wellicht kun je ook meer klussen doen?

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:22

Weet niet vanaf wanneer (welke leeftijd) je folders mag bezorgen, als je er te jong voor bent vraag je je moeder om een wijkje te nemen (op haar naam) en dan doe jij de folders en verdien je wat centjes bij. Heb zo zelf jaren lang m'n eerste pony bekostigd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:25

Ik vind een folderwijk wel een beetje heftig voor iemand die 10 is. Ze hebben die leeftijdgrens niet voor niks gemaakt, het is een hele verantwoordelijkheid een vaste wijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:51

Je hebt 230 euro in je spaarpot, hoe heb je die gespaard en hoe lang heb je er over gedaan?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:06

heitje voor karweitje.. :D dan kom je al een heel eind:D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:08

Autowassen voor vrienden en familie voor wat geld, of grasmaaien/onkruid trekken. Kun je vast wel een paar euro per uur voor krijgen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:11

Moet je die 321 euro in 1 keer uitgeven? De winter staat voor de deur en afhankelijk van je stalling kan rijden dan onmogelijk blijken. Ook is aan de hand een band opbouwen met je pony voordat je gaat rijden een goede keuze. Dan zou kosten voor een zadel (grootste post) wat verder in de toekomst komen.

10 jaar en zelf geld bijdragen is lastig. Werk is er voor die leeftijd eigenlijk niet (gelukkig maar), hebben je ouders of rest van de familie geen suggesties?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:32

Wat leuk dat je een eigen pony krijgt! Op jouw leeftijd verdiende ik vroeger wat geld bij door auto's te wassen of klusjes in en om huis te doen thuis of bij buren. Succes!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:37

Straks met je goede rapporten langs de familie? Ik kreeg in ieder geval van de opa's en oma's altijd wel een kleinigheidje daarvoor :)
En inderdaad, kleine klusjes doen voor je familie. En wat leuk dat je een pony krijgt!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 23:11

met raporten gaat wel lukken ik sta gemideld een 9,3 dus dat zit wel goed maar niemand heeft sugesties en ik mag geen folderwijk heb er net naar gevraagt maar mijn moeder las ook dat het maaar heel weinig verdiendt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:19

esmee_2001 schreef:
met raporten gaat wel lukken ik sta gemideld een 9,3 dus dat zit wel goed maar niemand heeft sugesties en ik mag geen folderwijk heb er net naar gevraagt maar mijn moeder las ook dat het maaar heel weinig verdiendt

Wauw, dat zijn pas mooie cijfers! Ga zo door meid! Ik denk dat je je er niet al te druk om moet maken. Je ouders weten ook wel dat je nog niet mag en kan werken, en waarschijnlijk helpen ze je heus wel als je echt iets nodig hebt. Tot die tijd gewoon rustig aan doen, niet alles tegelijk kopen en je verjaardags en zakgeld opsparen. Genieten van je pony, en als je wat ouder bent kan je er meer leuke dingen voor kopen!