Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordnina schreef:Ik zou het gewoon doen. Eventuele nieuwe paarden die vervelend doen kun je ook in de achterste stal plaatsen. Zo heb je er in principe geen last van.
Andere optie wellicht is om geen gangpad te maken maar een buitendeur met 2 halve deuren. Dan loop je met je paard buitenom en pak je ook het voordeel van veel frisse lucht en veel vrij uitzicht.
colette_007 schreef:Ik weet niet hoe lang die nekken v jou paarden zijn.... Maar 2m lijkt me meer dan voldoende
it_is_me schreef:colette_007 schreef:Ik weet niet hoe lang die nekken v jou paarden zijn.... Maar 2m lijkt me meer dan voldoende
2 meter lijkt heel wat, maar ik denk dat dat in de praktijk nog wel tegen valt. Wanneer de paarden zowel links als rechts hun hoofd boven het gangpad laten hangen, dan komen ze aardig dicht bij elkaar en dan kan jij er tussendoor slalommen. Hier aan huis hebben we een haflinger staan, die erg lomp kan zijn. Regelmatig hangt die met zijn hoofd over de stalwand heen en die gaat echt niet zomaar aan de kant. Probeert vaak ook een plukje mee te pikken als ik met het voer langsloop. Dus dan toch liever afgesloten stallen of met de mogelijkheid om het af te sluiten, want het ene paard is het andere natuurlijk niet.