Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:gewoon open snijden en losmaken,,,,,,je hebt met een gewikkelde baal echter geen hooi maar voordroog kuil te pakken....
Angela schreef:Ik heb vorig jaar in de winter grote 1,20 rondbalen gehad. zijn zo'n 3 a 400 kilo. met 2 paarden was het in anderhalf a twee weken op. Gewoon het hele pak in de paddock (met loopstal) gezet, aan de bovenkant open gesneden en laat maar eten. Zeker gezien de extreme kou van toen, echt ideaal.
Brainless schreef:papagroom schreef:gewoon open snijden en losmaken,,,,,,je hebt met een gewikkelde baal echter geen hooi maar voordroog kuil te pakken....
Dat hoeft niet.
Ik heb nu ook (kleine) hooibalen laten wikkelen, zodat ik het buiten op kan slaan.
Vorig jaar heb ik grote balen laten maken (incl. wikkelen), en dit was ook al hooi.
Brainless schreef:papagroom schreef:gewoon open snijden en losmaken,,,,,,je hebt met een gewikkelde baal echter geen hooi maar voordroog kuil te pakken....
Dat hoeft niet.
Ik heb nu ook (kleine) hooibalen laten wikkelen, zodat ik het buiten op kan slaan.
Vorig jaar heb ik grote balen laten maken (incl. wikkelen), en dit was ook al hooi.