Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyce B schreef:Ik voerde gewoon bij het natte weer meer hooi bij in de wei, dus ook wanneer er nog ruim voldoende gras was. Nu mogen 2 van de 3 maar kort op de wei ivm dieet en herstellende van hoefbevangenheid dus worden ze al continue bijgevoerd.
Als ik jou was zou ik gewoon kijken naar hoe nat het begint te worden. Daar kijkt de stalhouder immers ook naar... Wordt het gras kort en beginnen ze de wei stuk te lopen, dan is het zeker tijd om te beginnen met bijvoeren en evt. 's nachts op stal. Maar kunnen ze niet ;s nachts op de paddock met kuil? Dan lopen ze nog wel 24/7 buiten...
)plekken zelfs kniehoog.
van 24 uur gras naar overdag gras en 's nachts kuil.
en als het moment daar is dat ze helemaal niet meer op de wei mogen dan gaan ze overdag op de paddock en 's nachts op stal.

Dat is wel fijn dan , dan kun je er voor kiezen of die van jou met de 3 "stalpaarden" mee gaat op stal 's avonds , of met de 2 "weidepaarden" buiten blijft 's nachts , dat is is wel mooi !
die van mij staat ook nog 24/7 buiten in de bagger..
De winterperiode begint al snel helaas....... Het is ook wel eens eind november geweest (eeuwen geleden lijkt het wel), vorig jaar kwamen ze half oktober al naar stal vanwege het natte weer. Had gehoopt dat het dit jaar wat langer zou zijn, maar ik heb er een hard hoofd in. Ze zjin wel eerder naar buiten gegaan overigens, normaal stonden ze begin mei pas 24/7, nu al midden april paar weekjes eerder.
Ze had het helemaal gehad op het land, ze rende bijna over mij heen haar stal in en ik moest haar 's avonds bijna het weiland weer in schoppen (en ja, er was echt nog genoeg gras en haar vriendinnen stonden er ook allemaal). Balen maar het is niet anders, hopelijk word het volgend jaar wat beter zodat ze langer 24/7 buiten wil staan. Overigens wordt ze overdag gewoon op het land gezet en ik haal haar dan 's avonds weer binnen