welke dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

welke dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 16:54

hoi
sorry als dit verkeerd staat
maar mijn vraag was ik krijg binnekort een e-pony maar welke dekens heb ik nodig
ik dacht zelf an deze deken
winterdeken
en zweetdeken

KletsKoekje

Re: welke dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:56

vliegendeken? Mijn paard heeft erg last van vliegen en snel giga bulten, dus mag een vliegendeken niet ontbreken.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 16:57

KletsKoekje schreef:
vliegendeken? Mijn paard heeft erg last van vliegen en snel giga bulten, dus mag een vliegendeken niet ontbreken.

oke maar is dat heel erg noodzadelijk

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:00

En als je het je kan veroorleven is het heel handig om een overgangsdeken te hebben, dus bijv. een 100 grams gevoerde deken en als winterdeken (ligt er aan hoe je je paard houdt.. stal/weide...) een 250 grams of 300grams deken. Zelf geef ik altijd de voorkeur aan waterdichte dekens aangezien mijn paarden dagelijks naar buiten gaan.

Een regendeken zonder voering is ook handig.
Kijk maar eens op marktplaats of hier bij de advertenties, zijn vaak goede 2e hands dekens voor een zacht prijsje te koop.

Succes iig en veel plezier van je pony!!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:01

Het hangt er vanaf hoe erg je je paard in de winter in het haar wil hebben, maar als je je paard niet erg in het haar wil hebben zal ik toch rond de 400 gram gaan zitten.
Deze dekens lijken mij handig:
- vliegendeken met hals :o
- fleecedeken met of zonder hals(is maar net wat je zelf wil)
- winterdeken 200gram(voor de overgang naar de dikke winterdeken)
- winterdeken 300/400gram.

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje is :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:04

Janine001 schreef:
Het hangt er vanaf hoe erg je je paard in de winter in het haar wil hebben, maar als je je paard niet erg in het haar wil hebben zal ik toch rond de 400 gram gaan zitten.

Het ligt er wel een beetje aan of je paard 24/7 buiten staat? Of maar een paar uur per dag?
Ik heb voor mijn paard dat 24/7 in een loopstal staat:
- Zweetdeken
- Regendeken met fleece gevoerd
- 200 grams waterdichte deken
- 350 grams winterdeken, ook waterdicht.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:06

Ja inderdaad, dat maakt inderdaad wel verschil, en ook of je je paard scheert :P

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:06

biancaroze schreef:
En als je het je kan veroorleven is het heel handig om een overgangsdeken te hebben, dus bijv. een 100 grams gevoerde deken en als winterdeken (ligt er aan hoe je je paard houdt.. stal/weide...) een 250 grams of 300grams deken. Zelf geef ik altijd de voorkeur aan waterdichte dekens aangezien mijn paarden dagelijks naar buiten gaan.

Een regendeken zonder voering is ook handig.
Kijk maar eens op marktplaats of hier bij de advertenties, zijn vaak goede 2e hands dekens voor een zacht prijsje te koop.

Succes iig en veel plezier van je pony!!

oke dankjewel

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:06

Janine001 schreef:

oke bedankt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:12

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:16

eeh... geen deken?
Het hangt ervan af hoe je je pony gaat huisvesten en wat je ermee wilt doen. Maar in principe hebben veel pony's geen deken nodig.
Die van mij hebben er geen, twee hebben alleen een eczeemdeken (helaas).

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:18

esmee_2001 schreef:
ik heb nog een vraagje
ik zag dit deken op ponypret http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... 00982-0094
maar daar staat bij dat het als fleece en zweetdeken kan worden gebruikt moet ik er dan nog een andere zweet of fleecedeken bij kopen

Nee, de fleece deken gebruik je als zweetdeken, maar kan bijv. ook gebruikt worden op transport in de trailer. Zweetdekens kun je ook krijgen van wol.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:35

marionblo schreef:
eeh... geen deken?
Het hangt ervan af hoe je je pony gaat huisvesten en wat je ermee wilt doen. Maar in principe hebben veel pony's geen deken nodig.

helemaal geen dken lijkt mij niet goed aangezien ik het hele jaar door wil rijden

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:35

biancaroze schreef:
esmee_2001 schreef:
ik heb nog een vraagje
ik zag dit deken op ponypret http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... 00982-0094
maar daar staat bij dat het als fleece en zweetdeken kan worden gebruikt moet ik er dan nog een andere zweet of fleecedeken bij kopen

Nee, de fleece deken gebruik je als zweetdeken, maar kan bijv. ook gebruikt worden op transport in de trailer. Zweetdekens kun je ook krijgen van wol.

oke dankje

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:39

zweet/ fleecedeken is volgensmij hetzelfde.
Je kan eventueel ook overwegen een vliegendeken te nemen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:39

esmee_2001 schreef:
marionblo schreef:
eeh... geen deken?

helemaal geen dken lijkt mij niet goed aangezien ik het hele jaar door wil rijden

In je profiel staat dAt je ook een shet wilt, wil je hier het hele jaar door op rijden?? :oo

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:45

esmee_2001 schreef:
marionblo schreef:
eeh... geen deken?

In je profiel staat dAt je ook een shet wilt, wil je hier het hele jaar door op rijden?? :oo[/quote]
op de shet niet maar ik weet niet zeker of ik er wel een shet bijpak

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:31

Het belangrijkste vind ik toch een winterdeken (staldeken kan ook) en een vliegendeken. Een shetlander hoeft eigenlijk geen dekens door de dikke vacht meestal. Tenzij je er intensief mee gaat rijden. Een vliegendeken is voor elke pony/paard wel handig in de zomer.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:36

ligt er heel erg aan hoe je de pony gaat houden... staat hij 's nachts op stal, of 24/7 buiten?

mijn pony staat 's zomers buiten, wij hebben weinig vliegen hier dus staat hij helemaal in z;n blootje :') in de winter heeft hij als hij binnen staat een 100grams staldeken, en als hij buiten staat een 200 grams waterdichte deken om. Als het ook overdag blijft vriezen, doe ik daar een fleece deken onder.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:42

esmee_2001 schreef:

Je kan ook je pony deels scheren, bijv onderkant hals, borst en streep langs de flanken, waardoor de pony zijn warmte beter kwijt kan en toch zichzelf warm kan houden. Zoek eens op scheerpatronen oid.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 20:37

Tammy_ schreef:
ligt er heel erg aan hoe je de pony gaat houden... staat hij 's nachts op stal, of 24/7 buiten?

mijn pony staat 's zomers buiten, wij hebben weinig vliegen hier dus staat hij helemaal in z;n blootje :') in de winter heeft hij als hij binnen staat een 100grams staldeken, en als hij buiten staat een 200 grams waterdichte deken om. Als het ook overdag blijft vriezen, doe ik daar een fleece deken onder.

het is de bedoeling om haar dag ern nacht buiten te laten staan en mischen met een schuilstal
:j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:43

dan zou ik sowieso voor een goede waterdichte deken gaan, een 200 grams voor in de herfst/als het niet erg vriest, en een 300/400 grams voor als het echt koud is.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:49

esmee_2001 schreef:
het is de bedoeling om haar dag ern nacht buiten te laten staan en mischen met een schuilstal
:j

Dan moet je naar mijn mening helemaal niet aan dekens beginnen, veel te veel gedoe dan. Gewoon de intensiteit van rijden aanpassen, en evt deels scheren. Pony's maken een prima zelfregulerende deken aan in de winter.
Je kan trouwens ook hele leuke dingen doen met je pony die niet zo intensief zijn maar erg goed voor de relatie, handig voor de winterdag.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:51

marionblo schreef:
esmee_2001 schreef:

Je kan ook je pony deels scheren, bijv onderkant hals, borst en streep langs de flanken, waardoor de pony zijn warmte beter kwijt kan en toch zichzelf warm kan houden. Zoek eens op scheerpatronen oid.

als je scheert, ook al is het een patroon, dan heeft je paard/pony een deken nodig als die in een schuilstal staat.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 21:15

marionblo schreef:
esmee_2001 schreef:

als je scheert, ook al is het een patroon, dan heeft je paard/pony een deken nodig als die in een schuilstal staat.[/quote]
ik wil haar niet scheren