Normaal rijd ik haar met een dubbelgebroken trensje waarvan het middenstuk rond is maar niet kan draaien. Voor mij loopt ze hier goed op, maar ik dacht altijd dat dit een zacht bitje was, maar nu zei iemand dattie best scherp is
Niet dat dat heel veel uitmaakt, ze loopt er immers lekker op en het ligt er ook aan wat je met je handen doet he

Maar ik dacht dat dubbelgebroken zachter was? Hangt natuurlijk ook af van dikte enzo, maarja, te dik is ook weer niet lekker want dat ligt niet lekker in de mond. Het is natuurlijk ook per paard verschillend...
Nou heb ik ook eens iemand gesproken die een huppeldepup bitje had, pfff, moeilijke naam, kweet de naam niet meer, maar in ieder geval kon het middenstuk draaien, dat weet ik wel... En volgens haar lopen alle paarden super op dat bitje maar gebruikt ze manegehoofdstellen ofzo dan is het veel minder
Wat voor bitje gebruiken jullie eigenlijk?
, hoe istie te herkennen... geen idee eigenlijk, tis ook een bitje van de eigenaar en die gebruikte ze al toen ik haar bij ging rijden, maar tegenwoordig rijd ze vaak met ongebroken, maar dan opeens wel weer met die dubbelgebroken en dan weer met ongebroken