Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:23

Dat vind ik echt jammer. ;(

Telkens maar 1 of 2 weekjes staan ze in de wei, en dan begint de regen weer.
Er zijn 8 paarden maar ze lopen het land zo zwart met die regen.
Dus staan ze weer dagen of weken in de paddock, tot het weiland weer genoeg opgedroogd is.
Er is zelfs nog een weiland waar ze nog helemaal niet gestaan hebben omdat het eerste weiland nog niet 'op' is.

Vanmorgen stonden ze nog in de wei, maar staan nu alweer in de paddock.

Is er nog iemand die z'n paarden wel op de wei houdt?
Laat je dat dan zwart lopen door de paarden?

In ieder geval is hier nog het geluk dat er 2 grote paddocks zijn waar ze kunnen staan.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:25

Bij ons staan de paarden gewoon buiten, ook als het regent.
Het weiland is niet zwart, soms een beetje nat, maar meer niet.
Toch staan ze niet met hele kleine groepen in een heel groot weiland.. Misschien dat de ondergrond van ons weiland beter is.
Wel is het zo dat ze iedere keer het stuk waarin ze staan een stukje opschuiven. Ze krijgen steeds een strook gras erbij en de wordt het land waar niets meer staat dus kleiner gemaakt zodat ze dat niet vertrappen.
Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 23-08-11 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:26

Bij ons staan ze nog steeds dag en nacht buiten, ondanks alle regen. Wel wordt er gewisseld met weilanden als er eentje op raakt (als het gras te kort wordt, niet dat ze zwart zijn gelopen). Maar hebben gelukkig genoeg land. Scheelt ook wel dat we zandgrond hebben, daardoor kunnen ze al beter buiten blijven.

Op mn vorige stal was er kleigrond, dat was echt niks met vele regen :n
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 23-08-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:27

Hier hebben ze misschien 4 nachtjes binnen gestaan deze zomer en de rest lekker buiten. 1 keer stond het land echt onderwater, maar verder kan het land best wat regen hebben.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:28

bij ons staan ze gewoon buiten hoor, of het nu regent of niet...
boertje maakt zich niet zo druk om of ze het kapot lopen(scheelt dat we ook grote weides hebben met kleine groepjes van wege de vele grote egos die onze paarden hebben :+) ze lopen alleen het voorste stukje kapot(een stuk van 2 bij 2 ofzo... en voor de rest is alles nog mooi groen en heel :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:28

Die van mij loopt gewoon lekker fulltime buiten in de regen
alles bij ons trouwens.
Het land wordt er niet heel erg door stukgelopen hoor.. Sommige plekjes wat, maar valt reuze mee. Wij zitten wel op zandgrond :)

pmarena

Re: Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:32

Wij zitten hier op enorme kleigrond die ze binnen no-time kapot trappen en glijden als het te nat is.

Maar ze staan maar af en toe een dag in de paddock , alleen als het echt tè nat is. Het droogt toch vrij snel op en als het nog niet te nat is of alweer redelijk is opgedroogd mogen ze op een stuk wei waar nog hoog gras staat (waardoor het niet zo snel beschadigd) , of een stukje wei dat ze kapot mogen lopen.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:33

hier staan ze altijd buiten, maar het is hoge zandgrond dus het water zakt snel weg en de wei gaat niet kapot. heb ook wel bewust gekozen voor een wei op zandgrond, ben vorig jaar ook wel elders gaan kijken op klei maar dat was een heel ander verhaal, grote blubzooi daar.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:34

ik zit hier gelukkig op de zandgrond, ze kunnen het hele jaar naar buiten, alleen niet als de ondergrond bevroren is..als het veel regent is het water heel snel weggezakt.

chb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:38

Ik zit op de zeeuwe klei. Vanaf het voorjaar tot laat in de herst staan ze dag en nacht op de wei. In de winter hangt het wel van het weer af. En dan nog omdat ze uitglijden met alle gevolgen van dien.
Maar als het dan ook maar even kan gaan ze ook even op de wei. In het voorjaar is de wei toch weer mooi dicht getrokken ookal ziet het er in de winter niet uit.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:38

ik heb ze hier ook op de paddock als het te nat is, maar ik vind t deze zomer nog wel meevallen ze hebben er al lang op gestaan,plus dat ze al vroeger in het jaar op de wei konden in vergelijk met vorig jaar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:40

Mijn pony heeft afgelopen jaar tot mid januari buiten gestaan, ondanks alle sneeuw, regen, vriesbuien, hij vond het heerlijk :D

Als het land bevroren of glad is houdt hij er zelf rekening mee en loopt hij voorzichtiger, hij is sowieso niet van het rondrennen op de weide. :)

chb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:45

Calanddra schreef:
Mijn pony heeft afgelopen jaar tot mid januari buiten gestaan, ondanks alle sneeuw, regen, vriesbuien, hij vond het heerlijk :D

Als het land bevroren of glad is houdt hij er zelf rekening mee en loopt hij voorzichtiger, hij is sowieso niet van het rondrennen op de weide. :)

Ik heb er 5 staan en ze gaan elke dag, vooral 's avonds, eens lekker in de rengalop. Bokken, spelen enz. Ik moet ze dus een beetje tegen zichzelf beschermen. :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:47

Bij ons staan alle paarden gewoon buiten. Weilanden zien er juist super goed uit. Normaal waren die nu al erg droog maar nu nog helemaal mooi groen. Alleen het begin stukje een beetje modder maar dat droogt na een dagje zon weer op. Geld voor het klei land en het zand land

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:48

Hier staan ze gewoon buiten, in groepjes van 4 tot 6 paarden.
Weilanden zien er juist super uit, wat marjolein_el ook zegt. :)

Onze paarden zijn gewend om zoveel buiten te staan, en juist daardoor rennen ze minder. Dus minder kans op stuklopen.
En als dit weiland stuk is, dan zijn er nog genoeg andere weilanden voor ze. :j

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:50

daNiielle_ schreef:
Hier staan ze gewoon buiten, in groepjes van 4 tot 6 paarden.
Weilanden zien er juist super uit, wat marjolein_el ook zegt. :)

Onze paarden zijn gewend om zoveel buiten te staan, en juist daardoor rennen ze minder. Dus minder kans op stuklopen.
En als dit weiland stuk is, dan zijn er nog genoeg andere weilanden voor ze. :j

precies, bij ons ook

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:51

Wij hebben zo veel land, dat we schapen op het land hebben lopen om het uiteindelijk op te maken en dan wordt er ook nog gehooid.
Mijn paarden komen iedere dag op het land, ook met regen, alleen met onweer gaan ze naar binnen.
Maar goed niet iedereen heeft de luxe met zo veel land, dat ze het niet zwart kunnen krijgen en het gras niet op krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:51

Gewoon buiten ondanks de regen. :). Maar nu gaat mijn paard sowieso zomer én winter de hele dag naar buiten.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:52

paarden staan 24/7 buiten, regen of niet, wei kapot of niet, paarden staan gewoon buiten ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:54

hier ook gewoon 24/7 buiten, zwart valt mee, we geven gewoon op tijd een nieuw stukje.....

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:01

bij ons staan ze overdag ook gewoon in het land

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:03

Helaas bij ons ook op stal, land is ook zodanig nat dat ze het helemaal zwart lopen!!

Duimen voor beter weer!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:19

Hier wordt het hele korte land vooral stukgelopen als ze gaan rennen. Gelukkig zijn ze meestal redelijk rustig.
Toch staan ze dit jaar veel in de paddock sinds mijn merrie hoefbevangen is geraakt. De andere pony moest op dieet, want die was veel te dik, dus alleen mijn oude ruintje mag de hele dag, maar die vind het in de paddock met de inloopstal ook wel prettig en gezellig. Ons land wordt dus ook weinig gebruikt, maar niet vertrapt en dat wil ik ook niet want dan komt er steeds meer onkruid in..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:27

linda_arnold schreef:
Helaas bij ons ook op stal, land is ook zodanig nat dat ze het helemaal zwart lopen!!

Duimen voor beter weer!

Ze staan hier wel de hele dag buiten in de paddocks.
In het weiland maken ze wel eens een sprintje maar niet zo gek veel.
Paarden zijn gewend buiten te lopen maar alsnog lopen ze het weiland wel zwart.
En van die diepe sporen waar ze gelopen hebben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:28

En ook hier staan ze gewoon 24/7 buiten. Dat zwart lopen valt reuze mee.