deze stalling duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

deze stalling duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:16

ik zoek dringend een stal voor mijn paard
nou heb ik iets gevonden
-keuze uit samen met de andere paarden, apart, of samen met 1 ander paard
-als ze in de groep gaat is er een schuilstal met betonplateau
-apart is er een klein omheind stukje met aarde/kiezels + schuilstal
-zomer/winter dag en nacht buiten
-hooi/voordroog en stro incl
-er wordt hooi gevoerd, water is automatische drinkbakken of handmatig gevuld door eigenaar
-er wordt gemest
-een heeeeele grote, gigantische weide, die nu nog mooi in het gras staat.

ik kan komen wanneer ik wil, zo vaak ik wil
er ligt een piste op 2 km afstand waar ik zou kunnen gaan rijden, maar moet daarvoor wel eerst 200 meter langs een hele drukke weg
er liggen twee maneges op een km of 4-5 afstand.
de vraagprijs is 150 euro per maand voor schuilstal, ruwvoer en krachtvoer (basisbrok)
is dit een goede prijs, of is dit vrij duur?
er zijn geen faciliteiten zoals een piste, of warm water oid ...

Batlow

Re: deze stalling duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:20

Ook geen buitenbak? Ik heb ook zoiets vergelijkend gevonden, voor b-pony incl stro, brok, hooi en zij voeren enzz.. Voor 75 euro.... Dus dan is dit het dubbele bij jou. Wel een groot verschil :=

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:21

Ik weet niet hoe de prijzen in jullie regio zijn, maar ik zit in een vrij dure regio en betaal 150 euro voor een stal met goed begaanbare bak (behalve bij extreem veel regen of vorst) zomer 24/7 buiten winter 's nachts binnen. Ik ga verhuizen naar een stal die iets luxer is en bij mijn rijvereniging in de buurt zit (op 10 m afstand ;)) en ga daar 200 euro betalen, hier staat hij 's nachts binnen overdag buiten, poetsplaats met warm en koud water en all inclusive...
Vind dus 150 euro voor alleen een schuilstal wel veel, vooral omdat je er verder "niets" heb qua faciliteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:21

Als er geen bak bijzit vind ik dit duur.
Voor alles wat jij omschrijft zou ik ong. 100 euro betalen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:23

Ik vind het vrij duur. Ik las onlangs een advertentie voor een paardenstalling met veel weidegang, maar dus ook met stalling (mesten en voeren inbegrepen) en er was ook een buitenbak. Prijs: 175 euro.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:23

Vind het opzich wel meevallen hoor, als je ziet wat je paard ervoor heeft??

Je kan toch ook lekker buitenrijden, of vragen of je een stuk gras af mag zetten en daar op mag rijden?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:31

voor paardlief is het daar hemel op aarde, idd helaas geen trainingsmogelijkheden.
ik wil toch wel regelmatig in de bak rijden, omdat ze gauw scheef wordt en ik dat buiten niet echt kan trainen, vandaar.ik woon in west vlaanderen

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:35

Heb je zelf wel eens uit zitten rekenen wat een paard gemiddeld kost aan voer ed?
Ik dus wel omdat ik 1 box wou gaan verhuren, nu heb ik gelezen dat het alleen om buiten gaat, maar goed vd winter word het kouder en hebben paarden meer voer nodig om warm te blijven dus het zal wss wel zo ongeveer gelijk zijn dan.
Simpel reken sommetje van alleen het hooi.
1 pak kost nu ongeveer €5,- als ze er daar 1 van op een dag eten maal 30 dagen dan zit ik al op € 150,- nu zal niet elk paard een pak op eten, maar die van mij dus wel. :=
Wat ik nog niet genoemd heb is het stro, de biks, het dagelijks mesten, de mestafvoer, het gras wat ze buiten op eten, onderhoud bak etc.
Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die onder de € 150,- per maand kunnen verhuren de kostprijs is al zeker zo hoog.

Als ik soms prijzen lees van € 75 per maand dan kan ik ze beter niet meer thuis neer zetten dan heb ik het werk er ook niet aan en ben ik nog goedkoper uit :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:40

Ik vindt het vrij veel omdat je eigenlijk geen kant op kan. Je moet direct de weg op en persoonlijk vindt ik het wel even fijn om te "voelen" wat voor paard ik die dag onder me kont heb voor ik de weg op ga maar goed. En verder longeren of dll wordt ook lastiger.
Verder kost het je maandelijks nog geld om onbeperkt in de dichtstbijzijnde bak te rijden?

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:44

zelf vind ik het vrij prijzig, ik zou niet meer dan 75 a 100 euro voor een stalling betalen zonder bak

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:44

ik had idd het sommetje gemaakt, hier hebben we nog hooi aan 3 euro per baaltje, aan een baal hooi per dag kom ik op 90 euro hooikosten + huur weide (aan pakweg 50 zonder tussenkomst van eigenaars) + stro (aan geen idee hoeveel :D)
dus op dat vlak vind ik het een eerlijke prijs. echter dien ik ook in de zomer 150 euro betalen, en dan heeft de eigenaar er geen extra kosten en werk aan, behalve de weide die van hem is.
dus vandaar, lijkt me dat 1800 euro per jaar vrij duur is voor enkel een stalletje en voordroog?
kwa piste gebruik moet ik idd nog extra betalen (als ik naar de manege ga, maar daarvoor moet ik eerst vervoer regelen)
de buitenbak is normaal gratis, maar in vriesperiodes niet berijdbaar (maargoed, als het vriest blijft paard toch gewoon op de wei staan, dan kom ik de weg niet op.
drukke weg is niet echt probleem, daar is ze vrij makkelijk in, ze is meestal in de piste heftig maar op de weg vrij rustig.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:56

En hoeveel maanden reken jij dan in de zomer, mijn paarden hebben vorig jaar amper 3 maanden 24/7 buiten kunnen staan omdat het zulk vreselijk slecht weer was?
Ik mest de wei ook uit omdat dat scheelt voor wormbesmetting en dat is een nog groter werk dan de stal uit mesten aangezien ze niet op een stukje van 3,5 bij 3,5 lopen.
Maar in principe vind ik dus dat € 150,- per maand heel erg redelijk is en de ene maand zal het voor de eigenaar duurder zijn dan de andere maand en de maanden waarin het minder is compenseert dat mooi altans zo dacht ik er zelf over toen ik wou gaan verhuren :D
Hier kost het hooi € 225,- per ton ex btw het stro is bijna gelijk. |o
Voordroog is nog duurder dus daar begin ik niet eens aan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:11

mnkortleve schreef:
En hoeveel maanden reken jij dan in de zomer, mijn paarden hebben vorig jaar amper 3 maanden 24/7 buiten kunnen staan omdat het zulk vreselijk slecht weer was?
Ik mest de wei ook uit omdat dat scheelt voor wormbesmetting en dat is een nog groter werk dan de stal uit mesten aangezien ze niet op een stukje van 3,5 bij 3,5 lopen.
Maar in principe vind ik dus dat € 150,- per maand heel erg redelijk is en de ene maand zal het voor de eigenaar duurder zijn dan de andere maand en de maanden waarin het minder is compenseert dat mooi altans zo dacht ik er zelf over toen ik wou gaan verhuren :D
Hier kost het hooi € 225,- per ton ex btw het stro is bijna gelijk. |o
Voordroog is nog duurder dus daar begin ik niet eens aan.

oh, hier lopen ze allemaal 24/7 buiten.
als ik bekijk bij mijn tweejarige, dan voer ik niet meer bij sinds mei denk ik.
nu voer ik soms een plakje hoor bij, maar dat is enkel als ze snachts in de paddock komen wegens koeien in de weide (te zien naar het land op de nieuwe plaats, zouden ze nu zeker nog niet bijgevoerd moeten worden)
normaal begin ik wat bij te voeren vanaf oktober, mits ze nog op de grote weide kunnen, zodra ze in het klein stuk komen (wat op de nieuwe plaats niet het geval zal zijn) voer ik bij.
dus pakweg oktober tot mei kom ik idd op een maand of 7-8 uit van bijvoeren.
maargoed, ik ben nog hard aan het twijfelen, op zich is het vrij duur, als ik alles uitreken kom ik op
150 euro stalgeld + 20 euro per maand hoefsmid + 10 euro per maand ontworming
+ 100 euro stalgeld (hoefsmid,wormenkuur en voer inbegrepen) voor mijn tweejarige
is toch al 300 euro per maand, zonder huur van manege, lessen en hebbedingetjes, dus moet nog eens goed bekijken of ik het wel zal kunnen betalen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:17

Dat is nou het verschil van soort land, balen dat we hier in van die giga klei troep zitten :(
Ik heb het hier van de zomer zelfs al gehad dat ik ze in de bak moest zetten omdat het te nat was in het land dat kost dus dik 3 pakken hooi per dag -O-
Nu lopen ze samen met de koeien in het land te soppen, want het is hier niet bepaald droog. >;)
Als ze zolang buiten kunnen en er goed gras is dan zou het zeker voor minder moeten kunnen daar heb je gelijk in. :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:20

Ik vind het niet duur
heb je geen mogelijkheid om met een trailer naar de bak/ manege te gaan?

Het ligtnatuurlijk aan jezelf en aan wat en hoevaak je wilt trainen of dit een geschikte plek is, maar duur vind ik niet niet

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:32

nee hoor is echt niet duur ;-)
Alles is nu zoveel opgeslagen :/
hier in de buurt alleen al, in mijn buurt is het al moeilijk een stalling te vinden die 24/24, 7/7 weidegang aanbiedt en als je er dan vindt is het ronde 200 euro gemiddeld, dus laten we dan maar zwijgen over de stalling.
Mensen die zelf hun sto en hooi maken, daar zal het goedkoper zijn, maar als als jij ook kijkt naar de kwaliteit van het stro en hooi, als je je paard ergens gaat zetten ( stal of wei), ga je meer moeten betalen voor stro en hooi van goed kwaliteit ;-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:50

vervoer heb ik momenteel niet, ook geen rijbewijs voor trailer te trekken, en goede trekauto (het zou net aan kunnen ,maar met risico op overbeladen te zijn)
ik ben op zoek naar een vrachtwagentje, maar daar moet je maar net op botsen voor een deftige prijs, en zijn ook weer extra jaarlijkse kosten voor verzekering.
ik wil toch wel minstens 1 X per week in een bak kunnen rijden, vaak rij ik maar een keer of 2-3 per week, hangt af van mijn werkend weekend of niet, maar ik wil toch minstens eenmaal deftig kunnen dressuren, maargoed, dat kan ik in de buitenpiste op 2 km afstand ook. als ik echter nog naar de springles wil, komt er 60 euro per maand extra bij + kosten trailer/vrachtwagen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 06:53

in deze omgeving betaal je 185,00 euro voor stalling, weidegang (paddock in de winter) en goede rijbak incl. stro, hooi/kuil

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 07:19

Ik vind het een normale prijs hoor. Je moet rekenen dat er voor de eigenaar ook nog kosten bijkomen zoals meststoffen voor de wei en kosten voor water en elektriciteit enzo. Heb onder dezelfde omstandigheden gestaan aan dezelfde prijs en vond dit best. Wat wij deden was, als we wilden rijden of oefenen, een stukje van de wei afzetten en als piste gebruiken en als we klaar waren de draad weer weghalen zodat ze er terug met z'n allen opkonden.
Lijkt mij inderdaad een ideaal plekje voor je paard! Zeker als ze op die manier kan samenstaan met soortgenootjes. En als je al eens op vakantie wil ofzo, is er altijd toezicht, da's ook mooi meegenomen :-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:57

staan er trouwens meer paarden die bereden worden? Ik weet niet of er plek voor is, maar misschien kunnen jullie met z`n allen vragen of hij niet een apart stuk wilt afzetten en dat kullie daar kunnen rijden. grasland afzetten kan wel maar daar gaat het gras van kapot, en ik denk niet dat de eigenaar daar blij mee is. Maar als jullie met een paar mensen samen vragen of dit kan, en dan afzetten met hout of draad en evt hieraan meebetalen, dan is het probleem opgelost

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:52

er is gisteren normaal nog een meisje bijgekomen die ook rijd, zij zou in de manege op 5 km gaan trainen (heeft denk ik ook geen vervoer)
Mijn grootste ding is een beetje, dat als ik wil in de manege gaan rijden, of lessen nemen, dat ik moet kijken voor vervoer, én dat ik extra moet betalen voor die lessen, dat maakt het in het totaal vrij duur (aan 150 euro stalling, 50 HS en wormenkuren ed, en minstens 60 voor lessen, komt al op ruim 250 voor een paard. als je ander paard bijtelt, + lessen voor haar vanaf volgend jaar, is het nog eens 160 erbij.)
Langs de andere kant:we gaan kijken voor een huisje met wat grond te kopen, dus met wat geluk heb ik tegen volgend jaar een eigen weide, dus wss is het wat tijdelijk.

Het is een heel moeilijk geval, dit paard kan ik niet laten schieten,het is een trekpaard met een serieuze gebruiksaanwijzing + CPL, dus ik wil het haar niet aandoen om verkocht te worden.
Mijn kleine heb ik van geboorte af, en heeft nog een leven voor zich (de oude merrie is al 15,dus zal wss maar een jaar of 2-3 meer kunnen meedraaien) dus die kleine wil ik ook niet verkopen. maar ik vrees een beetje dat het op deze manier te duur zal worden, en weet niet of het slim is om dat risico te nemen. wat als ik het niet kan betalen?stress! :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:54

Oh, stel dat ik het aanbod aanneem, dan wil ik wel enkele dingen op papier.

Wat is er belangrijk om in het contract te zetten?
ik wil al zeker het volgende:
-Mogen langsgaan wanneer ik wil
-mogelijkheid tot nemen van onbeperkt hooi,stro en voordroog
-Niemand anders die aan mijn paard komt (:D)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:55

Ik vind het opzicht een nette prijs maar kijken wel even wat het rijden in die rijbak nog gaat kosten.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:33

Sja duur of niet..voor je paard is het ideaal! Lijkt me ook erg belangrijk :)

Yuriko_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:47

Ik betaal 150 euro. Wat krijg ik ervoor terug: stalling, een ruime weidegang waar ze dagelijks in staat, brok + hooi, een buitenbak. En ik mag uiteraard zo vaak komen als ik wil! Volgens mij is dit voor mij redelijk goedkoop. Voor wat jij ervoor terug krijgt, vind ik het wel veel.